Brandweer haalt paard uit diepe greppel bij Oud-Turnhout

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Brandweer haalt paard uit diepe greppel bij Oud-Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 21:30

http://www.gva.be
Ingezonden door Carolaa

De Turnhoutse brandweer kreeg donderdagochtend een ongewone reddingsoperatie voor de kiezen. Het korps had heel wat moeite om een paard uit een greppel van enkele meters diep te plukken.
Op het landelijke Arselt in Oud-Turnhout was in de loop van de nacht een paard uit de weide ontsnapt en ongeveer drie meter lager in een brede greppel gesukkeld. Mogelijk zat het al uren in het water toen de eigenaars het rond 09.20 uur ontdekten. Bij die val had het paard zich licht gekwetst aan de achterbenen.

Pogingen om het paard naar een lager deel te begeleiden, mislukten. Er stond meer dan een meter water in de bijna vier meter brede gracht, met daaronder een dikke laag modder waarin het paard wegzakte.

Er kwam een hijsconstructie aan te pas om het dier weer op het droge te krijgen.

Klik hier voor foto's.

Sientje

Re: Brandweer haalt paard uit diepe greppel bij Oud-Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 21:45

Fijn, dat al die moeite is gedaan! Ook goed om te zien dat paard er niet aan voorbenen uit is getrokken. Hoop dat het dier het goed maakt, misschien is er een Bokker die dit weet?

xRodrigro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 01:43

ohjee! arm dier.. is niet eens zo ver van mij af :S (10minutjes rijden..)

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 07:36

Mijn grootmoeder woont een straat verder. Ik kan wel raden van wie dit paard is, al ken ik de mensen niet persoonlijk. Hopelijk is alles oké met het paard.

Klaas15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 10:37

Gelukkig dat het paard het gered heeft, maar in het artikel bij de foto's staat achterpoten, sinds wanneer heeft een paard poten. Het blijft een edel dier schrijver (ster) en ik bedoel dit beslist niet boos.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 11:22

Mooie fotos van een mooie redding!! Paard lijkt echt wel uitgeput!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 12:42

Sientje schreef:
Fijn, dat al die moeite is gedaan! Ook goed om te zien dat paard er niet aan voorbenen uit is getrokken. Hoop dat het dier het goed maakt, misschien is er een Bokker die dit weet?

Ja met paard is alles ok. Heeft er niks aan over gehouden.

Geheel toevallig kreeg ik gister een vriendschapsverzoek van iemand die ik al even uit het oog was verloren. En dat is de eigenaar van dit paard. Of eigenlijk de vorige eigenaar, maar dat is even een te lang verhaal om zo uit te leggen. Ik kwam dus de foto uit dat artikel op haar tijdlijn tegen. En zij vertelde dus dat alles ok met hem was na zijn zwempartijtje :D

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 14:54

Gelukkig is alles goed met het paard en is het met een sisser afgelopen. Ook ben ik heel blij om te zien dat het paard op een goede manier eruit is gehaald. _/-\o_

Ik zie nog iets te vaak dat paarden aan hun hoofd of op en de verkeerde manier aan hun benen eruit getrokken worden. Helaas heb ik tijdens een stage van mij een keer om die reden alsnog zien gebeuren dat een paard werd afgemaakt omdat zijn nek te zwaar gekneusd was geworden en een breuk in beide pezen in de voorbenen had opgelopen.

RoryG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 16:55

Gelukkig hebben ze het dier kunnen redden op een kundige wijze! Poe, 't zal je paard maar zijn, moet er niet aan denken!