Gerco Schröder hoopt paarden in Nederland te houden [video]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Gerco Schröder hoopt paarden in Nederland te houden [video]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-14 13:21

NOS / http://www.bokt.nl

Afbeelding
Schröder en London. Foto: Wikicommons

Gisteravond gaf Gerco Schröder een interview aan de NOS waarin hij vertelt over de overname van de paarden door de Rabobank en zijn hoop om in samenspraak met een investeerder en de Rabobank de paarden in Nederland te kunnen houden.

Gisteren werd bekend dat de paarden van de failliete stal Eurocommerce eigendom worden van schuldeiser Rabobank, waaronder het voskleurige springpaard London (Nabab de Rêve x Chin Chin). Vorig jaar maakte Schröder furore door met dit paard individueel zilver te behalen op de Olympische Spelen in het gelijknamige Londen. Er is veel buitenlands interesse voor de springpaarden.

Klik hier om naar het interview te kijken.

BigOne

Re: Gerco Schröder hoopt paarden in Nederland te houden [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 13:32

Inmiddels is er een zaakwaarnemer aangesteld en kunnen de paarden gewoon op wedstrijd.

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 13:35

en de dekhengsten hoe zit het daar mee

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 14:26

ben heel erg benieuwd hoe dit gaat aflopen! Hopelijk komt het snel goed en blijven inderdaad de toppers lekker op Nederlandse bodem!

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 17:40

Ik hoop het ook voor gerco maar denk niet dat de Rabobank hem zal gaan "sponsoren". Er moet gewoon geld komen. Al zal het allemaal nog een tijd duren aangezien er een hoger beroep komt

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 18:23

bliver schreef:
Ik hoop het ook voor gerco maar denk niet dat de Rabobank hem zal gaan "sponsoren". Er moet gewoon geld komen. Al zal het allemaal nog een tijd duren aangezien er een hoger beroep komt

Wat ik hier uit begreep is dat hij niet zozeer de Rabo om sponsoring vraagt (voor hem). Maar meer wil kijken of de Rabobank eventueel bereid is om mee te helpen (door Nederlandse investeerders etc. (misschien voorrang te geven)?) de paarden voor de NLse topsport te behouden, en niet lukraak, maar aan de eerste de beste Miljoenensmijter te verkopen.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 18:29

Er moet een flinke schuld gedekt worden dus als ze genoeg investeerders vinden waarmee de schuld gedekt word zal dat lukken maar als er niet genoeg betaald word zullen ze toch naar de miljoenensmijters uit die olielanden gaan ben ik bang

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 18:31

bliver schreef:
Er moet een flinke schuld gedekt worden dus als ze genoeg investeerders vinden waarmee de schuld gedekt word zal dat lukken maar als er niet genoeg betaald word zullen ze toch naar de miljoenensmijters uit die olielanden gaan ben ik bang

Dat is inderdaad waar, en ik begrijp ook maar al te goed dat de bank uiteindelijk gewoon geld wil zien. :) Maar praten en proberen kan altijd toch?

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 18:42

Ja ik hoop het voor Gerco

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 22:01

bliver schreef:

Wel neen, de schult komt uit een hele andere hoek, en dat moet dan nu door de viervoeters worden goed gemaakt?

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 16:48

het maakt niet uit waar de schuld vandaan komt. Er moet geld op de plank komen en die paarden kan je verkopen en daarmee kan je een deel van de schuld dekken.