Maikel v/d Vleuten plaatst zich voor WB Finale

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Maikel v/d Vleuten plaatst zich voor WB Finale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 10:14

http://www.knhs.nl / http://www.bokt.nl

Afbeelding
Van der Vleuten met een van zijn andere paarden. Foto: Franz Venhaus

Alle drie Nederlandse springruiters die van start gingen in de laatste wereldbeker kwalificatiewedstrijd, die in de Zweedse havenstad Gothenburg werd verreden, wisten zich voor de barrage te plaatsen. Maikel van der Vleuten zette met VDL Groep Sapphire de beste prestatie van hen neer.

Terugkijkend op zijn barragerit was Maikel van der Vleuten van mening dat hij de tijd had verloren in het eerste gedeelte van het parcours. "Direct na de eerste hindernis schoot mijn rechtervoet uit de beugel en daardoor was er even sprake van onbalans. Misschien dat ik daardoor net niet genoeg binnendoor reed naar de tweede hindernis, waardoor de afstand naar hindernis drie niet lekker liep. Als ik tussen de eerste en tweede hindernis een galopsprong minder had gemaakt was de afstand naar de derde gemakkelijker in zes galopsprongen te overbruggen geweest", vertelde Maikel. Toch is hij realistisch genoeg om te stellen dat hij, ook al had hij de barragerit zonder verstoring in de balans gereden, waarschijnlijk nog niet met VDL Groep Sapphire B de winnende tijd zou hebben gerealiseerd. "Maar mijn paard sprong fantastisch en daar ben ik blij mee!".

Wout-Jan van der Schans was in de barrage met Capetown ook foutloos, maar had iets meer tijd nodig, waardoor hij zesde werd. Jur Vrieling, die met de KWPN goedgekeurde hengst VDL Bubalu van start ging kreeg een springfout en eindigde als negende. De overwinning ging naar de Belgische ruiter Nicola Philippaerts met Donatella-N, die op de meet twee honderdste van een seconde sneller was dan de Duitser Marcus Ehning met Plot Blue. Daarmee sloot Ehning de West-Europese League winnend af en eindigde Van der Vleuten als vijfde in de eindstand.