KNHS indoorkampioenschappen Z voor Schoots en Brouwer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

KNHS indoorkampioenschappen Z voor Schoots en Brouwer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 22:09

Lotje Schoots kampioene in de Z2
De ervaren Lotje Schoots bleek in de klasse Z2 over twee proeven de beste met Cocksdorp Texel (v. Lingh). De combinatie zette in de Roelofsen Raalte Prijs een puntentotaal van 71,75 procent neer. “Het is misschien niet het knapste paard, maar hij heeft zo’n geweldig karakter,” reageert Lotje enthousiast. “Hij is pas zeven jaar, maar loopt zo gelaten en ontspannen door de baan. Ik zie echt een goede toekomst in hem.”

Alhoewel hij de kür op muziek won, eindigde Bart Veeze met Brown Boy (v. Sandreo) nipt op de tweede plaats met een overall percentage van 71,04 procent. Na de eerste proef stond hij nog vierde in het tussenklassement en vocht zich dus goed terug in de wedstrijd. Jong talent Mercedes Verweij kwam met Zarah (v. Oscar) aan de start. De pas 15-jarige amazone presteerde heel stabiel, wat resulteerde in 69,79 procent en een bronzen medaille.

Kirsten Brouwer pakt zege in Z1
Na de eerste proef ging Kirsten Brouwer al ruim aan de leiding en ook in de tweede proef wist ze te imponeren. Haar hengst Dancer (v. Vivaldi) deed zijn naam eer aan en danste naar een totaalscore van 70,05 procent. Daarmee bleef ze haar concurrentie met bijna vier procent voor. Kirsten droomde al lang van een nationale titel. “Eindelijk is het gelukt een KNHS kampioenschap te winnen, ik ben zo blij. Dancer heeft een geweldige instelling en ik wist dat vandaag kon lukken, maar dan moet het toch nog gebeuren.”

Zilver in de Subli Prijs was er voor Jessica Nijpjes en Balorig Z (v. Balougran Z) met een percentage van 66,18 procent. Zij werd op de voet gevolgd door Fieke Houwen, die haar Vivaldi nakomeling Colt Sollenburg overall naar 65,93 procent en een derde plaats reed.

Winst in de M2 voor Carlijn Spaan
Carlijn Spaan en Begijnhoeve’s Creatzo (v. Johnson) wonnen overtuigend de CHIO Rotterdam Prijs, de klasse M2 op de KNHS Indoorkampioenschappen. Haar score van 67,33 procent sloeg een gat van bijna drie procent met de nummer twee. Carlijn vertelt trots over haar paard: “Hij doet in het losrijden al zijn best, maar in de ring gaat daar altijd nog een tandje bovenop. Natuurlijk ben ik over vandaag erg tevreden.”

De zilveren plak werd omgehangen bij Sheela van Bregt. Zij reed met Don Sinclair (v. Sir Sinclair) een puntenaantal van 64,89 procent bij elkaar. Marsja Dijkman en haar Fries Alfvera Fan’e Beijemastate werden derde met 64,11 procent.

Bram Hoeben kampioen in de M1
De klasse M1 in het KNHS Indoorkampioenschap viel ten prooi aan Bram Hoeben. De Gelderlander nam revanche op zijn optreden, eveneens in de M1, tijdens de Hippiade 2013 waar hij het podium net niet wist te bereiken. Hij reed zijn paard Donovan (v. Vivaldi) naar 66,11 procent en mocht het oranje lint in de Pikeur Prijs in ontvangst nemen. “Ik hoopte op een plek in de top tien, maar had een overwinning nooit verwacht. Ik startte al als zesde, dus ik heb lang moeten wachten en ik ging op van de zenuwen. Dat maakt de ontlading nu extra groot,” reageert Bram dolblij.

Madelon Franken eindigde op de tweede plaats met Hotshot (v. Hotline). De combinatie uit Brabant scoorde 65,67 procent. Jolien van Kollenburg en Intendro A van de Nachtegael (v. Contendro) mochten zich met een percentage van 65,22 procent als derde opstellen.

Eerste KNHS Indoortitel vandaag voor Saskia van Es
Saskia van Es heeft zojuist met haar jonge hengst Elastico (v. Johnson) de klasse L2, de Boerenbond/Welkoop prijs, gewonnen. Met een percentage van 70,33 procent was zij veruit de beste van de 24 deelnemers. Daarmee is de Limburgse de eerste kampioen van KNHS Indoor Kampioenschappen voor de basissport.

In deze rubriek waren de jonge talenten oppermachtig. Het gehele podium werd bezet door drie vijf-jarigen. Esprit (v. Zizi Top) liep onder Lieke van Dommelen naar een score van 68,22 procent en een tweede plaats. De merrie Estrada K, ook een nazaat van Johnson, noteerde met amazone Femke de Laat 67,78 procent, wat goed was voor een bronzen plak.

Anoniem

Re: KNHS indoorkampioenschappen Z voor Schoots en Brouwer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 22:27

Gefeliciteerd voor de winnaars maar toch weer jammer dat de prijzen weer naar de beroepsruiters gaan en de amateurs weer met lege handen staan.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 22:34

Carlijn *\%/*

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 22:55

wow saskia, gefeliciteerd met je prijs zeg.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 23:22

Ik vond de prestatie van Mercedes Verweij in het Z2 erg knap, 15 jaar en zij reed alleen op trens. +:)+
De winst van Dinja van Liere en Kirstel Bouwer vond ik ook terecht, al was Dancer wel wat opgewonden :D
Elastico vind ik een geweldig paard, net als je vos, gefeliciteerd met je titel, Saskiakur.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 06:14

Gefeliciteerd aan iedereen op het podium, maar toch wel in het bijzonder voor Bram Hoeben! Super gedaan, je mag met recht super trots zijn!

En over prof of amateur: Bram Hoeben reed zo'n 10 jaar terug nog gewoon op de (onze!) manege! Met doorzetten kan iedereen er komen :)

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 06:31

Anoniem schreef:
Gefeliciteerd voor de winnaars maar toch weer jammer dat de prijzen weer naar de beroepsruiters gaan en de amateurs weer met lege handen staan.

Hoezo jammer? De beste wint, das de essentie van een wedstrijd. En ongelijkheid in achtergrond, financiele mogelijkheden, talent etc. zullen er altijd zijn. Ongeacht amateur of prof? en wanneer ben je prof?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 13:14

Angela schreef:
Gefeliciteerd aan iedereen op het podium, maar toch wel in het bijzonder voor Bram Hoeben! Super gedaan, je mag met recht super trots zijn!

En over prof of amateur: Bram Hoeben reed zo'n 10 jaar terug nog gewoon op de (onze!) manege! Met doorzetten kan iedereen er komen :)

tja zijn ook keuzes die je maakt, hij had ook over kunnen gaan naar de M2, blijkbaar is zo'n kampioenschap erg belangrijk

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 17:27

Ik ken eigenlijk maar weinig wedstrijdruiters die niet proberen het kampioenschap nog te rijden voordat ze een klasse hoger gaan. Daar worden bijna altijd de wedstrijden op gepland en dat vind ik ook niet meer als normaal. Je rijdt in de klasse waar je in mag rijden, en als je daar eerste in wordt, dan heb je dezelfde kansen gehad als een ander die ook in die klasse rijdt (zeker in de klasses tot de Z waarbij er geen sprake is van echte profs).

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 18:25

Angela schreef:
Ik ken eigenlijk maar weinig wedstrijdruiters die niet proberen het kampioenschap nog te rijden voordat ze een klasse hoger gaan. Daar worden bijna altijd de wedstrijden op gepland en dat vind ik ook niet meer als normaal. Je rijdt in de klasse waar je in mag rijden, en als je daar eerste in wordt, dan heb je dezelfde kansen gehad als een ander die ook in die klasse rijdt (zeker in de klasses tot de Z waarbij er geen sprake is van echte profs).

Lotje en Kirsten, om er ff 2 te noemen, zijn IMO toch echt wel profs. :D En ik zie er nog wel meer tussen staan. ;)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 18:25

Ik ken niet veel serieuze dressuurruiters die als ze op het zomerkampioenschap als bovenin scoren ze dit de winter nog doen. Dan rij je al al bijna een jaar bovenin een klasse mee, dan vind ik niet echt collegiaal, als je al net buiten de prijzen zit op een nk in het m2, kun je een half jaar later ook wel m2 starten.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 22:18

Anoniem schreef:

helemaal mee eens

Thorstensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 18:43

Anoniem schreef:

Dit vindt ik echt weer zo'n afgunstige, jaloerse reactie. Het gaat om dat de beste ruiter wint ongeacht of het een beroeps ruiter is of een amateur is.
Je kunt de twee groepen wel splitsen; maar tussen de amateurs zitten ook mensen die financieel iets meer mogelijkheid hebben voor goede, dure paarden, betere en meer lessen enz. Dat is ook jammer tegenover de mensen die dat niet hebben. En zo kun je een eeuwigheid aan de de gang blijven.

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 20:25

Nee, ik vind dit geen jaloerse reactie, maar een doodnormale opmerking !
Lotje en Kirsten rijden al jaren als werk op jonge zeer getalenteerde paarden die in de spotlight gereden moeten worden voor de verkoop. Al dan niet voor hun eigen stal of eigenaren.
Hoe goed je ook bent, hoe rijk , met je eigen paardje met misschien 1 X per week een privé - les en dan niet van een Anky, Edward , of HP kan je hier nooit bij in de buurt komen.
Maar ach deze discussie is er al jaren, net als het Rabo talenten team, die bijna altijd bestaat uit kinderen van.....die er toch wel zouden komen en niet de echte talenten die geen beroemde ouders hebben en waar de Rabo geen belangstelling voor heeft.
Volgend jaar is deze discussie er weer, en het jaar daarop en het jaar....
Heeft niets met jaloezie te maken maar alles met realiteit .