Succesvol internationaal debuut voor Rath en Bretton Woods

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Succesvol internationaal debuut voor Rath en Bretton Woods

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 22:53

http://www.bokt.nl

Afbeelding
Bretton Woods
Foto: http://www.sjoert.com
Vandaag startte Matthias Alexander Rath met Bretton Woods (Johnson x De Niro) voor het eerst internationaal in de Lichte Tour. De combinatie werd eerste van de groep zeven tot negenjarige paarden in de Prix St. Georges. Met 74.263 procent liet Rath de nummers twee en drie ruim achter zich. Tweede werd de Duitse Jill de Ridder met Withney. Diederik van Silfhout werd derde met Bonzanjo (v. Jazz). Van Silfhout kwam vanmorgen ook in de St. Georges aan start met Anna Beth (v. Oscar), de volle zus van de KWPN hengst Cover Story welke deze week overleed aan de gevolgen van koliek. Met 71.632 procent werd Van Silfhout eerste ten koste van Laurens van Lieren met Uranium W (v. Metall) (71.105 procent).

Bretton Woods werd in 2011 verkocht aan Paul Schockemöhle en Ann-Kathrin Linsenhoff. Laatstgenoemde is de stiefmoeder van Rath. In 2009 presenteerde Bretton Woods zich voor het eerst aan het Nederlandse publiek. Toen won hij met overmacht de Prinsenstad dressuur trofee. Hij behaalde dat jaar in de voorronde van de VSN cup de hoogste cijfers en in januari 2010 liet Bretton Woods zijn concurrentie ver achter zich en won de VSN trofee te Ermelo. In de Pavo Cup finale in 2010 werd Bretton Woods reservekampioen bij de vierjarige paarden. Vlak voor de verkoop behaalden Bretton Woods en onder Emmelie Scholtens de bronzen medaille in de finale van het wereldkampioenschap voor vijfjarige dressuurpaarden.

Daarna werd het enige tijd stil rond de hengst. In oktober kwam Rath met de zwarte hengst sinds lange tijd aan start tijdens een kwalificatiewedstrijd in Krefeld, Duitsland.

Ketaki

Re: Succesvol internationaal debuut voor Rath en Bretton Woods

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 22:55

sinds wanneer start Laurens van Lieren, Uranium W (metall)

die loopt normaal toch onder Lynne Maas?

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 23:02

Wrss omdat Lynne net bevallen is.

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 06:38

Ik vroeg me al af wanneer dat we weer wat van Bretton gingen horen. Vind het een ontzettend gaaf paard!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 07:09

Totilas dus echt totalloss?

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 07:21

Mooi dat het een succes was voor Rath. Hopelijk is dit een voorbode op wat komen gaat. Ik gun het hem van harte dat hij succes heeft en hij d erest van de wereld kan laten zien dat hij ècht wel kan rijden.

Vencedor: lullige reactie... wat heeft Bretton Woods nou met Totilas te maken?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 07:22

vencedor schreef:

:Z Dit soort reacties beginnen nu wel een beetje vermoeiend en zielig te worden.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 07:24

Dat ik aanneem dat hoop nu op deze gevestigd wordt en dit schijnbaar een stuk beter gaat? Denk je een droompaard gekocht te hebben..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 07:26

vencedor schreef:
Dat ik aanneem dat hoop nu op deze gevestigd wordt en dit schijnbaar een stuk beter gaat? Denk je een droompaard gekocht te hebben..

:roll: Je weet dat Bretton Woods een stuk jonger is dan Totilas en het heel normaal is dat een professionele ruiter als Rath meerdere paarden op verschillende niveaus heeft lopen? Heeft helemaal niets met de vorderingen van Totilas te maken.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 07:50

vencedor schreef:

Wat een aanname weer... wees gewoon blij voor hem. Ik word een betje gek van dit soort berichten, lijkt net of diegene die zulke berichten schrijft wel zo met Totilas weg kan rijden als die de kans krijgt...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 07:51

Leuk, ook voor de mensen die met Bretton Woods gedekt hebben in het verleden. Hopelijk kan hij de hengst mooi in the picture blijven zetten.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 09:16

Leuk weer eens wat van deze hengst te horen!

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 09:36

Blij voor hem dat eindelijk eens iets mee zit, hopelijk krijgt dit nog een mooie vervolg!

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 09:48

Nou dan hadden ze maar niet zo hoog van de toren moeten blazen toen ze Totlias kochten, dan zijn zulke reacties te verwachten. Vind het zelf ook heel typisch en jammer dat we niks meer van Totilas horen.

leuk dat Bretton Woods in ieder geval wel even in de kijker staat, mooie prestatie! Super ook van Diederik, die gaat ook echt heel erg goed :)

carla24494

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 10:45

Super leuk om te horen Bretton woods is gewoon een topper!!

amboewella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 10:46

Super leuk voor hem!!!Echt een gaaf paard!!

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 10:52

Volgens mij gaat dit topic over Bretton Woods en niet over Totilas, wat een gezeur weer. Staat Rath een keer positief in het nieuws en heeft hij goede resultaten, hebben er toch weer een aantal wat om over te miepen :n . Beetje sneu!

Ik vroeg me laatst nog hard op af hoe het Bretton Woods verging, vond het als jong dier hier in Nederland echt een waanzinnig paard. Super dat hij het nu op hoger niveau ook klaar speelt! Niet de minste percentages ook, hopelijk beloofd dat wat voor de toekomst! +:)+

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 11:10

Misschien handig om te vermelden welke internationale wedstrijd? Vidauban dus.

Cil_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 12:48

Cayenne schreef:
vencedor schreef:

:Z Dit soort reacties beginnen nu wel een beetje vermoeiend en zielig te worden.

Ik vind de wel een grappige reactie en moet toegeven dat het eerste wat ik dacht bij het lezen van dit topic was: Waarom hoor ik niets meer over Rath met Totilas? Dus zo'n vreemde reactie is het niet.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 13:00

De naam Rath moet maar voorbijkomen of Totilas wordt al vermeld. Die man is professioneel ruiter, logisch dat hij dus meerdere paarden rijdt en ter beschikking heeft.
Zelf moest Totilas niet meer terugkomen, dan is dat ons probleem toch niet. Paard is verkocht en betaald geweest, einde verhaal.

Zo kan je over de Nederlandse ruiters ook beginnen (bvb een adelinde, edward, HP etc) Niet elk paard/combi is succesvol. Enkel was Totilas een 'hype' en hebben ze die niet kunnen doorzetten na de aankoopt. Maar hoeveel paarden verdwijnen niet in stilte bij andere ruiters?

Verder knappe prestatie voor deze combinatie!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 13:14

nou ik kan me toen herinneren dat hij andere paarden verkocht om zich volledig op totilas te kunnen richten, dus snap wel dat het nu ter sprake komt.

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 13:17

mooie score een erg mooi paard

laatse nog foto's gezien van een hengsten presentatie waar ze ook bij waren en dat zag er al goed uit :)

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 13:20

Ligt het nu aan mij of is het echt zo dat alle paarden die onder zijn kont komen we niet veel of helemaal niets meer van horen? :+

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 13:32

Roweentje89 schreef:
Ligt het nu aan mij of is het echt zo dat alle paarden die onder zijn kont komen we niet veel of helemaal niets meer van horen? :+

Serieus... Waar haal je dat nu vandaan?... Totilas was een prachtig dier, supermooie combi met Edward, maar de eigenaren hebben hem verkocht en ja de moeder van Rath zat er tussen.
Ik denk dat ik ook graag Totilas op stal had gekregen en als zoontje van zou ik dat ook niet geweigerd hebben ;-)
De 'fout' (maar opnieuw dat is ons probleem niet) die ze gemaakt hebben, was om te snel de combinatie naar buiten te laten komen. Je moet je bedenken dat zo'n paard een bepaald management gewoon is. Simpele zaken als stalling, eigen plekkie etc, tot routines id dag, en bijzaken als smid, dierenarts etc.
Daarmee wil ik niet zeggen dat een Rath geen degelijk management voert, echter vallen sommige paarden dan door de mand (sommige komen daar ook nooit volledig uit)
En dan heb je de hetze rond de verkoop nog niet mee opgenomen, de druk etc. Een combinatie vormen neemt tijd in beslag. Een GP succesvolle combinatie is nog wel wat meer dan dat.

Verder is Bretton Woods verkocht na goed gepresteerd te hebben als jong paard. Logisch dat zo'n paarden dan vaak Sabbat krijgen om dan in de hogere sport terug te komen. Naar mijn idee heeft dat paard nu al een mooie sportcarrière op zijn palmares. En die komt er door een deugdelijk beleid.

En verder blijven paarden ook maar dieren en dus levende wezens. Vandaag top, morgen morsdood.

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 13:34

Nou precies zoals ik het zeg dus.

Er zijn genoeg paarden die van ruiters wisselen en die wel gewoon nog in de (internationale) wedstrijdring verschijnen, zonder compleet uit de picture te verdwijnen.
Valt me gewoon op dat het nu net zoals met Totilas bij hem gebeurt dat de veranderingen voor het paard toch wel erg lang duren.