Minderhoud erg gelukkig met progressie van Johnson

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Minderhoud erg gelukkig met progressie van Johnson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-14 16:54

http://www.knhs.nl

Na afloop van de zesde kwalificatiewedstrijd in het kader van de Reem Acra FEI World Cup voor dressuurruiters, die in het Noord-Duitse Neumünster werd verreden, was Hans Peter Minderhoud een blij mens. "Dit was mijn debuut op wereldbeker niveau met Johnson, gisteren reden we de vijfde Grand Prix en vandaag de derde Freestyle. En dan met de - reeds door vier stamboeken goedgekeurde - dekhengst Johnson (Jazz x Flemmingh) als zevende in de Grand Prix en als zesde in de Freestyle eindigen is mooi, maar de wijze waarop geeft heel veel voldoening!", aldus Minderhoud. Patrick van der Meer eindigde met Uzzo (Lancet x C-Indoctro) als 13de in de Kür. De Duitse amazone Helen Langehanenberg was samen met Damon Hill niet te kloppen en won, voor de Deense Anna Kasprzak met Donnperignon en de Duitse Jessica von Bredow-Werndl met Unee BB.

In de Grand Prix was er sprake van een paar kleine foutjes, maar in de Freestyle werd er geen fout gemaakt. "Het was echt een goed Kür. De wissels klopten, het uitstrekken in draf en galop ging als vanzelf, net als de uitgestrekte stap. In de verzamelde stap moeten we nog iets meer de rust bewaren, maar daar staat tegenover dat de passage weer erg expressief was. We hebben nu een prima basis om door te werken en de zaken die nu thuis nog beter lukken dan in de wedstrijdring ook in de wedstrijden te laten zien. Een groot voordeel van Johnson is dat hij nergens naar kijkt of zich door laat afleiden. De piste van Neumünster is best een lastige, omdat het publiek erg dicht op de ring zit, maar Johnson was in beide wedstrijden helemaal bij de les", vervolgde Hans Peter, die zich met Romanov via Gothenburg en met Johnson via Indoor Brabant op de finale wil voorbereiden. "Ik sta nu zesde in de tussenstand en miste de wedstrijd van Amsterdam door een lichte blessure van Glock's Romanov. Door naar Gothenburg te gaan met het ene paard en met Johnson naar de andere kan ik voor de finale in Lyon kiezen voor het paard dat het beste in vorm is".

Patrick van der Meer was niet tevreden. "Het ging gewoon niet goed. In de Grand Prix had ik last van spanning, waardoor onder andere de eners en de pirouettes de mist in gingen. In de Kür heb ik op een fouten te vermijden wijze gereden. Dat gaat helaas ten koste van het beeld en ook nu weer was er spanning", aldus Van der Meer. De oorzaak van deze tegenvallende ritten wordt door hem gezocht in de laatste wedstrijd. "Tijdens de Freestyle op Jumping Amsterdam reed ik een nieuwe Kür en toen leek het wel dat ik meer geconcentreerd was op de muziek als op het rijden. Ik denk dat ik daarvan nu de rekening gepresenteerd kreeg", vertelde Patrick, die nu elfde staat in de tussenstand. "Ik zou natuurlijk dolgraag deel willen nemen aan de finale en dan zou het wel eens noodzakelijk kunnen zijn dat ik, hoewel nog niet in mijn planning opgenomen, ook naar Gothenburg ga. Daar ga ik vanavond als ik thuis ben eens rustig over nadenken".

Aan de zege van Helen Langehanenberg met Damon Hill viel niets af te dingen. De combinatie wist vorig jaar de finale winnend af te sluiten en is na het starten in twee kwalificaties automatisch startgerechtigd in de finale. Ook kan zij in de kwalificatiewedstrijden geen punten verzamelen, waardoor de twintig punten die bij de zege horen nu naar Kasprzak gingen, die daardoor opklom naar de derde plek in de tussenstand, achter de Zweedse Tinne Vilhelmson-Silfvén en de Duitse Isabell Werth. Edward Gal staat vierde, terwijl Minderhoud nu de zesde positie inneemt. Patrick van der Meer staat elfde. Van de West-Europese League gaan de beste negen, met een maximum van drie per land, naar de finale.

Uitslag Reem Acra FEI World Cup dressuur (Kür):
•1) Helen Langehanenberg (Dui) - Damon Hill NRW (Donnerhall x Rubinstein I) - 90.375%
2) Anna Kasprazak (Den) - Donnperignon (Donnerhall x Mozart II) - 83.575%
3) Jessica von Bredow-Werndl (Dui) - Unee BB (Gribaldi x Dageraad) - 82.425%
6) Hans Peter Minderhoud (Harskamp) - Johnson (Jazz x Clemmingh) - 78.350%
13) Patrick van der Meer (Naaldwijk) - Uzzo (Lancet x C-Indoctro) - 72.250%

Tussenstand wereldbeker dressuur:
1) Tinne Vilhemson-Silfvén (Zwe) - 74
2) Isabell Werth (Dui) - 63
3) Anna Kasprzak (Den) - 55
4) Edward Gal (Harskamp) - 51
6) Hans Peter Minderhoud - 50
11) Patrick van der Meer - 27
13) Daniëlle Heijkoop (Rotterdam) - 25

Anoniem

Re: Minderhoud erg gelukkig met progressie van Johnson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 17:19

De score van Helen is ook goed, volgens mij haar eerst keer dat ze in de kür de 90 procent haalt, dus nu hebben volgens mij Edward, Charlotte en Helen de een keer de 90 procent gehaald in de kür.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 18:31

Ik zette helaas net te laat de livestream aan, had Johnson graag willen zien! Als het ergens terug te kijken is hoor ik het graag.. :)

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 18:48

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 18:54

Bedankt! Vind het een erg leuke combinatie!

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 18:57

Potverdorie, wat loopt dat paard makkelijk zeg :wow:

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 18:59

Ben al jaren gek op hem hoop hem in Den Bosch in de kür te zien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 19:03

RM94 schreef:
Ben al jaren gek op hem hoop hem in Den Bosch in de kür te zien

Kan ik me voorstellen, ik zie hem dan ook liever op Johnson dan op Romanov. :j

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 19:33

Goed resultaat van HP! Al irriteer ik mij enorm aan de commentator van FEI tv! Ik betaal niet zo veel om hem te horen hoor, ik betaal om de kür te horen! -:(-

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 00:12

[***] schreef:
De score van Helen is ook goed, volgens mij haar eerst keer dat ze in de kür de 90 procent haalt, dus nu hebben volgens mij Edward, Charlotte en Helen de een keer de 90 procent gehaald in de kür.

Ja dat klopt!
Knappe score. Hopelijk wordt het wereldkampioenschap in augustus spannend nu meerdere ruiters de 90% grens kunnen halen