Electra van't Roosakker terug bij Jos Lansink

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

Electra van't Roosakker terug bij Jos Lansink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 10:43

www.studforlife.com / bokt.nl

Jos Lansink krijgt Electra van 't Roosakker (v. Carthago) terug onder het zadel.

De krachtige vosmerrie heeft intussen haar debuut op het internationale niveau gemaakt onder amazone Janika Sprunger. Electra van 't Roosakker bewees dat ze veel potentieel had, ondanks dat het niet echt klikte tussen de amazone en het paard. Janika Sprunger stelde dan ook voor om de merrie opnieuw te laten rijden door Jos Lansink.

De Zwitserse amazone trainde de merrie drie seizoenen en licht haar beslissing toe: "Het is een beslissing die we samen met de eigenaar gemaakt hebben. Ze is niet gemaakt tegen mij of tegen de merrie, maar in het belang van iedereen en ik zal me niets aantrekken van wat mensen erover denken. Ik hou van Electra en ik vond dat ze zeer veel kwaliteiten heeft. We hebben geen slechte klassementen gehaald in de 1m50 en 1m55, maar we missen nog dat kleine beetje in de Grand Prix 1m60. Ze heeft erg veel kracht en beschikt over de kwaliteiten om het te doen, maar aan het einde van een parcours ben ik niet sterk genoeg meer om haar bij elkaar te rijden. We maken dan vaak een tweetal fouten, hoewel ze prachtig heeft gesprongen. Ik denk dat Jos, die sterker is dan ik, haar het vertrouwen kan geven dat ze nodig heeft om op het hoogste niveau te raken."

Electra van 't Roosakker is ook een grote versterking voor het Belgische team met het oog op de Wereldruiterspelen in Normandië, ook al blijft Lansink voorzichtig: "De merrie is bij mij gekomen en ik hoop dan ook dat dat een goede zaak is. Het is echter te vroeg om al aan de Wereldruiterspelen te denken. Ik ga alle tijd nemen om enkele trainingswedstrijden te rijden. Wellicht laat ik haar op Zangersheide debuteren in de Z-tour voor het buitenseizoen. Daarna zien we hoe de zaken zullen evolueren."

Klaas15

Re: Electra van't Roosakker terug bij Jos Lansink

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 09:36

Zo'n amazone moeten wij respecteren, ze geeft toe dat ze net niet sterk genoeg is.
Dat is jammer voor zowel ruiter als paard.
Mijn grootste respect voor deze amazone die kijkt naar het paard en haar idealisme opzij zet. TOP.