KWPN hengst I.P.S. Andretti chemisch gecastreerd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

KWPN hengst I.P.S. Andretti chemisch gecastreerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-14 19:21

http://www.dehoefslag.nl / http://www.bokt.nl
Ingezonden door Anoeska27

De goedgekeurde KWPN hengst I.P.S. Andretti is chemisch gecastreerd en zal daardoor niet meer beschikbaar zijn voor de dekdienst. De Special D zoon werd gereden door Tom Franckx, maar staat sinds korte tijd bij Anky van Grunsven in training en sinds die tijd is er weer enige belangstelling voor de hengst als vaderdier. Echter blijkt nu dat de hengst niet meer beschikbaar is voor de dekdienst. Voorlopig lijkt het besluit om de negenjarige zwarte hengst terug te trekken als dekhengst definitief, ondanks dat de chemische castratie reversibel is.

Volgens de eigenaar van I.P.S. Horse Group, Erwin Samuels, was er haast geen vraag meer naar Andretti. Bon Bravour, welke sinds kort ook bij Anky van Grunsven staat heeft sindsdien meer interesse gekregen. Andretti had vorig jaar drie merries, maar sinds zijn verhuizing is er voor hem weinig extra interesse getoond. Samuels geeft tegenover De Hoefslag aan al eerder goede ervaringen te hebben gehad met chemische castratie.

Andretti is naast het KWPN ook goedgekeurd bij het Deense stamboek, BWP, SbS, het Hannoveraanse en Oldenburgse stamboek. In 2009 werd de hengst vierde in de VSN Cup. Twee jaar later won hij de hengstencompetitie in de klasse L en weer een jaar later in de klasse M. Moeder Ushi is een stermerrie van Sandro Hit, daarachter zit een Duits gefokte merrie van Eklatant. Zij is een volle zus van de goedgekeurde hengst Entertainer. Uit dezelfde moederlijn komt het Grand-Prixpaard Heimliche Liebe (v. Hohenstein).

Theo Hanzon met Andretti

Zinzi_jewel

Re: KWPN hengst I.P.S. Andretti chemisch gecastreerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 19:46

Nou ja zeg...
Apart.
Had hij zoveel last van het hengst zijn?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 20:12

Zonde zeg..! Nu maar hopen dat hij zijn sportcarrière wel waar kan maken dan.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 20:15

Ik vind het echt onzin om hem te vergelijken met Bon Bravour, die is de hele tijd in de picture gebleven. Andretti is een tijd uitgeleend geweest aan Zweden. Toen hij vorig jaar terug kwam is daar geen ruchtbaarheid aan gegeven. Toevallig hoorde ik toen van een kennis van me dat hij weer beschikbaar was via België, maar bij v Uytert stond hij nog steeds op niet beschikbaar. Jammer, ik had hem graag nogmaals gebruikt.

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 21:07

Jammer, heb daar een 3 jarige van met zo'n geweldig goed karakter. En inderdaad, hij was ineens verdwenen en niemand wist er niets meer van, is dus normaal dat het belang ook weg was.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 22:18

Zinzi_jewel schreef:
Nou ja zeg...
Apart.
Had hij zoveel last van het hengst zijn?

Anky heeft daar last van denk ik.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 22:21

Als de eigenaar van BB nu weer mails krijgt doet hij zijn marketing blijkbaar niet goed. En als ze ruchtbaarheid hadden gegeven aan het feit dat Andretti er weer was had hij waarschijnlijk wel gedekt. Nu hebben de mensen hem al 2 seizoenen niet gezien. Zal wel een hele bok geworden zijn.

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 22:43

Als ze wat meer aandacht hadden geschonken aan zijn terugkomst had ie meer dekkingen kunnen doen. Beetje eigen schuld dus..

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 09:56

Ik denk dat Anky graag wil dat het hengst eraf is. Zij heeft al meerdere malen aangeven geen hengstenruiter te zijn. Als het echt definitief is dan hadden ze wel definitieve stappen ondernomen.
Ik heb een jong andretti hengst staan en deze heeft echt een super fijn karakter.

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 11:45

Gelukkig is chemische castratie omkeerbaar.. Hengst is dus nog niet verloren voor de fokkerij.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 11:56

Het was te verwachten, Anky is niet zo'n fan van hengsten rijden heb ik gehoord. Jammer, vond het een hele leuke hengst.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 12:12

Hoe waren de de nakomelingenrapporten van deze hengst weet iemand dat?? Als dat niet heel positief was dan is dat natuurlijk een reden waarom er weinig vraag naar is en dus ook gelijk een reden om hem te castreren.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:20

bliver schreef:
Hoe waren de de nakomelingenrapporten van deze hengst weet iemand dat?? Als dat niet heel positief was dan is dat natuurlijk een reden waarom er weinig vraag naar is en dus ook gelijk een reden om hem te castreren.

Collectie uniforme rijtypische, ruim voldoende ontwikkelde veulens die goed in het rechthoeksmodel staan met uitstraling. De draf is actief en goed van ruimte. De veulens galopperen makkelijk aan en hebben dan een goede ruimte en balans. In beweging hebben de veulens een goede buiging maar zouden even meer bergop moeten gaan. De veulens bewegen met veel lichaamsgebruik en kunnen goed schakelen.