Daniëlle Heijkoop en Kingsley Siro bleken in de kür van Dortmund in topvorm. Met een swingende en sterk gereden rit wisten zij een score te realiseren van 79.650%. Patrick van der Meer legde met Uzzo beslag op de derde plaats, terwijl Katja Gevers met Thriller vierde werd.
Tijdens de freestyle toonde Kingsley Siro steeds in het front een mooi open beeld, gepaard aan een hele fijne aanleuning, waarbij het neusje er als het ware uitkwam. "Ik kon er gedurende de gehele kür steeds aan blijven rijden. Dat kwam denk ik de uitstraling ten goede. Daarbij maakte Kingsley Siro geen fouten", was de eerste reactie van Daniëlle. De Rotterdamse begon ijzersterk aan haar rit, waarin haar paard ontspannen oogde en dat beeld bleef gedurende de gehele rit bewaard. "Ik rijd nu ongeveer een jaar op dit niveau en heb dus ook meer ervaring, daardoor kan ik nu tijdens de wedstrijd ook meer aan de afwerking gaan denken. Ik denk dat dit een perfecte voorbereiding was op Indoor Brabant". De piaffe en passage onderdelen waren sterk. De lijn naar de twee pirouettes werd gedurfd gereden. De beide pirouettes oogden iets groot, maar werden wel mooi in cadans en met oprichting gesprongen. "Toch ben ik meer tevreden over deze pirouettes dan over die van de Grand Prix. Toen reed ik ze te snel en te klein", relativeerde de amazone. "Ik denk dat gedurende de drafonderdelen Siro heel veel kracht uitstraalde, terwijl we in de stap geen punten hebben laten liggen".
Ook Patrick van der Meer kon tevreden op zijn rit terugkijken. Hij reed met Uzzo mooi scherp gereden appuyementen en toonde in deze wedstrijd aan progressie te hebben geboekt in de ontspanning. "De eerste drafreprise was misschien iets voorzichtig gereden, maar wellicht mede daardoor was de stap zeer ontspannen", aldus Patrick. Na de mooi recht gesprongen changementen om de twee werd de pirouette naar rechts ingezet en na changementen om de pas die naar links. De eerste pirouette was om door een ringetje te halen, de tweede pirouette oogde iets groot. "We maken iedere wedstrijd progressie. Voor mij was in deze wedstrijd het eerste doel om ontspannen te rijden. Dat lukte en daar ben ik zeer mee ingenomen. Ik ben er van overtuigd dat wat we nu doormaken leidt tot meer ontspanning in de proef, waardoor er nog meer harmonie in onze ritten komt".
Katja Gevers scoorde met Thriller ook royaal boven de 72%, maar haar tevredenheid was slechts gedeeltelijk. "In de uitgestrekte galop schrok Thriller waardoor hij omsprong en ook in het laatste changement in de eners was er weer even een schrikreactie, waardoor die ook de mist in ging. Dat kostte veel punten. Aan de andere kant waren de passage en de piaffe erg sterk, net als de pirouettes en dan is het jammer van de twee spanningsfoutjes", vertelde Katja, die over twee weken tijdens Indoor Brabant van start gaat in de CDI 4*.