Dubbeldam derde in GP van Braunschweig

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Dubbeldam derde in GP van Braunschweig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 22:05

www.knhs.nl

Met twaalf ruiters in de barrage van de Grote Prijs van Braunschweig kreeg deze wedstrijd op CSI 4* niveau een spannende ontknoping. Onder de twaalf combinaties Willem Greve met Avion (Cornet Obolensky x Pilot) en Jeroen Dubbeldam met Zenith SFN (Rash R x Fuego du Prelet).

Bij Willem Greve liep het in de barrage minder dan hij gewenst had, want hij verliet de ring met 12 strafpunten, waardoor hij als 12de de wedstrijd beëindigde. Voor Jeroen Dubbeldam liep het beter, hij bleef foutloos en eindigde als derde. Voor Marc Houtzager was er de tegenvaller dat hij met Sterrehof's Uppity materiaalpech kreeg. "In de afzet brak het rubberen bit en dan kun je niets anders dan er mee stoppen. Dat was echt balen, want tot dat moment waren we foutloos", vertelde een zeer teleurgestelde Marc.

"Tijdens het lopen dacht ik dat dit parcours ons niet zo zou passen. De hindernissen volgden elkaar snel op en er waren veel korte afstanden, iets wat Zenith SFN in het begin van zijn loopbaan niet zo lag. Omdat hij niet het overzicht had werd hij snel afgeleid, maar inmiddels heb ik honderd procent controle en blijkt hij ook dit aan te kunnen", aldus Dubbeldam. In de barrage probeerde Jeroen verantwoord snel te rijden. "Ik heb hem steeds zo gereden dat de rust bewaard bleef en dat wilde ik nu niet in eenmaal overboord gooien. Daarbij komt dat ik hem nog niet vaak op snelheid heb gereden, waarbij het wel positief is dat Zenith SFN van nature een snel paard is".

De hindernissen van het parcours van de Grote prijs hadden bijna allen te maken met het thema van deze wedstrijd: het terugtreden van de Duitse springsportlegende Hans Günter Winkler. "Ik stop niet met het bezoeken van wedstrijden, maar ik trek me terug uit de zakelijke bezigheden waar ik nog steeds mee bezig was", vertelde de 87-jarige Winkler, die tussen 1956 en 1976 onder andere zes maal deelnam aan de Olympische Spelen en daar zeven maal een medaille wist te winnen, waarvan vijf gouden.

Uitslag Grote Prijs CSI4* (1.55m):
•1) Philipp Weishaupt (Dui) - Tabea (Contendro I x Fernando) - 0 / 0 - 35.66
2) Denis Lynch (Ier) - Abbervail van het Dingeshof (Nonstop x Jus de Pomme) - 0 / 0 - 36.74
3) Jeroen Dubbeldam (Weerselo) - Zenith SFN (Rash R x Fuego du Prelet) - 0 / 0 - 37.01
12) Willem Greve (Markelo) - Avion (Cornet Obolensky x Pilot) - 0 / 12 - 44.34
15) Leopold van Asten (Duizel) - VDL Groep Quinthago Z (Quinar Z x Carthago Z) - 4