Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Cassidy schreef:Hoe haalt iemand het in zijn hoofd, walgelijk gewoon!

Cassidy schreef:Ik denk niet dat het een wrok is tegen de eigenaar. Je hoort wel vaker dat paarden in de USA gewoon vanaf de straat neergeknald worden. Puur omdat iemand een geweer heeft en de behoefte heeft om iets dood te maken.
Ik snap die wapenwetgeving in de USA sowieso niet...
).
Maanoogje schreef:En nog zeggen ze dat iedereen wapenbezit rechten heeft.. Well done, 'Murica.. Well done.. Geef aan ieder ei maar een wapen, dat loopt vast goed af..
Er wordt daar overigens vaak ook niet zo omgegaan met paarden zoals we dat hier doen (ruimtegebrek is een gokje van me), het valt te discussiëren of dat nou beter of slechter is, maar zo hecht zijn ze niet met de paarden daar als hier, voor sommige mensen in Texas is het zelfs meer een soort statussymbool.. Ach ja, het valt ook eigenlijk niet te vergelijken, moet nodig leren daarmee te stoppen.
Ik hoop dat ze de dader op z'n minst te pakken krijgen, kijken of 'ie dat na een flinke geldsom nog eens in z'n hoofd zal halen..
Danikalove1 schreef:ik woon sinds deze zomer zelf in Washington state. de mensen hier zijn heel anders, vele heel gericht op hun rechten. waaronder dus ook het recht om een wapen te hebben. zij vinden onze wetgeving hierover erg raar. maar het is niet dat elke inwoner hier standaard een wapen heeft. vele hebben wapens zoals het jachtgeweer om pure recratieve doelen zoals jagen op wild. hierbij volgen zij strenge regels. ook te vinden hier: http://wdfw.wa.gov/hunting/
hoewel deze incidenten erg schokkend zijn voor paardenliefhebbers en zo'n beetje elk normaal mens. zijn ze ook zeldzaam.

ElCid schreef:Ben je er wel eens geweest? Ik ken zat Amerikanen met paarden die dol zijn op hun paarden, ik ken daarentegen wel een aantal Nederlanders die hun paard als "tool" voor wedstrijden of als statussymbool hebben.............
Oftewel, Amerikanen zijn ook mensen en daar zijn er bij die om dieren geven en die niet om dieren geven, net als in Nederland en de rest van Europa. En nogmaals, een wapen doodt geen mensen of dieren, dat doen de mensen.