Shetlanders Hengelo weggehaald

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Shetlanders Hengelo weggehaald

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 17:40

http://www.rtvoost.nl/ / http://www.bokt.nl
Ingezonden door Bokker JPitty

De dierenpolitie heeft drie Shetlanders weggehaald bij de eigenaar. De pony's stonden in een weiland in Hengelo.

Twee weken geleden was de politie al bij de Shetlanders omdat ze flink verwaarloosd waren. Ze konden niet vervoerd worden en daarom zijn ze op de plek gebleven waar ze stonden. De dierenarts heeft een oogje in het zeil gehouden. Maar de gezondheid van de dieren was nog steeds zo slecht, dat de dierenpolitie besloten heeft de pony's alsnog weg te halen.

verwant artikel

[VN] Verwaarloosde pony's in Hengelo onder toezicht dierenarts

xRiiannex

Re: Shetlanders Hengelo weggehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:46

Sneu zeg ...

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 22:19

ik ben er meerdere malen langs gefietst en ik weet echt niet naar welke paarden zij dan hebben gekeken maar die shetlanders hadden gewoon hooi en flink verwaarloosd dan kun je wel meer paarden uit nederland gaan weghalen

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 08:09

Esprit4 schreef:
ik ben er meerdere malen langs gefietst en ik weet echt niet naar welke paarden zij dan hebben gekeken maar die shetlanders hadden gewoon hooi en flink verwaarloosd dan kun je wel meer paarden uit nederland gaan weghalen

Maar je moet ergens beginnen.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 08:37

Esprit4 schreef:

Hoe zagen de pony's er zelf uit dan? Weet je zeker dat het om dezelfde pony's gaat? Het lijkt mij sterk dat er dieren worden weggehaald als er niks ernstigs aan de hand is. Ik vind altijd dat in NL de omstandigheden wel heel slecht moeten zijn, voor er pas ingegrepen wordt.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 08:38

Jennyj01 schreef:
Esprit4 schreef:

Maar je moet ergens beginnen.

Beetje jammer dat ze dan in vaak slechtere gevallen , weer geen reet doen :(

Trouwens vorige keer kwam ik op een site tegen dat de eigenaaresse van deze dieren berichten zou verspreiden dat ze helemaal haar dieren niet verwaarloosde.
Iemand daarvan iets tegengekomen ?

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 08:38

Uppojono schreef:
Esprit4 schreef:

Hoe zagen de pony's er zelf uit dan? Weet je zeker dat het om dezelfde pony's gaat? Het lijkt mij sterk dat er dieren worden weggehaald als er niks ernstigs aan de hand is. Ik vind altijd dat in NL de omstandigheden wel heel slecht moeten zijn, voor er pas ingegrepen wordt.

Er stond bij vorige artikel een filmpje van de pony's.

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 09:06

Zijn we weg ja? Ik zag vanochtend nog wel hooi liggen. Heb geen pony's gezien maar ze staan ook vaak in het schuilstalletje. Dan zie je ze niet als je er langs rijdt.

eef_doortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:01

in het filmpje van ander topic zie ik geen verwaarloosde ponys hoor. als dat verwaarlozing is kan ik wel 30 adressen hier in de buurt noemen waar het land nog natter is en die paarden zien er ook goed uit!

Babsding

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:05

Er zijn zovaak meldingen geweest over deze pony's. De enige keer lich relevant, de andere keer niet.
Reden was dat ze in de drek stonden....
Ja, dan verwaarloos ik de mijne ook :x
Naja, heel zonde voor de eigenaren ook, want die staan er wel smorgens en savonds hooi en water te geven...

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 14:28

Oké, sorry. Wist niet dat er een filmpje was :).

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 17:44

Gaat het om die pony's uit het filmpje? Zoals ze er daar uit zien?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 17:50

Ben ik blij dat mijn shetlander achter huis in de drek staat en dat niemand hem kan zien

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 18:37

Mijn arme paard staat ook in de blubber.. Tis een schande.. Oh ja, en snachts in een donker hok waar s morgens vieze mest in ligt

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 08:12

Veel mensen maken wetten en kennen de dieren niet ... Bv ze kennen het beeld van een paard in een manege, in een nette ingestrooide stal.. 23 op 24 opgesloten in box, maar het oogt mooi... Als ze dan een paard in blub zien staan denken ze Oh arm paardje.... Dat ze eerst leren wat een paard is... en vooral wat hun behoefte is, buiten enkel hun rantsoen...

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 09:33

savath schreef:
Veel mensen maken wetten en kennen de dieren niet ... Bv ze kennen het beeld van een paard in een manege, in een nette ingestrooide stal.. 23 op 24 opgesloten in box, maar het oogt mooi... Als ze dan een paard in blub zien staan denken ze Oh arm paardje.... Dat ze eerst leren wat een paard is... en vooral wat hun behoefte is, buiten enkel hun rantsoen...

+1

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 09:37

savath schreef:

Helemaal mee eens!

Ik ben benieuwd naar het filmpje. Ik kan hem nergens vinden :)

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 09:39

_Femkeeex schreef:
savath schreef:

Helemaal mee eens!

Ik ben benieuwd naar het filmpje. Ik kan hem nergens vinden :)

Filmpje

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 09:40

Ahh ja , ik zie het al, bedankt! :D

----

Wat een onzin zeg. Die beestjes zien er hartstikke mooi uit :')

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 09:43

Ik vind ze er toch vrij dun uitzien. Al is het moeilijk beoordelen door de bos haar maar juist daardoor lijken ze niet mager. Maar ik weet uit ervaring dat schijn kan bedriegen met zo'n bos haar dat moet je echt voelen.

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 09:46

Ik vind het ook reuze mee valllen eigenlijk..

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 09:49

Tigra_ schreef:
Ik vind ze er toch vrij dun uitzien. Al is het moeilijk beoordelen door de bos haar maar juist daardoor lijken ze niet mager. Maar ik weet uit ervaring dat schijn kan bedriegen met zo'n bos haar dat moet je echt voelen.

Misschien hebben ze wormen? Hoeft niet altijd aan voedsel te kort te liggen. Zo te zien hebben ze genoeg hooi en daar ergens staat vast en zeker een bak met water. Pony's kunnen makkelijk overleven op hooi, gras en water, brokken zijn een luxe :j

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 09:55

_Femkeeex schreef:
Tigra_ schreef:

Misschien hebben ze wormen? Hoeft niet altijd aan voedsel te kort te liggen. Zo te zien hebben ze genoeg hooi en daar ergens staat vast en zeker een bak met water. Pony's kunnen makkelijk overleven op hooi, gras en water, brokken zijn een luxe :j

Dan had de eigenaar ze beter bij moeten houden met ontwormen als dat het geval is.
Daarnaast heeft echt niet iedere shet daar voldoende aan als ik die van mij niet bijvoer dan heb ik eind van de winter ook een scharminkel in de weide.

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 09:58

Misschien hebben die pony's wel een wormenkuur gehad deze week ofzo.. Er zijn wel ergere gevallen..

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:01

CxB schreef:
Misschien hebben die pony's wel een wormenkuur gehad deze week ofzo.. Er zijn wel ergere gevallen..

Vast maar als ze over paar weken omvallen omdat ze niet voldoende krijgt gaat het volk weer klagen. Ze kunnen namelijk nooit iets goed doen. Of ze grijpen te vroeg in of ze zijn veel te laat. Tja wat willen we nu eigenlijk.