Het Nederlandse Connemara Pony Stamboek organiseert op zondag 23 maart een internationale hengstenkeuring in Heeze. In manege Meulendijks aan de Stabrechtseheideweg 6 komen vanaf 10 uur 26 Connemarahengsten uit Nederland, België, Denemarken en Duitsland voor een internationale jury. De hengsten worden aan de hand voorgesteld. In de middag is er ruimte voor een spring- en dressuurwedstrijd voor de deelnemende hengsten en Connemaramerries- en ruinen met minimaal 25% Connemarabloed. Het is de eerste keer dat het stamboek een dergelijke internationale wedstrijd organiseert.
Een delegatie juryleden uit Ierland, Zweden en Nederland zal de hengsten beoordelen en de dagkampioen uitroepen. Tom Mac Lochlainn, Nina Gustafson en Jos van der Wal zullen hun vakkennis nodig hebben om de prachtige Connemarahengsten te beoordelen.
In het showblok zal o.a. de bekende Belgische EK pony Goliath van de Groenweg een staaltje springen zal demonstreren. Ook is er een show met de vier Duitse hengsten van Gestüt S-Connemaras uit Mönchengladbach.
Programma zondag 23 maart 2014: 9.30 uur – inspectie van de hengsten 10.00 uur – Aanvang Internationale hengstenshow 12.30 uur – lunchpauze 13.30 uur –Aanvang Z-dressuur 14.10 uur – aanvang Showblok 14.40 uur – aanvang B t/m Z-dressuur 15.40 uur – aanvang BB t/m Z-springen 17.30 uur- Einde
Inderdaad! Vind het ook erg leuk om Delaneys weer te zien, die hengst heeft vorig jaar wel indruk op me gemaakt. Zo prettig van karakter ook. En vind het toch echt bijzonder dat ze vanuit Denemarken naar de show komen.
En het is voor mij natuurlijk een prachtige kans om veel hengsten in het echt te zien, zónder zelf allerlei stoeterijen af te "moeten" reizen, zoals ik vorig jaar gedaan heb. Ben dan toch een beetje aan het kijken naar een hengst die ik volgend jaar eventueel op Punzel zou kunnen gebruiken..
lauxmautink
Geplaatst: 19-03-14 09:34
Ja ik doe zelf mee idd met de onderlinge cometitie
Leuk!! Kan ik Maureen eens life in actie zien! Ken haar natuurlijk van de keuring, en van youtube filmpjes, maar heb haar nog niet life echt zien sporten
In ieder geval springen neem ik aan? Of ook dressuur?
( heb nog niet echt goed in het programmaboekje gekeken)
Punz
Geplaatst: 25-03-14 22:47
Gefeliciteerd nog lauxmautink, met je 2de plaats. Wat een racemonster is jouw pony! En ja... het wás leuk om Wirtsmuhle Delaney's weer te zien, en geweldig voor de Stutteri Skeargarden dat hij de internationale dagkampioen werd!