Mariette Withages gaat Braziliaans dressuurteam trainen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Mariette Withages gaat Braziliaans dressuurteam trainen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-14 11:52

http://www.bokt.nl / http://www.eurodressage.com

De recent gepensioneerde 5* jurylid Mariette Withages is aangewezen als coach van het Braziliaanse dressuurteam. Daarnaast zal ze bij de Braziliaanse equivalent (BEF) van de KNHS als technisch adviseur optreden. Withages zal het dressuurteam in ieder geval begeleiden tot aan de Olympische Spelen van 2016. Dat jaar worden de Spelen ook in Brazilië gehouden.

Twee weken geleden reisde Withages af voor haar eerste clinic. Tijdens deze clinic werden potentiele kandidaten voor de komende Zuid-Amerikaanse Spelen beoordeeld. "Ik ben erg blij en trots op mijn aanstelling. Ik kijk vooruit naar de toekomst, dit was mijn eerste ontmoeting met iedereen. Sommige mensen heb ik al eerder in de ring beoordeeld, anderen heb ik pas vandaag voor het eerst ontmoet. De kwaliteit van de paarden en de motivatie bij de ruiters vond ik opvallend positief. Ik kan nog niks zeggen over de toekomst, maar we gaan hard werken om tijdens de Zuid-Amerikaanse Spelen een teammedaille te winnen.", aldus Withages.

Deze Spelen, gehouden in maart, zijn een voorselectie voor de Pan-Amerikaanse Spelen (Pan-Am). Met een teammedaille kan het team vervolgens meedoen aan de Pan-Am. Voorzitter van de Braziliaanse dressuurafdeling Sandra Smith: "We willen het gat tussen Brazilië en Europa verkleinen. Laten we beginnen met het bouwen van een brug. Mariette kan ons daar op technisch niveau zeker bij helpen."

Naast Withages is ook Jean Maurice Bonneau (springen) en Mark Todd (evening) aangetrokken door de BEF.

Withages wil, net als Nederland dat doet, een A en B-team creëren, incl. een scoutingprogramma. Withages zal niet alleen de Senioren trainen, maar ook de jeugdige ruiters. "Ik wil focussen op teamspirit, respect en discipline. Daarnaast is psychische gezondheid voor paard en ruiter belangrijk.", besluit Withages.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Mariette Withages gaat Braziliaans dressuurteam trainen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 12:50

Brazilië of all places... Wel een gaaf land.

On another note, heeft de nieuwsredactie geen laatste check? Dit bericht staat vol rare fouten :?.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 13:45

Oostende of Copacabana? Goede keus lijkt mij, lekker dichtbij straks!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 19:05

Wat geweldig voor haar zeg!

Ik moet nog een paar jaar wachten voordat ik er heen kan <3