Shetlander in Den Haag aangetroffen met verwaarloosde hoeven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Shetlander in Den Haag aangetroffen met verwaarloosde hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 22:01

http://www.omroepwest.nl/ /www.bokt.nl

De dierenpolitie van het Haagse bureau Berensteinlaan heeft een verwaarloosde Shetland pony gevonden in Den Haag.
De politie nam poolshoogte nadat iemand een melding had gemaakt over een pony die verdacht veel op de grond lag en moeite had met opstaan en lopen.

De hoeven van de Shetlander bleken lange tijd niet bijgehouden te zijn.Een dierenarts en hoefsmid hebben het dier ter plekke behandeld. Als de hoeven van pony's slecht worden onderhouden, kunnen ze kreupel worden.

De eigenaar wordt vervolgd door justitie.

aanvulling: Inmiddels is bekend geworden dat de pony in beslag is genomen.

JorisDy

Re: Shetlander in Den Haag aangetroffen met verwaarloosde hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 22:03

Jeetje! Wist niet dat ze zo streng daarop waren.
Heb mijn shet ook met slechte hoeven (& overige verzorging) overgenomen. Heb er geneens aan gedacht de dierenbescherming oid te bellen

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 23:20

Hier staat een foto erbij: http://www.dichtbij.nl/den-haag/112/art ... loosd.aspx .
Het ziet er inderdaad niet fijn uit, goed dat ze gelijk actie hebben ondernomen.

JD, had het zin gehad denk je om 144 te bellen? Goed dat je je over de shet ( niet die van het artikel, maar de jouwe) hebt ontfermd hoor!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 12:58

Inmiddels is bekend dat de pony in beslag is genomen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:01

kan er nog steeds niet bij dat mensen het zover laten komen,wat kost nou een hoefsmid? dat zijn de kosten niet, en kan je die toch niet betalen zorg voor een beter huisje voor dat beestje... -O-

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:05

Och och, dat er niet eens een geldje af kan voor een normale bekaptbeurt, wat bezielt mensen toch?

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:28

Jet: Nee ik denk niet dat 114 had geholpen. Diertje werd in principe voorzien van de eerste levensbehoeftes en van een afstandje zag hij er heel niet zo slecht uit. Misschien had het ook wel geholpen, maar ik zat er zo mee in mijn maag dat ik zelf heb besloten actie te ondernemen. Foto's van Jan staan in mijn onderschrift.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:47

Beter lijkt me, dat de Haagse shetlander in beslag is genomen. Daar waar hij stond werd er echt niet goed op gepast.

JD, ik geloof ook niet dat 144 wat had gedaan hoor, eigenlijk bedoelde ik dat ook een soort van ironisch. Wijs hoor dat je zelf actie hebt ondernomen, wel fijn dat de oude eigenaar er zo makkelijk afstand van deed.