Stegeman behandelt zadeldiefstal in "Onopgeloste Zaken"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Stegeman behandelt zadeldiefstal in "Onopgeloste Zaken"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 14:33

http://www.bokt.nl

In het programma "Onopgeloste Zaken" van SBS6 behandelde Alberto Stegeman afgelopen zondag een diefstal op een stal waarbij onder meer zadels, rijlaarzen en dekens werden gestolen. Er werd onder andere een Stübben zadel en twee Ainsley zadels gestolen. De totaalwaarde van de buitgemaakte waar bedroeg €5000,-. De spullen werden een tijdje later aangeboden op Marktplaats, waardoor er vermoedens waren over de dader. Alberto confronteert de verkoper van de gestolen spullen in zijn programma.

Bekijk hier de aflevering terug. Vanaf 26 minuten komt de diefstal aan bod.

Anoniem

Re: Stegeman behandelt zadeldiefstal in "Onopgeloste Zaken"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:34

Ik heb 't gister nog gekeken, was al aan het zoeken of er wat op bokt stond over :+

Ik weet niet wat ik er nou van moet vinden en vond het ook een beetje een vaag verhaal :+

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:35

Oeh! Die moet ik even terugkijken vanavond :) !!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:37

In de reconstructie speelt ook de hond van een bokker mee *\o/*

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:37

Ik heb hem ook gezien van de week. Weet niet wat ik ervan moet vinden eigenlijk. Beetje vaag verhaal inderdaad.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:56

Ik vind het ook een raar verhaal...

Die mensen die de spullen verkochten wisten in eerste instantie niet dat het om gestolen goederen ging of wel?
Zelf zou ik, als mij dit zou gebeuren, en ik vind mijn zadel op marktplaats terug: Ik zou een grote collega meenemen, plus bewijs dat het zadel van mij is (foto's, de bon etc) en dan gewoon dat ding ophalen. Niet betalen of wat dan ook.
Ze heeft mazzel dat ze haar zadel terug heeft, en dat het niet is verkocht voordat Stegeman de kans kreeg om het terug te kopen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:58

eilleen333 schreef:
Ik vind het ook een raar verhaal...

Die mensen die de spullen verkochten wisten in eerste instantie niet dat het om gestolen goederen ging of wel?
Zelf zou ik, als mij dit zou gebeuren, en ik vind mijn zadel op marktplaats terug: Ik zou een grote collega meenemen, plus bewijs dat het zadel van mij is (foto's, de bon etc) en dan gewoon dat ding ophalen. Niet betalen of wat dan ook.
Ze heeft mazzel dat ze haar zadel terug heeft, en dat het niet is verkocht voordat Stegeman de kans kreeg om het terug te kopen...

Daar had ik het dus ook al met m'n vriend over.. Kan je zelf maar 1.70 zijn, er is vást wel iemand in je kennissenkring of vriendenkring/familie die groot en breed is en indruk maakt. Even langs, aantonen dat het jouw zadel is, en mee die handel.

Maar goed, ik vond het ook apart; tig dekens nieuw in doos, rijlaarzen nieuw in doos, maar geen factuur. Dan bel/mail je toch even met de winkel waar je het gehaald hebt als je nog weet wanneer je het hebt gekocht, en vraag je of ze even opnieuw een factuurtje kunnen uitdraaien.. heb je geeneens een grote brede gast nodig..

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 15:01

Ja precies... Gewoon evt wat vrienden mee... Ik zou dit echt niet zo op zijn beloop laten. Zeker niet als het een bekende is. En wat dan nog? Dan krijg ik een tik... Komt er meteen een aangifte voor mishandeling overheen... Die dieven hebben een grote mond, maar zijn meestal scheitluizen als puntje bij paaltje komt.

Maar goed, ze heeft haar zadel terug :) .
Ik heb zelf overal de bonnen/bankafschriften nog van. Niet alleen voor eventuele diefstal, maar ook ivm garantie etc. Ik heb thuis een map met die bonnen, kopieen van paspoort etc.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 15:30

Aah vandaar dat ik zondagavond de vraag kreeg of wij ook niet mee moesten doen met dit programma...

Tjah, ik weet het nooit zo met Alberto Stegeman..

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 15:38

Zou zelf die zadels hebben opgehaald als ik ze op marktplaats zag staan. Als de politie niet wil, dan ik zelf wel. Iedereen kent denk ik wel iemand die even mee wilt en sterk zat is.

Wat ik wel raar vind is dat ze nergens bonnetjes ed van hebben bewaard.. Ik doe dat met alles wat ook maar een beetje waarde heeft en zeker bij grotere bedragen!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 15:47

Ik weet niet hoor, maar op hoge poten en met een grote vriend aan de deur staan bij iemand die oprecht van niks weet dat lijkt me toch niet echt fair.

Kun je met aankoopbonnen gaan wapperen maar dat zegt natuurlijk helemaal niks, je kan het dan prima zelf nog vorige week verkocht hebben aan degenen van wie de huidige eigenaar het heeft, dus dat is natuurlijk geen enkel bewijs.

Je zou dan toch minstens 1 of ander aangiftebriefje van de politie bij je moeten hebben, maar ook dat is natuurlijk geen 100% bewijs voor de huidige eigenaar van de spullen dat jij niet juist een boef bent die hem probeert door list & bedrog spullen afhandig te maken :=

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 16:08

Die verkoper wist volgens mij wel dat het niet helemaal zuivere koffie was...

Ik vond het vreemd dat ze allemaal nieuwe spullen in de verpakking daar hadden liggen, raar verhaal. Nieuwe spullen hou ik thuis en als ik ze ga gebruiken haal ik ze uit de verpakking en neem ik ze mee naar stal. Maar goed, iedereen is anders.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 16:22

Vond het een beetje vaag ja, en hier om de hoek zo'n beetje....

Ik had nooit gewacht denk ik, was er meteen zelf langs gegaan... Met politie en al... (Dan maar overdrijven dat ik bedreigd wordt of wat dan ook ;))

Maarja blijft vaag natuurlijk :S En vroeg me echt af of die mensen zo dom waren of gewoon medeplichtig :S (Ja, het schijnt allebei te kunnen :'))

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 17:44

pmarena schreef:
Ik weet niet hoor, maar op hoge poten en met een grote vriend aan de deur staan bij iemand die oprecht van niks weet dat lijkt me toch niet echt fair.

Kun je met aankoopbonnen gaan wapperen maar dat zegt natuurlijk helemaal niks, je kan het dan prima zelf nog vorige week verkocht hebben aan degenen van wie de huidige eigenaar het heeft, dus dat is natuurlijk geen enkel bewijs.

Je zou dan toch minstens 1 of ander aangiftebriefje van de politie bij je moeten hebben, maar ook dat is natuurlijk geen 100% bewijs voor de huidige eigenaar van de spullen dat jij niet juist een boef bent die hem probeert door list & bedrog spullen afhandig te maken :=

Naja, er zijn twee scenario's.
Of de verkoper wist van de diefstal en dan verwacht ik weinig problemen als je de spullen mee wil nemen. Tenminste, als ik dan de verkoper was zou ik het zadel snel meegeven, advertentie verwijderen en hopen dat de politie er niet achter komt.
Als de verkoper het niet wist, zou hij contact opnemen met de persoon waarvoor hij de spullen moest verkopen. Als ik in die situatie de verkoper was, zou ik de gedupeerde en de dief in contact brengen of met de dief afspreken dat ik de spullen teruggeef aan de gedupeerde. Als de dief dat niet zou willen zou ik zelf aangifte doen bij de politie en het uitleggen dat ik van niets wist zodat ik zelf niet gepakt kan worden op heling.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 18:11

Maarja, ga je dat hele scenario ook uit kunnen werken met mensen-op-oorlogspad aan je deur :=
En een heler aan de telefoon die natuurlijk zegt dat het niet waar is dat het is gejat.

Lijkt me een hele nare situatie voor alle partijen.

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:19

Tessebes schreef:
Ik vond het vreemd dat ze allemaal nieuwe spullen in de verpakking daar hadden liggen, raar verhaal. Nieuwe spullen hou ik thuis en als ik ze ga gebruiken haal ik ze uit de verpakking en neem ik ze mee naar stal.

Schoot mij ook gelijk te binnen, wie laat er nu o.a. 2 paar gloednieuwe laarzen in doos op stal liggen?! Voor de claim bij de verzekeraar zeker... ;) Edit: of is dit een stal aan huis? Dan zou ik het wel weer begrijpen. :o

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 09:40

Dit was niet aan huis wat ik zo zag,waarom je laarzen daar niet laten staan? Die van mij staan ook op stal,wel in de kast maar toch.
En neem aan dat de "zadel" hok op slot was dus dat os het net het idee van een kast.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 09:44

Wat ik me na de aflevering afvroeg, alleen een factuur is dus goed genoeg om eigendom aan te tonen?
Specifieke kenmerken en foto's van jezelf met de spullen niet?

Ik heb twee tweedehands zadels liggen, samen een mooi bedrag.. Moet je dan bij de aankoop van 2ehandsspullen een koopovereenkomst maken oid?

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 20:30

Gypsy schreef:
Wat ik me na de aflevering afvroeg, alleen een factuur is dus goed genoeg om eigendom aan te tonen?
Specifieke kenmerken en foto's van jezelf met de spullen niet?

Ik heb twee tweedehands zadels liggen, samen een mooi bedrag.. Moet je dan bij de aankoop van 2ehandsspullen een koopovereenkomst maken oid?

In de aflevering heeft ze ook foto's laten zien van het zadel toen het op het paard lag.
En voor alle zekerheid vroeg Alberto ook nog of hij mocht zien dat het zadel paste op haar paard.
Factuur had ze niet meer omdat het zadel al oud was geloof ik.
Ook stond er een serienummer op hetzadel vermeld, waarvan zij ook foto's had als bewijs.

Vond het ook een vreemd verhaal hoor.
Je blijft gewoon van de spullen af van iemand anders.
Over de splinternieuwe rijlaarzen, tsja elk mens is anders.
Als jij een waakhond heb rondlopen die goed waakt, dan zul je best je nieuwe spullen daar achter kunnen laten, denk ik.
Persoonlijk zou ik dat zelf nooit doen.

Aan de ene kant snap ik ook niet waarom ze Alberto hiervoor nodig hadden? Zo lastig kan het toch niet zijn. De politie had minstens zo kunnen handelen als Alberto deed.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:25

Het probleem was alleen dat de politie dat dus niet deed, en ik moet zeggen dat ik dat inderdaad wel kwalijk vind.