Op het KNHS Indoorkampioenschap Z2 cat. D/E heeft A-kaderlid Febe van Zwambagt met haar pony Fs Coco Jambo na een spannende strijd de titel binnengesleept. En daarbij nog wel een hele speciale titel, want het is de tiende in haar carriere.
Febe behaalde een score van 72.74%.In een eerste reactie laat de dolgelukkige kampioene weten: 'Ik had het ook deze keer echt niet verwacht! Ik ben er echt super blij mee. Ik kwam de ring uit met het idee 'is het wel goed genoeg'. Want ik had het idee dat ik er net niet alles had uitgehaald, maar gelukkig was het toch genoeg!'
Op de tweede plaats eindigde Demy Kurstjens met Kingsley Ciske met een score van 71,58 en het brons ging naar Lisanne Zoutendijk met Champ of Class die een percentage reed van 71,58%.
Suzanne Kleijwegt overtuigend kampioene Z1 De Zeeuwse amazone Suzanne Kleijwegt van de ponyclub de Weelruiters heeft overtuigend de kampioenstitel in de klasse Z1 cat. C binnen gehaald. Samen met haar wondermooie palominopony Sarina Ks scoorde ze maar liefst 69.31%. Een prachtige afsluiting van hun gezamelijke carrière, want dit was hun laatste wedstrijd samen.
Suzanne vertelt: 'Mijn pony is nu verkocht, dus dit was een hele mooie afsluiting. Ik vind het wel jammer want hij is heel makkelijk te rijden en hij heeft drie sterke gangen. Het is wel heel erg leuk dat we hier hebben gewonnen, ik kan het eigenlijk bijna niet geloven!'
In de PK International prijs werd Elja van Doorn met Marieton's Vivaldie tweede. Zij scoorde met haar Z2 proef ruim 67 procent.
Zege voor Paulette Kral in klasse Z1 cat. D/E De titel in het KNHS Kampioenschap klasse Z1 voor D/E pony's gaat naar Paulette Kral met Morning Sky. In de mooie nieuwe evenementenhal in Ermelo reed de jonge amazone van Ponyclub De Hoeve Westlandruiters een zeer fraaie score van 71,18%.
Paulette was erg tevreden over haar proef: 'De proef ging erg goed, Morning Sky stond er goed aan. Hij deed super zijn best. Ik hoopte wel op goede punten maar dit is natuurlijk helemaal geweldig!'
De zilveren medaille gaat naar Meike Kroot met Marteax Alezan. Haar nette gereden proef werd beloond met een percentage van 70%. De derde plaats is voor Milou Arensman die met pony Beekzicht's Bolero uitkomt voor Ponyclub Rockanje.
Die Sarina en Suzanne lieten een geweldige proef zien, ze was te groot voor de pony maar zat de merrie nergens in de weg en ze had een prachtige houding. Geweldig sympathiek beeld ondanks dat ik het normaal foeilelijk vind als je van die lange(soms redelijk zware) ruiters op pony's ziet. Denk altijd, zoek een nieuwe uitdaging en blijf niet in je succes hangen. Soms zitten ze bijna op de nek van de pony met de knieen in springhouding.