Het dressuurpaard Tiesto (v. Jazz) van Frank Hosmar is ingeslapen. Met de veertienjarige ruin startte Hosmar in de para-dressuur.
Frank was met de donkerbruine Tiësto opgenomen in het A-kader voor de para-dressuur. Zij werden onder andere viermaal Nederlands kampioen (2009, 2010, 2011 en 2012). Ook wonnen zij de KNHS-BMC para equestrian cup 2010, brons op het EK van 2009 in Noorwegen. De combinatie won in 2010 zilver en brons tijdens de wereldruiterspelen in Kentucky en brons in de kür op muziek tijdens het EK in Moorsele 2011. Sinds vorig jaar is de combinatie niet meer in de ring gekomen.
Het was inderdaad een blessure die niet meer over zou gaan. De laatste twee weken was ie hard achteruit gegaan en kreeg ie teveel pijn om te laten leven. Tenminste, dat is wat ik gelezen heb. Inderdaad heel erg voor 'm, was eem mooie combi!
Ah wat sneu zeg! kan me voorstellen dat het niet meer verantwoord was als hij dronken uit de stal kwam..dan moet er ook een zenuwbeknelling geweest zijn.
Dit is erg triest,wel mijn grootste respect voor Frank dat hij zo'n moeilijke beslissing genomen heeft. Maar zijn hart zit op de goede plaats hij dacht aan zijn paard. Heel veel sterkte Frank en andere familieleden. R.I.P Tíesto.