Nederlandse dressuurruiters succesvol in Vidauban

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Nederlandse dressuurruiters succesvol in Vidauban

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 10:57

www.knhs.nl

Afbeelding
Tommie Visser met Vingino. Foto: www.focussed.nl

Na de winst in de landenwedstrijd in het Franse Vidauban boekten de Nederlandse dressuurruiters in de Grand Prix Special op zaterdag en in de Freestyle op zondag mooie individuele successen. De Italiaanse Valentina Truppa won beide wedstrijden met Fixdesign Eremo del Castegno, maar Tommie Visser legde beide malen met Vingino beslag op de tweede plaats. In de Special werd Rabo Talenten teamlid Diederik van Silfhout met de KWPN goedgekeurde hengst Arlando derde, terwijl Laurens van Lieren in deze wedstrijd met Ulysses la Haya vijfde werd. Alle drie realiseerden een score boven de 70%. In de Kür ging Van Silfhout niet meer van start en eindigde Van Lieren als vierde.

Laurens van Lieren was na drie dagen een tevreden ruiter. "Ik reed in Vidauban een geheel nieuwe Kür met Ulysses la Haya en dan merk je tijdens de wedstrijd dat de afstemming van muziek en oefeningen nog iets beter kan. Dit paard heeft een geweldige instelling, maar ondanks die tien met een griffel die je daaraan kunt geven was na twee wedstrijddagen het sprankelende er wel een beetje af. Toch merk je dat Ulysses tijdens deze wedstrijden een enorme ontwikkeling doormaakt", aldus Van Lieren.

Hoofdonderwerp van gesprek op zondag was de diskwalificatie van Diederik van Silfhout. "We waren enorm sterk bezig en Arlando liep echt top, totdat de voorzitter van de jury ineens aan de bel trok. Daarop ging ik naar hem toe en werd ik gediskwalificeerd, omdat hij bloed in de mond van Arlando dacht te hebben gezien. Toen ik de ring had verlaten werd de mond direct door twee FEI stewards en de FEI veterinair geïnspecteerd, maar die konden niets vinden. Daarop zijn de twee stewards naar de juryvoorzitter gegaan om hem van hun bevindingen op de hoogte te stellen. De juryvoorzitter bleef bij zijn standpunt van diskwalificatie. Als het werkelijk zo was geweest had ik het volledig geaccepteerd. Nu heb ik er een ontevreden gevoel bij", vertelde Diederik.

Bekijk hier de uitslagen

Uitslag dressuur CDIO3* Kür:
1) Valentina Truppa (Ita) - Fixdesign Eremo del Castegno (Rohdiamant x Weltmeijer) - 78.075%
2) Tommie Visser - Vingino (Polansky x Variant) - 77.225%
3) Claudia Fassaert (Bel) - Donnerfee (v. De Niro) - 74.400%
4) Laurens van Lieren - Ulysses la Haya (Gribaldi x Ulft) - 73.375%
-- Diederik van Silfhout - Arlando (Paddox x Mytens xx) - diswk.

Elisa2

Re: Nederlandse dressuurruiters succesvol in Vidauban

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 16:46

Heh dat is zuur voor Diederik! kan me voorstellen dat ie daar geen fijn gevoel bij heeft.

DaisyB94

Re: Nederlandse dressuurruiters succesvol in Vidauban

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:27

Jeetje wat naar voor Diederik!