Quintero Ask (v. Quantum) heeft afscheid genomen van de springsport. De zestienjarige hengst werd tijdens de hengstenshow in Holstein uitgewuifd door het publiek. Ruiter Rolf Göran Bengtsson revalideert momenteel van een bovenbeenblessure en zegt dat de grote sprongen van Quintero te belastend zijn voor zijn been.
Quintero won de GP's van Falsterbo en Bremen en de Promotional League-finale in Barcelona 2011. De hengst zal nu ingezet worden in de fokkerij.
Quintero Ask en Rolf Göran Bengtsson op de Promotional League-finale in Barcelona 2011:
Topdier is Quintero! Leuke combi was het ook altijd!
Wel een beetje raar dat je je paard op pensioen stuurt omdat je zelf de sprongen niet meer kan uitzitten... Hadden ze evengoed een andere ruiter voor hem kunnen zoeken...
Vind dat idd ook een hele rare keuze Charisma, want idd zoals het er nu staat is hij alleen met pensioen gestuurd, omdat de ruiter op dit moment de hoge sprongen niet aankan vanwege een blessure.
16 jaar is een mooie leeftijd om afscheid te nemen van de sport, nu kan hij misschien nog poosje dekken. Misschien was de combinatie sport/dekken niet te doen voor de hengst...
Lara_Silver
Geplaatst: 03-02-14 12:37
Voor diegenen die zich afvragen waarom hij geen andere ruiter krijgt, het paard is 16, wie weet vinden ze het genoeg geweest voor hem.
Kimberley en Lara: dat kan idd en is ook te begrijpen, maar dan moet je geen revalidatie van de ruiter als reden opgeven, wees er dan gewoon eerlijk over.
Waarom zou de revalidatie of 'ongeschiktheid' van zijn ruiter geen rede mogen zijn voor het met pensioen gaan van het paard, op welke leeftijd dan ook?
besita
Geplaatst: 03-02-14 18:22
Dat is wat Bokt / Galop ervan maken .. Er staat nergens in de woorden van het Holsteiner verband of Rolf dat de reden van het afscheid de blessure van Rolf zou zijn Quintero is kerngezond en dan is gezien zijn leeftijd het mooi om dan op dit moment van hem afscheid te nemen van de sport , zeker nu het dekseizoen in Duitsland begint http://holsteiner-verband.de/front_cont ... idart=6355 http://www.worldofshowjumping.com/news/ ... sk-retired
Wij hebben een nakomeling van deze topper. Jammer dat hij niet meer uitgebracht gaat worden. Vond het altijd een genot om naar deze combinatie te kijken
Lara: ik zeg niet dat het niet mag, ik zeg dat ik het een rare gang van zaken vind Besita: bedankt voor de linkjes, zo is de discussie dadelijk ten einde
De reden dat hij 16 is, lijkt mij voldoende om hem op pensioen te sturen en geen andere ruiter ervoor te zoeken in de tijd dat Benggston geblesseerd is. Tegen dat zo'n combi opnieuw afgestemd is... Dàt zou ik zonde vinden