Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Liezel1 schreef:Dat snap ik dus echt niet...
als je zo'n bedrag uitgeeft, laat je toch keuren (en meten)?
caro29 schreef:Mijn E pony was bijna verkocht aan een Buitenlandse springruiter. Toen wij doorvroegen vertelde zij dat de planning was om in het EK team te komen. Pony was 154,5 en zij vertelde dat zij de pony dan wilde laten opereren om cm van de schoft te laten halen. Bedrag was >30000. Pony staat mooi nog steeds op stal. Er gebeuren rare praktijken in de paardenwereld.
..ik vind dit echt schokkend!! en om te huilen, opereren..om zoiets..het zou echt verboden moeten worden! bulck schreef:Ik denk dat je op menig FEI ponytornooi dan eens mag gaan nameten. 1.48 zonder ijzers is de regel. Maar volgens mij zetten ze sommige dan toch op hele dikke ijzers
Maar normaal gezien is deze pony toch al voor het leven gemeten? In Belgie denk ik dat ze tot hun 7 of 8ste jaar elk jaar opnieuw gemeten moeten worden, tenminste als je mee wil doen aan wedstrijden.
Citaat:Tijdens FEI-wedstrijden kan de hoogte van pony’s worden gemeten. Dan wordt aangehouden dat een pony tijdens wedstrijddeelname niet hoger mag zijn dan 148 cm zonder ijzers of 149 cm met ijzers.