Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
En als je naar de sportpaarden van Krack kijkt dan is het zeer terecht dat hij geen keur is geworden. R12312 schreef:Absoluut terecht JuliomarinerEn als je naar de sportpaarden van Krack kijkt dan is het zeer terecht dat hij geen keur is geworden.
KWPN schreef:In de praktijk betekent het dat een hengst een sportindex moet hebben, die hoger is dan 140 met een hoge betrouwbaarheid. In de toekenning van het keurpredicaat speelt ook de exterieurvererving een belangrijke rol. Dat houdt in, dat al voldoet een bepaalde hengst aan alle eisen voor wat betreft de sportindex, hij niet automatisch het keurpredicaat krijgt.
Sammie schreef:KWPN schreef:In de praktijk betekent het dat een hengst een sportindex moet hebben, die hoger is dan 140 met een hoge betrouwbaarheid. In de toekenning van het keurpredicaat speelt ook de exterieurvererving een belangrijke rol. Dat houdt in, dat al voldoet een bepaalde hengst aan alle eisen voor wat betreft de sportindex, hij niet automatisch het keurpredicaat krijgt.
Zie ook: http://www.bokt.nl/wiki/Predikaat_(KWPN)#Hengsten
juliomariner schreef:@janderegelaa,
Ik neem aan dat u exterieur index van Emilion bedoelt?
Ik denk dat bij de sringrichting het KWPN minder waarde hecht aan het exterieur dan bij de dressuurrichting?
janderegelaa schreef:Dat is niet wat in het reglement staat. Daar wordt niet over een dressuur of springpaard gesproken.
Daarnaast is er morgenavond een hele show rond Krack C en zijn kinderen dus het zou mij niet verbazen als er een "verrassing" komt.
juliomariner schreef:janderegelaa schreef:Dat is niet wat in het reglement staat. Daar wordt niet over een dressuur of springpaard gesproken.
Daarnaast is er morgenavond een hele show rond Krack C en zijn kinderen dus het zou mij niet verbazen als er een "verrassing" komt.
Klopt maar het reglement blijkt af en toe erg elastisch. Het zou kunnen dat Krack morgenavond alsnog keur wordt maar ik geloof dat niet echt.
Ketaki schreef:R12312 schreef:Absoluut terecht JuliomarinerEn als je naar de sportpaarden van Krack kijkt dan is het zeer terecht dat hij geen keur is geworden.
hoe bedoel je dat over krack c, hij heeft toch al aardig wat ggk zonen op de aardbodem rondlopen![]()