Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Tammy_ schreef:Ik zou nooit een Akhal Teke kopen. Zou bang zijn dat ie door zijn rug zakt als ik er op ging zittenEn ik hang niet graag ver met mijn benen onder de buik uit, en dat zal zeker het geval zijn met een paard met zo'n smalle taille.
KarinLF schreef:Het diertje is aangereden door een auto!
Ik ga er vanuit dat hij bij de aanrijding gewond is geraakt.
Misschien was het de enige juiste beslissing die de DA kon maken door het beestje in te laten slapen.
Neemt niet weg dat dit vreselijk is voor de eigenaar
Caira schreef:tsja ze heeft het ras ook niet mee. Was het een ander ras geweest dan was de politie ws wat oplettender geweest, tinkers lopen er echter zoveel rond, daar gaan ze niet van uit dat die gechipt zijn.
Diedelo schreef:Caira schreef:tsja ze heeft het ras ook niet mee. Was het een ander ras geweest dan was de politie ws wat oplettender geweest, tinkers lopen er echter zoveel rond, daar gaan ze niet van uit dat die gechipt zijn.
ik ben het niet met je eens. Persoonlijk vind ik dat de politie ieder vermist/aangereden paard op chip moet controleren of het nou levend, dood of zwaargewond is. Ik vind niet dat het aan het ras ligt. Ik heb zelf een Tinker en ik zou er niet aan moeten denken dat mij zoiets overkomt en dat mijn paard afgemaakt wordt omdat het toch maar een Tinker is die er toch al veel rondlopen. Dit brengt heel veel emotionele schade mee voor de eigenaresse ongeacht het ras van het paard.
miss_lizje schreef:Er is iets dat ik niet helemaal begrijp.
Het dier was aangereden en had verwondingen en is vervolgens naar de slacht gebracht. Kennelijk waren de verwondingen dus niet zo ernstig dat er niet eerst een DA bij geroepen is om het dier ter plekke te in te slapen. Of lees ik het zo verkeerd?
En ik ga er tevens dan maar vanuit dat het dier niet voor consumptie is afgemaakt, anders hebben we dadelijk weer een "schandaal".
X_Michelle_X schreef:Als je niet weet wat de medische achtergrond is van een dier toch naar de slager is mij wat.
Mijn paard bijvoorbeeld is niet meer geschikt voor humane consumptie. Hoe weet je dat van een dier zonder enige info over de herkomst?
De eigenaresse had t eerder moeten horen. Maar ben het wel met Jennyj01 eens