Politiek boos over afhandeling pijnlijk dossier manege

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Politiek boos over afhandeling pijnlijk dossier manege

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 12:32

http://www.rtvnoord.nl/
Ingezonden door Bokker Froukje1993

Schadeloosstelling, een onderzoek naar verdwenen documenten en andermaal bemiddeling. Allemaal ideeën van Oldambtster politici om het hoofdpijndossier 'Paardenmanege Ferwerda' op een fatsoenlijke manier te sluiten. Het college kreeg het dinsdagavond zwaar te verduren.

Wat vooraf ging. In 2009 kwam Susanne Ferwerda met haar man vanuit de Randstad terug naar het Noorden om van haar hobby (paarden) haar beroep te maken. Volgens ambtenaren van de gemeente Scheemda was het runnen van een manege op de gewenste plek (randje Oldambtmeer) prima mogelijk. Dat werd anders toen de gemeente Oldambt werd gevormd. Na drie jaar ruzie over milieuvergunningen, bestemmingsplannen en verdwenen documenten zette ze, ten einde raad, het te koop-bord in de tuin.

Ferwerda is inmiddels verhuisd, maar wil nog wel tot een oplossing komen wat betreft de geleden (financiële) schade. Als het aan het college van Oldambt ligt, dient ze een schadeclaim in. "Ons werk zit erop", zegt wethouder Klaas van Leeuwen. Maar nadat Ferwerda dinsdagavond de leden van de raadscommissie andermaal haar verhaal heeft verteld, krijgt ze bijval. Op de PvdA, het CDA en de ChristenUnie na nemen de politici geen genoegen met de antwoorden van Van Leeuwen.

"Dit is onverteerbaar. Wij willen dat u excuses maakt en we eisen een schadeloosstelling voor deze mevrouw", zegt Jurrie Nieboer (Partij voor het Noorden). De VCP wil een diepgravend onderzoek. "Stukken die ik in mijn archief heb over deze kwestie, kunt u al jaren niet vinden. In de gemeente Oldambt verdwijnen blijkbaar zomaar documenten", zegt fractievoorzitter Engel Modderman. "Hier klopt iets niet." De VVD zou een dergelijk onderzoek graag breder willen trekken: "Laat de rekenkamer meerdere zaken onderzoeken, want ik heb nog wel een paar voorbeelden", zegt Hiltsje Rijlaarsdam.

D66 laat na afloop van de discussie weten de eerstvolgende vergadering (19 februari) andermaal met een voorstel voor 'mediation' te komen, bemiddeling dus. "Dat is de vorige keer door wethouder Polman van tafel geveegd", zegt commissielid Fokke Fennema. "En daarmee zegt wethouder Van Leeuwen nu dat het college het werk gedaan heeft. Maar zo werkt het niet. We willen een onafhankelijk bemiddelaar die binnen pak 'em beet zes weken met een oplossing komt. Daar is zowel Ferwerda als de gemeente het meest bij gebaat."

BigOne

Re: Politiek boos over afhandeling pijnlijk dossier manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 12:37

En zo gaat het in veel gevallen, politici kunnen doen en laten wat ze willen. Goed dat dit niet in de doofpot word gestopt zoals zoveel gemeentelijke blunders. Als er zo meteen weer gestemd mag worden voor gemeentelijke verkiezingen hoop ik dat heel Nederland zijn stem laat horen ipv als makke schapen achter de politiek aan te hollen.

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:47

:Y) Dit gaat echt niet de doofpot in.
Ik heb m'n kop dr veur!
Ik laat me niet kapot maken door een stelletje *****
Het is werkelijk te triest voor woorden wat hier gebeurt, fout op fout maken, en niks wilen doen om het op te lossen.
We gaan met frisse tegenzin verder :j

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 15:16

Sonita; Goed zo! Volhouden! We zijn in Nederland en België ook hoor soms zulke makke schapen. We zijn zo braaf en laten het dan maar zitten omdat het zn getouwtrek wordt en zij vaak meer geld kunnen besteden aan zaken als dit dan wij. Maar soms moet je lange adem hebben en door blijven bijten. Ook mensen uit de politiek zijn mensen en horen zich aan de normale regels te houden die voor iedereen geldt. Want zonder ons is er geen politiek:)

anhighwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:37

Oh susan, zeker volhouden, ik heb het ook na 6 jaar uiteindelijk gewonnen!
gr
an

Vi2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 19:52

~~}> Laat het ze maar voelen!

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:07

Ik zeg WOB! Dat is de enige manier om dit soort dingen op te lossen.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 15:24

De Belgische fax heeft blijkbaar op het Oldambter gemeentehuis overuren gedraaid (sorry voor de Belgische Bokkers)

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 09:09

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 12:27

Eindelijk is er een oplossing.
Nu hard aan het werk om de boel gebruiksklaar te krijgen.
De aanhouder wint! :j

anhighwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 21:40

echt...das helemaal top!!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 21:50

Fijn voor je!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 19:34

Ik vroeg me af hoe het er ondertussen mee gaat. Gaat de western manege er komen?

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 09:36

Manege zou het nooit worden :+
De media he?
Alles is nu geregeld en we zijn bijna klaar met verbouwen.
Ik ga weer lekker les geven, en de boel weer op poten proberen te zetten.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 10:10

Susanne/ Sonita ik heb je topic toen helemaal gemist. Maar wat super meis dat er nu eindelijk en oplossing is. Ik kom snel een keer langs om alles te bekijken.

*\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*