Doorstart Deurne erg ver weg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Doorstart Deurne erg ver weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 14:44

http://www.ed.nl / http://www.bokt.nl
Ingezonden door Bokker Ceasario

Het plan van Cor van der Linden en Abel Slippens voor een doorstart van NHB Deurne lijkt op dit moment van de baan. De ondernemers hebben hun pogingen gestaakt. Ze vinden dat er te weinig medewerking is van onderwijsinstelling Helicon.

Daarmee lijkt behoud van publiek hippisch onderwijs in Deurne ver weg.

Slippens en Van der Linden hadden een partner gevonden om een doorstart vorm te geven. De nieuwe opleiding zou 'Dutch Equestrian Training Center' gaan heten. Helicon wilde of kon echter niet voldoen aan enkele voorwaarden die deze partner stelde omtrent bijdragen in reorganisatie- en aanloopkosten. Daarop besloot de aangetrokken partner zich terug te trekken. Ook Slippens gooide de handgoed in de ring.

Van der Linden wilde nog wel verder onderhandelen en heeft de afgelopen dagen getracht om 'het schip vlot te trekken'. Dat is niet gelukt. Hij spreekt van een 'volslagen gebrek aan medewerking' bij Helicon. Ab Groen, bestuursvoorzitter van de instelling, weerspreekt die kritiek. Ook Van der Linden staakt dus de pogingen.

Het college van B en W van Deurne betreurt het feit dat Van der Linden niet verder wil gaan met de herstart van Deurne. De gemeente is benieuwd naar de vervolgstappen van Helicon, dat als eigenaar van het vastgoed de verkopende partij is. Op dit moment lijkt nog één bedrijf in beeld voor de koop van het centrum: AC Stables uit Rosmalen. AC Stables wil een private hippische opleiding starten op het hippische centrum. De opleiding is bedoeld voor jongeren die hun middelbare schoolopleiding hebben afgerond.

elainelouise

Re: Doorstart Deurne erg ver weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 17:34

Ik ben benieuwd wat hier eventueel uit zou kunnen komen. :j

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 17:36

Handdoek in de ring neem ik aan i.p.v. handgoed :)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 20:02

Jemig, wat een gedoe.
Ben echt benieuwd wat het gaat worden. Ken een meisje wat nu 1e jaars is op Helicon Deurne.
Ook zij weten niets, behalve dat ze de opleiding af mogen maken

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 22:23

Als een stal het opkoopt, lekker met het terrein aan de slag gaat en een select groepje privé kan opleiden lijkt me dat een prima oplossing. Dan is het gewoon mooi geweest voor helicon. Of zie ik dat verkeerd?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 22:29

Een ding moet sowieso veranderen.
Verbaas me er steeds over hoe weinig die paarden daar buiten komen.
1 dag in de week heeft een klas paddock dag. Voor de rest mogen ze stapmolen in of werken.
Dat is toch niet meer van deze tijd??