Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
janderegelaa schreef:Ik weet niet hoe het nu is maar het praktijkgedeelte van de DA opleiding in Belgie bleef echt achter op de Nederlandse. Dat is denk ik ook wel een reden waarom ze niet echt goed aan de bak komen.
Iris82 schreef:janderegelaa schreef:Ik weet niet hoe het nu is maar het praktijkgedeelte van de DA opleiding in Belgie bleef echt achter op de Nederlandse. Dat is denk ik ook wel een reden waarom ze niet echt goed aan de bak komen.
Mijn DA is juist wel fan van de Belgische vers afgestudeerde DA's omdat hun theoretische kennis echt mijlenver boven de NLse uitsteekt en ze wanneer ze in de praktijk staan de hands on ervaring ook zo oppikken.
Kuggur schreef:Iris82 schreef:
Mijn DA is juist wel fan van de Belgische vers afgestudeerde DA's omdat hun theoretische kennis echt mijlenver boven de NLse uitsteekt en ze wanneer ze in de praktijk staan de hands on ervaring ook zo oppikken.
Vreemde kijk op de zaak. De praktijk is waar het om draait (en waar veel beginnende DA studenten té weinig weet van hebben). Ervanuit te gaan dat dat ná de opleiding "zo opgepikt wordt" zou ik niet goed genoeg vinden.
Professor van de uni van Hannover heeft eens opgemerkt dat de veterinaire studie de duurste huisvrouwenopleiding van het land is...
Iris82 schreef:janderegelaa schreef:Ik weet niet hoe het nu is maar het praktijkgedeelte van de DA opleiding in Belgie bleef echt achter op de Nederlandse. Dat is denk ik ook wel een reden waarom ze niet echt goed aan de bak komen.
Amandavd schreef:Nou sorry maar dat vind ik ronduit een belediging voor het gros van de DA's en vee artsen de dag en nacht klaar staan voor hun klanten, die 6 jaar hun ass off moeten studeren, en zich kapot werken.
Kuggur schreef:Amandavd schreef:Nou sorry maar dat vind ik ronduit een belediging voor het gros van de DA's en vee artsen de dag en nacht klaar staan voor hun klanten, die 6 jaar hun ass off moeten studeren, en zich kapot werken.
Och, dat betekent alleen dat je mijn post niet goed hebt begrepen. Hindert niks hoor, begrijpend lezen doet slechts een minderheid op bokt.
Amandavd schreef:Kuggur schreef:
Och, dat betekent alleen dat je mijn post niet goed hebt begrepen. Hindert niks hoor, begrijpend lezen doet slechts een minderheid op bokt.
I.p.v. mij te wijzen op mijn begrijpend lezen, kun je jezelf wellicht toelichten voor de niet begrijpend lezende Bokker?
Citaat:Een professor op de uni van Hannover heeft eens opgemerkt dat de veterinaire studie de duurste huisvrouwenopleiding van het land is...
).
Poeky schreef:randalinpony schreef:Wat betaal je als buitenlandse student eigenlijk in Belgie?
Naar wat ik kan vinden is dat €610/jaar. Ik kan nergens zien dat je als buitenlands student meer moet betalen dan een Belg zonder beurs.
Lijkt me op zich wel erg vreemd dus dit kan incorrect zijn!
Woonde eerst in het zuiden van Nederland, en ik ken heel veel mensen die diergeneeskunde wilden gaan doen. Door de ligging tussen Utrecht en Gent twijfelden zij allemaal over de plaats waar ze zouden gaan studeren. De meerderheid is naar Gent gegaan in plaats van Utrecht, omdat de kwaliteit daar zoveel beter zou zijn (en de toelatingseisen strenger). Dat is inmiddels alweer 6 jaar geleden, maar dit verandert mijn beeld aanzienlijk. Of waren er jaren geleden wel strengere toelatingseisen? Poeky schreef:randalinpony schreef:Wat betaal je als buitenlandse student eigenlijk in Belgie?
Naar wat ik kan vinden is dat €610/jaar. Ik kan nergens zien dat je als buitenlands student meer moet betalen dan een Belg zonder beurs.
Lijkt me op zich wel erg vreemd dus dit kan incorrect zijn!