Bianca Schoenmakers wint GP Neeroeteren (CSI2*)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

Bianca Schoenmakers wint GP Neeroeteren (CSI2*)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 13:47

www.bwp.be / www.equnews.be / bokt.nl
Ingezonden door bokkers listiglistje en Animal

Afgelopen zondag won springamazone Bianca Schoenmakers (Schoentje op Bokt.nl) in Hippisch Centrum De Warre de Grote Prijs van Neeroeteren (CSI2*, 1m45). In een barrage met amper vier combinaties won zij met haar merrie Anastasia HDH (v. Oklund x Baloubet du Rouet) in een tijd van 38,64 seconden. Daarmee was ze drie seconden sneller dan Kirsten Rikkert en Sorrento die tweede werden, voor Isabell Bengtsson met Wirando H.

Op Facebook liet Bianca Schoenmakers zien hoe blij ze met haar overwinning is: "Zojuist voor het eerst in mijn carrière een internationale Grote Prijs gewonnen! Jippeee!"

Animal

Re: Bianca Schoenmakers wint GP Neeroeteren (CSI2*)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:50

Wat een geweldige prestatie! Gefeliciteerd! *\o/*

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:52

Wauw. Wat een leuke combinatie. Jullie gaan er wel voor :Y)
Proficiat Schoentje *\o/*

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:59

Wat een super prestatie! :D Gefeliciteerd :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:03

Knap stukje stuurwerk hoor! Pittig ding wel. :))

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:11

Nogmaals gefeliciteerd!! Super goed gedaan!!

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:12

Wat super zeg, onwijs knap, diep respect. Van harte met deze prachtige titel!

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:17

Bedankt allemaal, ik heb echt een super weekend achter de rug!

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:24

Van harte gefeliciteerd! *\o/*
Echt erg leuk voor je!

dyslexia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 15:09

Wauwie wat een super rit. Echt een goede combinatie , gefeliciteerd Schoentje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 15:10

Wat geweldig, gefeliciteerd!

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 15:48

Gefeliciteerd, wat een hoogte _/-\o_ . Nu maar hopen dat je nog lang met haar kunt blijven starten.

RoryG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 16:52

Wauw, dat is even wat zeg!! Gefeliciteerd!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 17:01

Super Bianca.. *\o/* *\o/* *\o/*
Ik doe het je niet na.. wat een hindernissen zeg.. :oo

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 19:13

Gefeliciteerd!

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 19:50

Gefeliciteerd wat een prestatie! Ruig paard ook

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 10:17

Nou nou Bianca
gefeliciteerd met je superprestatie
maar ik moet wel een beetje lachen :P
want zo dacht jij er een tijdje terug over :

"Ik lag me vaak ziek, zo gaan er bijvoorbeeld veel ruiters Internationaal rijden in Roggel, ze betalen een klap inschrijfgeld, zijn hebben kosten aan een hotel, daar eten, etc. Ze kunnen er vaak maar een paar paarden rijden en er zijn maar enkele ruiters die met winst naar huis gaan. Ik was dat zelfde weekend in Oirschot L tm 1.40m aan het rijden, mooi concours, klein beetje inschrijfgeld betaald, goed in de prijzen gereden en veel paarden gereden.
Ik heb de meeste gewoon uit staan lachen, want was het nou zo fantastisch in Roggel?
Nee, hetzelfde als elk weekend daar, maar nu koste het wat meer en er waren een paar buitenlanders. Oh ja, het heette ook CSI, da's heel belangrijk
Je kunt al vanaf het 1.20m internationaal rijden, dus zo hoog hoef je niet te kunnen starten.
Nee, internationaal betekend voor mij niet zo veel. Net zo min als een FEI paspoort met concoursstempels bij een paard
"

en daar hoort Neeroeteren ook bij , je kan er iedere week 4 dagen starten , er was amper concurrentie want er waren net 2 heel druk bezochte CSI's geweest afgelopen weekenden in Belgie en bovendien is de helft van de springwereld naar de 2 sunshinetour's in Spanje of Villamoura .
vanwaar deze ommekeer nu ineens :D ?

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 10:27

Klopt, zo denk ik er nog over. Ik ben dan ook wederom een van de weinige die met winst naar huis is gegaan dit weekend.
Internationaal rijden heeft alleen zin als een 1 of meerdere goede paarden hebt, waarmee je vooraan erbij kunt rijden in de GP. Alleen met 1.30m of 1.35m paarden moet je gewoon nationaal blijven rijden, want dan kun je beter de kost verdienen.

Ik had nu ook meerdere jonge paarden bij, die super gelopen hebben. 1e en 2e bij de 6-jarige, 1e en 3e in het 1.25m, 4e in het 1.35m en 1e in het 1.40m. Maar met al die prijzen, zonder een goed resultaat in de GP was ik niet uit de kosten geweest.

Daarbij wil ik graag op korte termijn 1.50m gaan rijden met dit paard en dat is bijna alleen mogelijk op Internationale 3*. Om op door de knhs naar 3* uitgezonden te worden, is het meestal nodig om op de wereldranglijst te staan, omdat anders betere ruiters voor gaan. Nu heb ik die rankingpunten ook meteen te pakken.

Daarnaast noem je het geringe aantal deelnemers, maar dat is juist iets wat een wedstrijd voor een ruiter financieel interessant maakt. In een rubriek met meer dan 100 deelnemers, kun je snoeihard dubbel nul rijden en nog 15e worden. Van dit weekend hebben mijn paarden wat dat betreft weinig geleden.
En van de andere kant was het ook niet zo dat er alleen maar mindere ruiters meededen in de hoogste rubrieken, dus een weinig gevoel aan eer hoef ik ook niet te hebben.

Ik wil dus alleen internationaal rijden, als ik verwacht dat ik iets kan betekenen in de hoofdrubriek(en), anders rijd ik liever nationaal. In tegenstelling tot velen die vooral internationaal rijden, omdat dat een 'extra' gevoel geeft.

En dat 'iets te betekenen in de hoofdrubriek' was hier volgens mij duidelijk het geval! ;)

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 12:22

dat je een goed paard hebt, lijkt me wel duidelijk. Hopelijk kun je daar nog lang van genieten en mooi dit soort internationale prestaties aan je cv toevoegen.
Super prestatie, gefeliciteerd

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 23:37

Gefeliciteerd Bianca!

En als er wat meer ruiters dachten zoals jij dan kwam dat de kwaliteit van de rubrieken zeker ten goede ;)

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 07:49

Van de andere kant zouden er zonder zo veel ruiters die graag een CSI rijden, deze concoursen niet bestaan. Waar winnaars zijn, zijn ook verliezers. Ik heb dan ook natuurlijk geen problemen met mensen die graag elke week een Internationale wedstrijd rijden, alleen kijk ik er voor mezelf op die manier tegenaan...

Iedereen nogmaal bedankt voor de felicitaties!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 08:09

gomir schreef:
Gefeliciteerd Bianca!

En als er wat meer ruiters dachten zoals jij dan kwam dat de kwaliteit van de rubrieken zeker ten goede ;)

Waarom ?
niet iedereen ( gelukkig maar ) komt enkel voor de centen rijden
er zijn ook zat ruiters die zo'n concoursen uitkiezen om paarden weer aan de gang te hebben of om jonge paarden op te leiden ..wij hadden paar weken terug K S.taut met een aantal jonge(re) paarden in onze rubrieken ..of bvb Vivant ( die op de OS in London liep ) en dan is dat genieten om vanaf de eerste hindernis op het voorterrein tot de laatste hindernis in parcours aan het werk te zien :9
dat zie ik persoonlijk 10 keer liever dan de prijzenpakkers in de lagere rubrieken of een klein aantal ruiters die eigenlijk niet op een csi zouden moeten rijden omdat ze gewoon niet dat niveau halen maar wel een uitnodiging /of een VIP tafel gekocht hebben

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 08:18

En ook zonder die laatstgenoemde zouden CSI's niet of moeilijker kunnen bestaan Besita.

Ik vertel verder alleen zoals ik het voor mezelf zie. Opleiden en trainen doe ik op oefenparcours, regionale en eventueel nationale wedstrijden. Voor mij en mijn werkgever is het gewoon te duur om het verschrikkelijk hoge inschrijfgeld en bijbehorende kosten te betalen voor een CSI om dan alleen 3 trainingsrondjes te rijden.

Verder doel ik en en ik denk Gomir ook, natuurlijk niet op topruiters die een oefenrondje rijden, dat maak jij ervan.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 08:30

het gaat er mij alleen om dat er vaak denigrerend gedaan wordt over internationaal rijden op een ** of zelfs over de bijrubrieken op een 3-4 of zelfs 5 *
jij bent nu toch ook trots over je prestatie ( en terecht !) zelfs voor je eraan begon want er circuleerden foto's over de paspoorten van je paarden die binnenkwamen , de vrachtwagen klaar om te vertrekken , de vrachtwagen op de parking etc ..dat doe je toch ook niet elke week als je landelijk gaat rijden ?
Neeroeteren was wat dat betreft een dooie boel maar anders is er gewoon veel handel op de **

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 08:46

Ik doe niet denigrerend over Internationale wedstrijden. Ik begrijp alleen niet wat sommige daar steeds zoeken, terwijl ze elke week met hoge kosten naar huis gaan en nationaal veel goedkoper op gelijkwaardige wedstrijden kunnen rijden.

Tuurlijk ben ik nu trots, maar dat ben ik ook als een jong paard fantastisch springt, of als een verkocht paard het goed doet. Als je me volgt op fb, waar ik dus vanuit ga, dan weet je dat ook.
Op dit moment heb ik een stel fantastische paarden te rijden en dan vind ik het geweldig om internationaal te rijden en dat mag ik ook laten merken vind ik. Bovendien is fb een geweldige gratis reclame medium, waarin je zelf de keuze kunt hebben of je iemand wilt volgen of niet.

Nogmaals, op dit moment zal ik vanwege de goede paarden meer CSI's rijden. Wanneer de paarden minder of groener zijn, rijd ik met alle liefde weer op de regionale concoursen, waar ik dan ook trots zal zijn op de puppy-paarden.