De vierjarige Britse polopony Sorpresa liep in de tweede week na Nieuwjaar een ernstige hoofdwond op. Op de voorkant van haar hoofd hing een flinke lap vlees los. De wond was zo diep dat haar schedel zichtbaar was. Wat er precies is gebeurd is niet helemaal duidelijk, maar de grooms van de stal waar Sorpresa staat vermoeden dat ze met haar hoofd tussen of in het hekwerk is gekomen.
De wond was zo ernstig dat Sorpresa naar een kliniek is gebracht. Het duurde tweeënhalf uur, 28 nietjes en 14 hechtingen om de wond te dichten. De jonge merrie moest vervolgens nog vijf dagen op de kliniek verblijven. Volgens de arts was de wond oppervlakkig en zag het er erger uit dan het was.
Inmiddels is Sorpresa weer terug op stal en weer in training. Behalve een litteken en kopschuwheid zal Sorpresa verder volledig herstellen.
Bekijk hier de foto's(let op: Foto's kunnen als schokkend worden ervaren. De foto's zijn van voor, tijdens en na de operatie)
Au, dat ziet er pijnlijk uit. Vraag me af of die flap weer helemaal is vast gegroeid of dat het toch (gedeeltelijk) afsterft. Zal er ook weer gewoon haar op komen?
Wel netjes vast gemaakt.
_Denise_
Geplaatst: 14-02-14 22:08
Wauw.
RosalieV
Geplaatst: 14-02-14 22:10
Mijn vader woont in schotland, en kent de eigenaren van de stal goed. ik ben er ook al eens geweest. de wond gaat idd een stuk beter! er begint al weer haar te groeien
Renske_W
Geplaatst: 14-02-14 22:10
Jeetje wat een wond! Wel heel netjes dicht gezet!
RosalieV
Geplaatst: 14-02-14 22:11
mijn vader zei dat toen ze het paard vonden, er erg rustig onder was. wss beetje in shock
felicity
Geplaatst: 14-02-14 22:12
Phoeee dat is wel een flink stuk huid wat eraf ligt. Als er niet bij had gestaan dat het een ongeluk is geweest had ik bijna gedacht dat er hier iemand zich uitgeleefd heeft met een mes. Ik vraag me dan ook echt af hoe hij zich zelf zo heeft kunnen verwonden. Wel heel knap dat de artsen de flap zo mooi weer op de wond hebben gekregen. Ben heel benieuwd hoe het eruit ziet als het genezen is.
RosalieV
Geplaatst: 14-02-14 22:13
En mijn vader zegt nu net dat het paard maar 3dgn op de kliniek moest blijven;)