Podiumplaats voor Esther Sneekes in wereldbekerfinale

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Podiumplaats voor Esther Sneekes in wereldbekerfinale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-14 13:03

www.knhs.nl

Esther Sneekes behaalde voor Nederland een historische podiumplaats in de wereldbekerfinale in Bordeaux.

Sneekes wist zich als enige Nederlandse voltigeur te plaatsen voor de finale. Hierin behaalde ze samen met longeur Carola Sneekes en haar paard Nolan een mooie derde plaats.

Gistermiddag legde Esther in de eerste ronde, met een zeer goede en stabiele kür, de basis voor dit unieke resultaat. In de tweede ronde vandaag wist ze de derde plaats met succes te verdedigen met opnieuw een goede uitvoering.

Haar nieuwe kür met het thema Knight Templars werd door de juryleden goed ontvangen. "Ik heb lekker gevoltigeerd en ik heb mooie punten gekregen voor mijn kür".

Esther voltigeerde op Nolan, niet met moeder Marjo aan de longe, maar zus Carola. Marjo had begin januari haar ribben gekneusd en is nog niet voldoende hersteld. "Gelukkig longeert Carola mij ook regelmatig tijdens trainingen en we hebben samen met Jumping Amsterdam een goede generale gehad".

Anna Cavalaro uit Italië prolongeerde haar titel, met opnieuw een zeer musicale kür en nagenoeg foutloze uitvoering. Tweede werd de Zwitserse Simone Jaiser.

In de heren finale ging de strijd zoals vooraf verwacht tussen de Franse voltigeurs Nicolas Andreani en Jacques Ferrari. De kür met het thema Einstein van Nicolas werd door de juryleden het beste gewaardeerd, waardoor ook hij zijn titel wist te prolongeren. Jacques Ferrari werd tweede en Lukas Hepler (Zwitserland) derde.

De pas de deux was dit jaar een primeur op de wereldbekerfinale. De finale werd gewonnen door het Oostenrijkse duo Jasmin Lindner en Lukas Wacha. Jasmin en Lukas voltigeren op het Nederlandse paard KCM Vaultinghorses Bram met longeur Maurits de Vries.

sasika

Re: Podiumplaats voor Esther Sneekes in wereldbekerfinale

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 19:14

Esther top gedaan! fijn dat Nederland in de top 3 is geëindigd :)

NICOLASSSS super fijn dat hij gewonnen heeft!! Dik verdient! 2 paarden die helaas niet voor hem meer in de ring konden verschijnen dit jaar (1 is sinds kort met pensioen) en dan toch presteren om op een ander paard de titel binnen te halen.. petje af!