Acht Quarter Horses doodgeschoten in Washington

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Acht Quarter Horses doodgeschoten in Washington

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 09:15

http://www.thehorse.com / http://www.bokt.nl

In Washington wordt gezocht naar degenen die verantwoordelijk zijn voor het doodschieten van acht Quarter Horses.

Mike Russel, woordvoerder van de politie, vertelt dat de eigenaar twee van zijn paarden op 10 februari jongstleden dood in hun weiland vond. Een dag later trof hij in hetzelfde weiland nogmaals zes dode paarden aan. Alle paarden leken te zijn overleden aan de schotwonden die op hun lichamen werden aangetroffen. Opvallend is dat de zes paarden die op 11 februari werden gevonden allen in een rechte lijn lagen. Russel vermoedt dat er van een jachtongeval geen sprake kan zijn. Er zijn geen ooggetuigen die zich gemeld hebben en bovendien heeft geen van de buurtbewoners geweerschoten gehoord. Vooralsnog tast de politie in het duister.

Lisa_vera

Re: Acht Quarter Horses doodgeschoten in Washington

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 09:25

Jeetje.... Hoe kun je..
Een jachtongeval zal je ook eerder 1 paard vinden en niet gelijk zoveel...

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 09:37

Wat naar!

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 09:45

Vreselijk !

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 09:50

Hoe haalt iemand het in zijn hoofd, walgelijk gewoon!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 10:42

Cassidy schreef:
Hoe haalt iemand het in zijn hoofd, walgelijk gewoon!

Je weet toch wat voor een stel idioten er aan de andere kant van de Grote Plas wonen.
Zag gester een stukje over de Canadese Douane, die had een een stel met kids aan de grens aangehouden. Hadden genoeg klapperpistolen en kruit bij zich om een hele stad uit te moorden
Ze gingen even bij de Noorderburen een paar daagjes met vakantie.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 12:03

Dat je op een ranch jachtgeweren hebt om je vee te beschermen tegen beren, coyotes, wolven of puma's of om een dolgeworden stie neer te schien, kan ik echt best snappen maar dit? nah, mijn hoofd kan daar niet bij. Iemand die een wrok koestert tegen de beste man?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 12:08

Ik denk niet dat het een wrok is tegen de eigenaar. Je hoort wel vaker dat paarden in de USA gewoon vanaf de straat neergeknald worden. Puur omdat iemand een geweer heeft en de behoefte heeft om iets dood te maken.

Ik snap die wapenwetgeving in de USA sowieso niet...

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 12:10

Bah wat erg voor de eigenaar!

Ben het met je eens, in Amerika is er echt een rare wetgeving wat betreft geweren. Maar ja, kijk ook eens naar hun cijfertjes. Er is daar iedere dag wel een x aantal ongevallen te melden met vuurwapens enzo. Zelf schuld. Ze vinden dat een Amerikaan het 'recht' heeft een geweer te mogen houden. Nou.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 12:12

Cassidy schreef:
Ik denk niet dat het een wrok is tegen de eigenaar. Je hoort wel vaker dat paarden in de USA gewoon vanaf de straat neergeknald worden. Puur omdat iemand een geweer heeft en de behoefte heeft om iets dood te maken.

Ik snap die wapenwetgeving in de USA sowieso niet...

Ach, dat heeft iets te maken met ''stel dat een groep rijke burgers de macht wil grijpen''. Kunnen ze indien nodig ingrijpen.....

Ik vind het absurd dat van iemand acht paarden worden 'vermoord' :r

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 12:38

ik snap niet dat het 2 dagen op rij kon gebeuren.

Ja echte idioten lopen daar rond, net als hier alleen daar met een "gun".
Dat niemand iets gehoord heeft kan ik wel begrijpen, soms zijn de buren meer dan een mijl weg.
misschien de wet in Amerika toch maar veranderen, iedereen heeft recht op een gun, maar niet op kogels!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 12:50

In Canada zijn meer vuurwapens dan in de VS en daar gebeurt zelden iets, niet de wapens doden maar de mensen die ze gebruiken! Daarbij blijf ik het apart vinden dat men altijd de problemen van Amerika ziet als uitzonderlijk terwijl hier in Europa ( als je dan toch zo graag wil vergelijken) net zoveel drama's gebeuren. Vergelijken met Nederland is belachelijk; een gezapig, bekrompen mini-landje vergelijken met een wereld natie is te dom voor woorden. Net zo min als alle Nederlanders op klompen lopen, beschikken alle Amerikanen over vuurwapens. Hier worden paarden in weiland opengesneden.........dat doen die messen ook niet zonder hulp.
Het is triest dat dit soort dingen gebeuren, maar ze gebeuren aan beide kanten van die grote plas. Vuurwapens worden in Europa ook misbruikt.

Ik hoop voor de eigenaar dat de daders snel gepakt en gestraft worden; als dat gebeurt zullen de straffen flink zijn en dat moet ook. Als je hier een dier mishandeld wordt je vriendelijk gevraagd of je dat nooit meer wil doen ( bij wijze van spreken :o ).

annaberberxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 12:58

Verschrikkelijk!

catharinap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 13:52

Verschrikkelijk hoop dat ze hem snel vinden!!!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 14:32

wie zegt dat het 1 persoon is. kunnen altijd meerderen zijn.

verschrikkelijk voor de eigenaar zeg. -O- -O-

lovewidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 16:36

Ik vind t heel erg voor de eigenaar. Maar om nu gelijk heel Amerika af te zeiken... In Nederland worden er ook paarden mishandeld. Als iemand dan zo'n hekel aan paarden heeft heb ik liever dat ie ze doodschiet dan dat ie ze weken uithongert en mishandelt tot ze t daardoor begeven. Maar liever heb ik dat die zieke mensen gewoon bij dieren uit de buurt blijven natuurlijk.

EvaaxGucci

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 21:51

Wat verschrikkelijk! Ik snap niet hoe mensen zo iets in hun hoofd kunnen halen zoiets aan te richten!

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 22:13

En nog zeggen ze dat iedereen wapenbezit rechten heeft.. Well done, 'Murica.. Well done.. Geef aan ieder ei maar een wapen, dat loopt vast goed af..
Er wordt daar overigens vaak ook niet zo omgegaan met paarden zoals we dat hier doen (ruimtegebrek is een gokje van me), het valt te discussiëren of dat nou beter of slechter is, maar zo hecht zijn ze niet met de paarden daar als hier, voor sommige mensen in Texas is het zelfs meer een soort statussymbool.. Ach ja, het valt ook eigenlijk niet te vergelijken, moet nodig leren daarmee te stoppen.

Ik hoop dat ze de dader op z'n minst te pakken krijgen, kijken of 'ie dat na een flinke geldsom nog eens in z'n hoofd zal halen..

Rozepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 16:32

Bah wat lopen er toch zieke mensen op deze wereld :r

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 16:37

Jemig, wel erg triest zeg.
Weerloze dieren doodschieten. :r
Ziek die mensen, echt ziek.

Danikalove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 20:08

ik woon sinds deze zomer zelf in Washington state. de mensen hier zijn heel anders, vele heel gericht op hun rechten. waaronder dus ook het recht om een wapen te hebben. zij vinden onze wetgeving hierover erg raar. maar het is niet dat elke inwoner hier standaard een wapen heeft. vele hebben wapens zoals het jachtgeweer om pure recratieve doelen zoals jagen op wild. hierbij volgen zij strenge regels. ook te vinden hier: http://wdfw.wa.gov/hunting/
hoewel deze incidenten erg schokkend zijn voor paardenliefhebbers en zo'n beetje elk normaal mens. zijn ze ook zeldzaam.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 09:12

Maanoogje schreef:
En nog zeggen ze dat iedereen wapenbezit rechten heeft.. Well done, 'Murica.. Well done.. Geef aan ieder ei maar een wapen, dat loopt vast goed af..
Er wordt daar overigens vaak ook niet zo omgegaan met paarden zoals we dat hier doen (ruimtegebrek is een gokje van me), het valt te discussiëren of dat nou beter of slechter is, maar zo hecht zijn ze niet met de paarden daar als hier, voor sommige mensen in Texas is het zelfs meer een soort statussymbool.. Ach ja, het valt ook eigenlijk niet te vergelijken, moet nodig leren daarmee te stoppen.

Ik hoop dat ze de dader op z'n minst te pakken krijgen, kijken of 'ie dat na een flinke geldsom nog eens in z'n hoofd zal halen..

Ben je er wel eens geweest? Ik ken zat Amerikanen met paarden die dol zijn op hun paarden, ik ken daarentegen wel een aantal Nederlanders die hun paard als "tool" voor wedstrijden of als statussymbool hebben.............
Oftewel, Amerikanen zijn ook mensen en daar zijn er bij die om dieren geven en die niet om dieren geven, net als in Nederland en de rest van Europa. En nogmaals, een wapen doodt geen mensen of dieren, dat doen de mensen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 09:17

Danikalove1 schreef:
ik woon sinds deze zomer zelf in Washington state. de mensen hier zijn heel anders, vele heel gericht op hun rechten. waaronder dus ook het recht om een wapen te hebben. zij vinden onze wetgeving hierover erg raar. maar het is niet dat elke inwoner hier standaard een wapen heeft. vele hebben wapens zoals het jachtgeweer om pure recratieve doelen zoals jagen op wild. hierbij volgen zij strenge regels. ook te vinden hier: http://wdfw.wa.gov/hunting/
hoewel deze incidenten erg schokkend zijn voor paardenliefhebbers en zo'n beetje elk normaal mens. zijn ze ook zeldzaam.

:j
Wat veel mensen weleens lijken te vergeten is dat Amerika ook een heel eigen land is, met een cultuur die echt anders is dan de onze. En wapenbezit is daar een onderdeel van... dat praat niet goed wat er met deze paarden is gebeurd, maar laten we eerlijk zijn: ook hier worden paarden mishandeld.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 11:05

Laten we hopen dat de schutter de paarden meteen gedood heeft.
Achterlijk gedoe ook op deze aardkloot!Is nu werkelijk 3/4 van de bevolking zwakbegaafd?

Schijnbaar wel!

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 00:47

ElCid schreef:
Ben je er wel eens geweest? Ik ken zat Amerikanen met paarden die dol zijn op hun paarden, ik ken daarentegen wel een aantal Nederlanders die hun paard als "tool" voor wedstrijden of als statussymbool hebben.............
Oftewel, Amerikanen zijn ook mensen en daar zijn er bij die om dieren geven en die niet om dieren geven, net als in Nederland en de rest van Europa. En nogmaals, een wapen doodt geen mensen of dieren, dat doen de mensen.

Oh dat is de 'guns don't kill people, people do' zin. Ik vind het veel confronterender om een mes te pakken en op iemand in te gaan steken dan een trekker overhalen, persoonlijk. Daarom ben ik van mening dat mensen veel minder de neiging hebben iets of iemand te doden om wat voor rede dan ook als er vergunningen nodig zijn voor wapenbezit.
Er zijn meer Amerikanen met hun paarden op een land gekwakt, omdat er meer ruimte is en er wonen meer mensen. Ik zeg niet dat iedereen dat doet, gewoon dat het behoorlijk vaak gebeurd. Animal Planet heeft het me vaak zat laten zien, een man zei zelfs "It's Texas, everybody's gotta have a horse.", in Nederland is het vaak moeilijker om een paard in de achtertuin te zetten, aangezien je hier (nogmaals) vergunningen nodig hebt voor aanbouw etc.