Petitieactie 'Red de buitenrit' op radio en televisie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Petitieactie 'Red de buitenrit' op radio en televisie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 16:00

www.knhs.nl

De petitieactie 'Red de buitenrit', die door de KNHS en de wielersportbond NTFU is opgezet en inmiddels al meer dan 10.000 keer is ondertekend, is ook doorgedrongen tot de radio- en televisiemakers in Hilversum. Vanochtend kwam Maino Remmers van het Radio 1 Journaal naar Harderwijk en maakte vijf items over de petitie met ruiters, mountainbikers en watersporters.

Manager recreatiesport Liesbeth Bronkhorst stond Maino Remmers te woord. Delen van de uitzending werden herhaald op radio 3 bij Giel Beelen. Vanavond besteedt het NOS Journaal aandacht aan de petitieactie 'Red de buitenrit'.

Klik hier voor de uitzending in het Radio 1 journaal.

Zie eerder:
[VN] KNHS: "Red de buitenrit, teken de online petitie"
[VN] Al 7500 handtekeningen om buitenrit te redden [video]

kinel

Re: Petitieactie 'Red de buitenrit' op radio en televisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 18:27

Hoe laat is dat NOS journaal?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 20:35

Is om 20.00 uur. Heb het item gezien. Maar vond het heel erg tegen vallen. Geen woord over de petitie die op is gestart. Alleen over de bezuinigingen

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 12:07

FriesWytske schreef:
Is om 20.00 uur. Heb het item gezien. Maar vond het heel erg tegen vallen. Geen woord over de petitie die op is gestart. Alleen over de bezuinigingen

Inderdaad, was echt een item om de tijd te vullen. Zijn 3 mensen in beeld geweest en die hebben 3 zinnen gemeld. Qua ruiters is alleen in de mond genomen door stadsbosbeheer dat er een betaalde pas zou moeten komen betreft toegang tot natuur gebieden met je paard (en of wagen) Voor de rest vooral over de watervoer tuigen.

En ze hadden erover dat er 500.000 ruiters zijn. Als er alleen al bij ons op de manege meer dan 300 FNRS leden zijn. Bij mijn oude manege werk waren dat er zelfs meer dan 500. En ik weet dat er in Emmeloord en Dronten ook die aantallen een FNRS paspoort hebben, dan klopt dat aantal totaal niet. NOS heeft zich niet goed laten informeren. En dit zijn enkel de FNRS ruiters, wat dacht je van de KNHS er nog bij.

Nee, was een prut item.

Wat ik trouwens wil weten is wat de gevolgen zijn voor manege bedrijven. Moeten ze voor elke klant een pas aanvragen (mocht dat er komen) of voor de maximum aantal ruiters wat mee gaan op een groep? enz. enz. enz.

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 20:06

Ik ben nu aan het kijken ... (NOS)