Politiepaard loopt over voetbalfan heen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Politiepaard loopt over voetbalfan heen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-14 15:54

http://www.hln.be/
Ingezonden door o.a. Bokker Papagroom

Na afloop van de wedstrijd tussen FC Twente en Feyenoord was het onrustig bij de Grolsch Veste in Enschede. De politie was in groten getale aanwezig.

Een agent te paard liep over een supporter van FC Twente heen, zoals in onderstaande video te zien is. Het filmpje werd gemaakt door een verslaggever van Spits. Volgens RTV Oost is er een ruit bij de hoofdingang gesneuveld. Ook zijn enkele auto’s beschadigd.

Video

_Nancy

Re: Politiepaard loopt over voetbalfan heen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 15:55

Hij lijkt er niet veel last van te hebben, hij stond zo op :')

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 15:56

Ohja dat.. ja wat moet je er van zeggen. :=

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 15:57

Geen hele slimme zet. Maar goed, had hij maar aan de kant moeten gaan.
Laatst bijgewerkt door hannah41 op 24-02-14 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 15:57

Die agent deed gewoon zijn werk.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 15:58

Auw ziet er niet fijn uit. Lekker gestuurd ook door die agenten, zal ook veel goeds gedaan hebben voor de sfeer daar :\

Einder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 15:58

Doe ns wat rustiger na het voetbal, dan land je niet onder een paard?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 16:00

Zoveel leek er nog niet aan de hand op dit filmpje. Politie treed vaak lomper op dan nodig is waardoor het juist eerder ontspoort. Je ziet na het overrijden ook dat die jongens richting de politie gaan.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 16:01

Misschien moeten ze dan een keer ophouden met alleen maar rellen bij voetbal. Gaat nooit meer om het voetballen volgens mij maar alleen maar om het vechten er na.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 16:02

_Nancy schreef:
Hij lijkt er niet veel last van te hebben, hij stond zo op :')

Ik heb het vage vermoeden van wat drank in het spel :')

Zal hij de dag erna best gevoeld hebben :=

Ja, hij stond in de weg maar om iemand letterlijk omver te rijden is ook niet zo tactisch gestuurd.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 24-02-14 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 16:02

Einder schreef:
Doe ns wat rustiger na het voetbal, dan land je niet onder een paard?

naomi_1998 schreef:
Misschien moeten ze dan een keer ophouden met alleen maar rellen bij voetbal. Gaat nooit meer om het voetballen volgens mij maar alleen maar om het vechten er na.

+1 :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 16:05

Tja, dan moet je je maar gedragen. Geen greintje respect meer voor de politie tegenwoordig.
Mijn man heeft ooit de pech gehad samen met het hooligan vak uit het stadion te komen. Hij wilde naar huis, hun wilden rellen. Mijn man belande toen ook in de struiken omdat ie ondersteboven gelopen werd door een politie paard...

Bravour89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 16:06

Dit filmpje is natuurlijk een moment opname. Er was zo te lezen ook wat schade dus dan kan je op dit soort dingen wachten als het een beetje uit de hand loopt. Als je gaat rellen dan moet je de gevolgen ook maar accepteren

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 16:07

Eigen schuld dikke bult: verkeerde moment, verkeerde plaats, alcohol, frustratie, niet uitkijken en een grote bek .. := Al had de politieman/vrouw in kwestie natuurlijk ook eromheen kunnen rijden, maar die zal ongetwijfeld ook gedacht hebben dat deze lomperik wel uit zou kijken..

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 16:09

Als al die voetbalfans zich nou niet meer als een stel asociale randdebielen gaan gedragen, dan gebeuren dit soort dingen ook niet. Waarom zijn die fans van het voetbal zo onwijs extreem en slopen ze meteen de helft? Doe normaal.. Als wij bij een springwedstrijd kijken dan slopen we de boel ook niet.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 16:09

Ja dat krijg je er nou van als je in de weg loopt. Al die rellen en dan voetbal als excuus gebruiken. Die mensen kun je niet eens voetbalfan noemen die willen gewoon ergens tegenaan schoppen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 16:17

Alsof alle voetbalfans asociale randdebielen zijn :') Het zijn vaak maar een paar rotte appels die het voor de grote groep verpesten. En de politie gaat ook niet vrij-uit. Door hun houding lokken ze ook regelmatig geweld uit, als ze alle supporters als potentiële criminelen behandelen. Als je over iemand heen rijdt kun je de klok erop vooruit zetten dat de supporters daarop reageren.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 16:19

capopjekop schreef:
Alsof alle voetbalfans asociale randdebielen zijn :') Het zijn vaak maar een paar rotte appels die het voor de grote groep verpesten. En de politie gaat ook niet vrij-uit. Door hun houding lokken ze ook regelmatig geweld uit, als ze alle supporters als potentiële criminelen behandelen. Als je over iemand heen rijdt kun je de klok erop vooruit zetten dat de supporters daarop reageren.

Nee, zeker niet allemaal, maar hoe het op mij overkomt de meesten wel.. Op het nieuws en dergelijke zie ik altijd een belachelijk grote groep die alles kort en klein slaat, de openbare orde verstoort, elkaar kort en klein slaat etc. Vind dat niet heel normaal. Mag wel eens een keer klaar zijn. Waarom moet dit altijd bij deze sport zijn en niet bij tennis/paardensport/volleybal etc. ?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 16:23

Dat zijn ook geen voetbalfans/supporters.. :n Dat zijn alleen maar rellers die het doen voor de ruzie, niet voor het voetbal..
Laatst bijgewerkt door _Nancy op 24-02-14 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 16:23

capopjekop schreef:

Iedereen die aan de rellen meedoet is toch een asociale randdebiel. De fatsoenlijke supporter die gaat lekker voetbal kijken en daarna in de kroeg zitten of naar huis maar niet met de groep meedoen hoor. Je wordt er niet gedwongen daarin mee te gaan.
Dat de politie het uitlokt slaat ook nergens op. Je bent nog altijd verantwoordelijk voor jezelf lekker makkelijk om het op een ander te steken. Omdat de politie zo doet mogen wij zo doen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 16:36

MyHorseGirl schreef:
capopjekop schreef:

Nee, zeker niet allemaal, maar hoe het op mij overkomt de meesten wel.. Op het nieuws en dergelijke zie ik altijd een belachelijk grote groep die alles kort en klein slaat, de openbare orde verstoort, elkaar kort en klein slaat etc. Vind dat niet heel normaal. Mag wel eens een keer klaar zijn. Waarom moet dit altijd bij deze sport zijn en niet bij tennis/paardensport/volleybal etc. ?

Ik denk dat het meer is dat mensen die niets met voetbal hebben enkel iets meekrijgen van voetbal als er rellen zijn geweest. Ze volgen het voetbal niet, maar ze horen op het nieuws dat er weer rellen zijn geweest en dat blijft ze bij. Dan lijkt het idd net of het altijd alleen maar rellen is. Ik volg zelf het voetbal al meerdere jaren en ik heb het idee dat het echte voetbalgeweld eerder afneemt dan toeneemt. De regels bij zogenaamde risicowedstrijden zijn namelijk streng verbeterd (al kun je de risico's nooit helemaal uitsluiten, want je kunt mensen niet zomaar verbieden om op een bepaalde dag op een bepaalde plek te zijn).

Wat noem jij een belachelijk grote groep? Op een gemiddelde wedstrijd komen gemiddeld tussen de 10 en 45 duizend supporters af. Voetbal is volkssport nr 1 en supporters komen uit alle sociale achtergronden. Tennis, volleybal en paardensport trekt toch een ander soort (en vaak kleiner) publiek aan en er komt lang zoveel adrenaline niet vrij heb ik het idee.

Wat noem jij een grote groep overigens? Ieder weekend zijn er per eredivisiewedstrijd gemiddeld tussen de 10 en 45 duizend supporters die naar hun favoriete club gaan. Hoeveel zijn er die daadwerkelijk problemen veroorzaken?

@ Tigra: Je bent er idd zelf bij of je er op in gaat of niet. Maar de politie/stewards gaan soms echt wel lomp met supporters om die niets verkeerd doen en lokken zo wel agressie uit. Nu ben ik van nature vrij rustig en kan me wel inhouden, maar ik kan me voorstellen dat mensen die onder invloed zijn van drank en wat minder rustig zijn daar wel op reageren. En je hebt als supporter niet altijd de kans om het te ontlopen als er een randdebiel moeilijk gaat doen bij jou in de omgeving. De politie gaat dan niet kijken wie het probleem is, maar pakt meteen iedereen aan. Of jij nou onschuldig bent of niet. En dat lokt weer nieuwe problemen uit.

Nu specificeer je asociale randdebiel. Daarvoor werd er gezegd door MhG: "Als al die voetbalfans zich nou niet meer als een stel asociale randdebielen gaan gedragen." Daar reageerde ik op. Ik ben het uiteraard met jullie eens dat mensen die gaan rellen niet helemaal sporen.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 18:31

Zo te zien gewoon domme pech. Volgens mij ziet agent hooligan over het hoofd en krijgt daardoor z'n paard niet op tijd terug en kan niet uitwijken. Je rijdt iemand niet expres van de sokken. Tja, ik kan daar geen medelijden mee hebben moeten ze maar niet rellen.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 18:36

Ik heb er ook geen medelijden mee. Ik ben opgegroeid op het voetbalveld. Mijn moeder doet het secretariaat, mijn vader was scheidsrechter voor hij invalide werd en mijn broer is keeper. Voetbal is een en al agressie en korte lontjes en dan is het nog wel een club waar zelden echt wat gebeurt. Om nog maar te zwijgen over het vele belastinggeld wat op gaat aan de politiebegeleiding die rond zo'n grote wedstrijd nodig is.