Nieuwe endurance-rubriek voor jonge ruiters

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Nieuwe endurance-rubriek voor jonge ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 20:26

www.knhs.nl

Speciaal voor jeugdige ruiters organiseert Endurance Kootwijkerbroek op 23 maart een nieuwe rubriek. Bij deze wedstrijd wordt een speciaal klassement gemaakt voor alle deelnemers tot en met 21 jaar. Er zijn leuke prijsjes te winnen en meedoen is heel eenvoudig. De kortste afstand is 22 km, dat kan bijna elke gezonde pony die regelmatig gereden wordt zonder problemen uitlopen.

Je kunt je opgeven in alle klassen. Als je geen lid bent van de Endurance Vereniging, maar wel van de KNHS, kun je meedoen in de impulsrubriek (22 km). Anders kun je meedoen in de klasse I van 22 of 31 km. Als je al genoeg winstpunten in de klasse I hebt, kun je klasse II starten (44 of 62 km). De resultaten van alle klassen worden samengevoegd tot 1 klassement voor de jeugd. Je komt dus in de gewone uitslag én in het jeugdklassement.

De wedstrijd start vanaf het ruime terrein van Human & Horse Academy in Kootwijkerbroek. De route gaat over de prachtige veluwe en bestaat vrijwel geheel uit zandpaden. Ruiters tot 14 jaar moeten begeleid worden door een mede-wedstrijdruiter van 18 jaar of ouder. Daarnaast is het belangrijk dat de entingen kloppen, deze worden bij endurance altijd gecontroleerd. Bij twijfel kun je contact opnemen met de organisatie.

sandyjorgen

Re: Nieuwe endurance-rubriek voor jonge ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 20:36

erg leuk initiatief!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 20:59

Jammer dat de KNHS vergeet dat dit een initiatief is van de mensen van de Endurance Jeugd!
Deze jeugdrubrieken zullen zeer waarschijnlijk op meerdere wedstrijden geïntroduceerd worden.
Voor geïnteresseerden, dit is hun website: http://www.endurancejeugd.nl/

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 21:00

Klinkt leuk! Ik ga me er eens over inlezen :j

char1900

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 21:08

Hoe kan ik me inschrijven ik ben geen lid van KHNS en geen lid van Endurance Kootwijkerbroek ik kan op de site van Endurance Kootwijkerbroek geen link vinden hoe ik lid kan worden!

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 21:11

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 21:14

MarietteRV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 23:54

Sok schreef:
Jammer dat de KNHS vergeet dat dit een initiatief is van de mensen van de Endurance Jeugd!
Deze jeugdrubrieken zullen zeer waarschijnlijk op meerdere wedstrijden geïntroduceerd worden.

Klopt! Ook op UHR Leersum (12 en 13 april) en Ginkelse Heide (13 september) zal een dergelijke jeugdrubriek zijn. Voor meer informatie: www.endurancealive.nl (organisator van deze beide ritten).

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 00:03

Ik ben lid van de knhs en wil zeker meedoen
Helaas is t te ver weg
Mocht t dit jaar in drents friesewold worden georganiseerd ben ik zeker van de partij!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 08:48

Het drents friese wold had al een jeugdrubriek en zal ook dit jaar een jeugdrubriek hebben. Meer info komt op mijn website: www.mendurancedfw.nl

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 09:09

Pendurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 17:21

Sok schreef:

Zo is het niet helemaal. Als organisatie heb ik dit persbericht geschreven en ik ben blij dat de KNHS (en Bokt!) het overgenomen hebben. Deze eerste is eigenlijk een joint effort met Endurance Jeugd, we spreken elkaar zo veel dat ik niet meer weet wie er over begonnen is. Maar dat maakt ook niet uit!

Hier kun je lid worden van de KNHS: https://www.knhs.nl/over-knhs/lid-worde ... n-als-lid/
Van Endurance Kootwijkerbroek hoef je geen lid te worden. Je kunt gewoon inschrijven, linkjes staan op de site!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 18:01

Haha ik bedoelde het volgens mij niet zoals het er staat :P
Ik bedoelde meer iets van: jammer dat de endurance jeugd website hier niet wordt genoemd, die verdienen ook wat aandacht ;)

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 18:03

Napie schreef:
Het drents friese wold had al een jeugdrubriek en zal ook dit jaar een jeugdrubriek hebben. Meer info komt op mijn website: http://www.mendurancedfw.nl

Helemaal mooi :)
Ik neem aan dat t weer eind van het jaar is zo in september?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 20:26

Nee, 25 mei. Vorig jaar noodgedwongen naar het voorjaar verhuisd met de wedstrijd en na 4 jaar gebagger was het heerlijke voorjaarweer een verademing dus blijven hangen.