Burgerwacht waakt over paarden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Burgerwacht waakt over paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-14 09:51

http://www.omroepzeeland.nl/ / www.bokt.nl

Een burgerwacht moet de inbraakgolf in het buitengebied van het Zeeuwse Westkapelle stoppen. Ongeruste Westkapellenaren trekken er met z’n allen 's nachts op uit en patrouilleren langs de rand van het dorp.

Het laatste half jaar is er meer dan tien keer ingebroken in stallen in het gebied. Bij de inbraken zijn onder meer zadels, hoofdstellen van paarden, menwagens, quads, aanhangers en ander paardengerei gestolen. Waardevolle spullen staan er inmiddels niet meer, maar de angst is dat de paarden zelf straks slachtoffers van de dievenbende zijn. Getuigen hebben gezien dat onbekenden al foto's hebben gemaakt van de paarden.

Eigenaren van de paardenstallen en andere betrokken Westkapellaren rijden 's nachts door het buitengebied om te kijken of ze iets opvallends zien en om eventuele inbrekers af te schrikken. Ook de politie patrouilleert extra in het gebied tussen Westkapelle en Domburg. De deuren van de stallen zijn inmiddels wel extra beveiligd, maar dat is niet voldoende. Elektronische beveiliging is een optie, maar dat is lastig. Er is vaak geen elektriciteit of netwerk bij de stallen.

De gemeente Veere zet zich op dit moment wel in voor WiFi in het buitengebied van Westkapelle. Op die manier zouden camerabeelden via een draadloze internetverbinding doorgespeeld kunnen worden naar de eigenaren van de paardenstallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 10:30

Kunnen ze geen trackers in de hoefijzers doen? :') Grapjee :p

Lijkt me zo raar.. Als je daar een paard hebt staan! Hopen dat de dieven worden gepakt!

Maaruhm, hoe weten ze dat ze al foto's van de paarden hebben gemaakt?
edit: getuigen hebben gezien..
Ik weet genoeg :p

FrNo

Re: Burgerwacht waakt over paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 10:54

Hoop ook dat ze de dieven gauw pakken en dat de dieven nu niet naar een ander gebied verplaatsen, nu hier extra controle is.
Tevens is het wel fijn dat ze (nog) geen paarden hebben gestolen en hoop dat ze dat ook niet gaan doen.

Mirannda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 11:47

Het is inderdaad flink raak hier in de buurt! Hopelijk werkt dit wat ze nu doen!

JasperM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 13:32

bijzonder verhaal, wat raar

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 14:44

Joaltijd schreef:

Lijkt me zo raar.. Als je daar een paard hebt staan! Hopen dat de dieven worden gepakt!

Misschien deden ze dat vanaf de openbare weg als de paarden in de wei stonden. En als buur die in je tuin toevallig even op kijkt en mensen ziet foto's nemen van de omgeving (toeristen vinden nog wel eens leuk) ga je toch niet gaan vragen of ze soms van plan zijn om ze te stelen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 16:17

petraaken schreef:
Joaltijd schreef:

Misschien deden ze dat vanaf de openbare weg als de paarden in de wei stonden. En als buur die in je tuin toevallig even op kijkt en mensen ziet foto's nemen van de omgeving (toeristen vinden nog wel eens leuk) ga je toch niet gaan vragen of ze soms van plan zijn om ze te stelen?

Haha, klopt!
Ik had eerst niet gelezen dat er getuigen waren die zagen dat er foto's werden gemaakt door 'vreemden'.
Dus ik dacht, hoe weten ze dat nou :+
Maar bedankt!

Katlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 00:38

;(

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 21:32

Ow vreselijk!, ik zou geen oog meer dicht doen.

kassindra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:10

Kan zeggen dat je heeeel slecht slaapt als je paard hier staat. En wat betref fotos nemen wel erg raar dat ze bij de stallen stoppen waar jonge paarden staan en niet waar oudere paarden staan. Het waren echt geen vakantiegangers jammer genoeg

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 22:31

ik was daar gewoon echt wel blijven slapen met meerdere op verschillende plekken nja slapen waken :D
ernstig dat mensen nog steeds niet snappen dat spullen die van andere zijn en dieren , niet toegeigend kunnen en mogen worden ...dat heet stelen....de dieven snappen dat vast niet :+ grr

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 22:46

Zo handig om alles altijd maar op internet te zetten.. Dieven hebben namelijk natuurlijk geen internet :D

DutchRiders

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 22:59

Baileys01 schreef:
Zo handig om alles altijd maar op internet te zetten.. Dieven hebben namelijk natuurlijk geen internet :D

Weten ze in ieder geval dat er wel gewaakt wordt ;-)