Sanne Thijssen opnieuw de sterkste in Hartog Lucerne Trophy

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Sanne Thijssen opnieuw de sterkste in Hartog Lucerne Trophy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 23:43

Www.knhs.nl

In de vijfde wedstrijd van de KNHS-Hartog Lucerne Trophy 2014, die in het Noord-Brabantse Asten werd verreden, was Sanne Thijssen met High Five (v. Diabeau) net als in De Mortel de beste. In het eerste onderdeel van deze wedstrijd kreeg zij van stijljurylid Michel Hendrix de hoogste score na een foutloze rit. In de tweede wedstrijd, die op tijd werd verreden, eindigde zij als tweede. Shannon van Manen eindigde met Diego (v. Kantje's Ronaldo) als tweede, nadat zij in de vorige wedstrijd, die in Vragender werd verreden, derde was geworden. Beau Schuttelaar legde met Florian (v. Kantje's Ronaldo) beslag op de derde plaats.

Luc Steeghs, de chef d'equipe van de ponyruiters, vond het een mooi technisch parcours, waarin de hindernissen elkaar snel opvolgden. "We hadden 19 foutloze combinaties en daaruit blijkt dat het parcours zich gemakkelijk liet rijden. Dit was de vijfde wedstrijd en het is verheugend te constateren dat er bovenin steeds beter wordt gereden. Ook is het goed om te zien dat het ondereind steeds kleiner wordt. Daaruit valt de conclusie te trekken dat vele ruiters progressie boeken in hun wijze van rijden", aldus Steeghs.

Volgens de bondscoach heeft Sanne Thijssen, die ook paarden start in de klasse ZZ, qua ervaring duidelijk een voorsprong, die haar in deze competitie goed van pas komt. "Shannon van Manen, die vandaag tweede werd, won de barrage dankzij een gedurfde en zeer gemotiveerde rit, waarin zij de risico's niet uit de weg ging. Beau Schuttelaar (derde) liep in de vorige wedstrijd tegen een weigering aan en koos vandaag voor de zekerheid. Zij is klein van stuk en nam de langere weg. Ik vind het een verstandige keuze om op die wijze weer vertrouwen op te bouwen, in plaats van een alles of niets rit te gaan rijden", aldus Steeghs.

Voor Kim Mestrom de winnaar in de vorige wedstrijd, was er na een vierde plek in het eerste onderdeel met Higgins Arief de derde tijd in de barrage. "Verschrikkelijk jammer voor deze amzone dat ze tegen een echt pechfout aanliep, waardoor ze nu als zevende eindigde", aldus Steeghs.

Voor Michel Hendrix was het de eerste keer dat hij een wedstrijd in het kader van de KNHS-Hartog Lucerne Trophy jureerde. "Het is me opgevallen dat alle ruiters niet alleen zeer gemotiveerd zijn, ze luisteren ook goed. Dat merkte ik als ze met hun tweede pony binnenreden. Dan zag je dat ze opmerkingen die wij hadden gemaakt direct in de praktijk probeerden te brengen. Dat heb ik als zeer positief ervaren".

Uitslag KNHS-Hartog Lucerne Trophy 2014, Asten:

1) Sanne Thijssen (PC Tom Mix, Baarlo) - High Five (v. Diabeau) - 3
2) Shannon van Manen (PC de Valouwe, Ede) - Diego (v. Kantje's Ronaldo) - 7
3) Beau Schuttelaar (PC Tom Mix, Baarlo) - Florian (v. Kantje's Ronaldo) - 10
4) Niels Jonkers (PC Voorwaarts, Kootwijkerbroek) - 10