Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

anneliesdj schreef:Goh wat een ontdekking.
Maar kan in alle eerlijkheid zeggen dat ik daar nooit veel last van heb gehad. Ik ben altijd blij geweest met mijn paard(en) en prestatie's.
Alleen als heel klein meisje ben je dan weleens jaloers op de dikke portemonnee van de papa van een van de clubgenootjes, maar hoe bijzonder is het als je foutloos een Z parcours doorkomt op een pony die al 4x naar het Z gereden is en op de automatische piloot loopt?
Wij wisselden in de les nog weleens van paarden en als je dan ziet dat het 'betere' clubgenootje jouw paard niet eens in galop krijgt en niet nageeflijk terwijl haar paard bij jou als een zonnetje loopt....
Geen jaloezie nodig lijkt me
Edit; voor ik een pony/rijlessen mocht omdat het te duur was, toen was er wél jaloezie

Zwak he
maar jaloezie en niet gunnen? Als je zo begint kan wedstrijd rijden niet leuk zijn. anneliesdj schreef:Goh wat een ontdekking.
Maar kan in alle eerlijkheid zeggen dat ik daar nooit veel last van heb gehad. Ik ben altijd blij geweest met mijn paard(en) en prestatie's.
Alleen als heel klein meisje ben je dan weleens jaloers op de dikke portemonnee van de papa van een van de clubgenootjes, maar hoe bijzonder is het als je foutloos een Z parcours doorkomt op een pony die al 4x naar het Z gereden is en op de automatische piloot loopt?
Wij wisselden in de les nog weleens van paarden en als je dan ziet dat het 'betere' clubgenootje jouw paard niet eens in galop krijgt en niet nageeflijk terwijl haar paard bij jou als een zonnetje loopt....
Geen jaloezie nodig lijkt me
Edit; voor ik een pony/rijlessen mocht omdat het te duur was, toen was er wél jaloezie
Urielle schreef:En het zoeken naar redenen ken ik ook wel: oooo, maar die heeft het geld om drie keer per week bij Hotemetoot te gaan lessen. En die heeft een paard van een halve ton onder haar kont. En die heeft een hele entourage om zich heen plus een binnenbak om het jaar rond te trainenZwak he
die ik zelf opleid. Ik kan maar eens in de twee weken lessen bij een "gewone"instructrice, geen grote naam.
. Lante schreef:Ik vind afgunst en jaloezie hele negatieve emoties en ik sta het mezelf niet toe dat het mijn rijden of mijn handelen beïnvloed. Maar ik zie wel veel mensen om mij heen die er wel last van hebben.
betadine schreef:Ik heb er wel last van, maar doe mijn best om daar niets van te laten zien en ook oprecht die persoon te feleciteren. Het is niet dat ik het een ander niet gun ,maar dju wat zou ik veel liever zelf diegene geweest zijn op dat moment.
Dus eerst binnenmonds een paar verwensingen, daarna relativeren en proberen te glimlachen en daarna feleciteren
Gini schreef:Lante schreef:Ik vind afgunst en jaloezie hele negatieve emoties en ik sta het mezelf niet toe dat het mijn rijden of mijn handelen beïnvloed. Maar ik zie wel veel mensen om mij heen die er wel last van hebben.
Zo grappig, ik heb hier gisteren een artikel over gelezen, ook geplaatst door een bokker.
90% van de ruiters beweert zelf nooit jaloers te zijn, maar denken wel dat 80% van de ruiters gemiddeld tot vaak jaloers zijn. Lake Wobegon-effect heette het, ga even zoeken of ik de link nog vind.
Ikzelf probeer het jaloerse gevoel nooit de overhand te laten nemen en ik lach het dan altijd weg met 'kijk een naar wat ik wel heb'. Maar ik ga niet beweren dat ik de emotie 'jaloezie' niet ken.

Ik zou denk ik 100x zo trots met zulke zelf verdiende laarzen omlopen.