Strikte regels voor gebruik helmcamera in Groot-Britannië

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Strikte regels voor gebruik helmcamera in Groot-Britannië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-14 15:01

http://www.horsetalk.co.nz / http://www.bokt.nl

Voor het gebruik van helmcamera's komen nieuwe, strikte regels voor de Britse eventing wedstrijden van dit jaar.

Voor het filmen met een helm- of hoofdstelcamera in het crosscountry onderdeel zal vanaf nu toestemming nodig zijn van de British Eventing directeur. In de nieuwe overeenkomst moeten ruiters alle rechten van de opgenomen beelden afstaan aan de BE, welke dan de enige eigenaar wordt van de rechten op de beelden. Een kopie van al het opgenomen beeldmateriaal zal overlegd moeten kunnen worden op verzoek.

Ruiters mogen het beeldmateriaal enkel inzetten voor persoonlijk gebruik maar mogen het niet verkopen of een derde partij permissie geven om het materiaal te gebruiken. Persoonlijk gebruik omvat het uploaden naar sociale media en websites die door de ruiter beheerd worden. Bij het videomateriaal moet dan wel het volgende worden vermeld: "All rights reserved by British Eventing".

Daarnaast heeft BE ten alle tijden het recht om de ruiter te verplichten het beeldmateriaal te verwijderen van ieder type media. Redenen voor verwijdering omvatten onder andere wanneer er iets illegaals, beledigend of lasterlijks te zien is, of wanneer het beeldmateriaal slecht is voor het imago van de eventingsport.

Gea99

Re: Strikte regels voor gebruik helmcamera in Groot-Britannië

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 15:03

Het 1e wat in mij opkwam; veeg het maar onder tafel

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 15:04

Belachelijk!

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 15:06

whut..... :o?

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 15:20

Ehm...en wat dan met de mensen die langs de kant staan te filmen?

Moeten die ook alles inleveren?

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 15:28

Focussed schreef:
http://www.horsetalk.co.nz / http://www.bokt.nl
Daarnaast heeft BE ten alle tijden het recht om de ruiter te verplichten het beeldmateriaal te verwijderen van ieder type media. Redenen voor verwijdering omvatten onder andere wanneer er iets illegaals, beledigend of lasterlijks te zien is, of wanneer het beeldmateriaal slecht is voor het imago van de eventingsport.

censuur dus :\

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 15:52

Waarom eigenlijk? Is hier iets aan voorafgegaan? Ik zie niet zoveel schadelijks in een filmpje vanaf ruiterperspectief van een cross...

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 15:55

Wie weet kunnen ze er geld mee verdienen

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 16:24

Raar zeg. Zal wel weer met geld te maken hebben.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 16:27

belachelijk. Dat ze lekker zelf een rondje rijden met de camera, en anders lekker de camera's zelf verstrekken. Mijn camera, mijn beelden.

Lutha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 16:28

Waar slaat dat nou weer op? :n

Maar de politie mag dan wel weer gewoon 'hun werk' laten filmen, en uitzenden >;)

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 16:31

stukje censuur om imago schade te voorkomen en aan de andere kant commercie als het goede beelden zijn. kunnen ze deze nog een keer verkopen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 21:20

PascalB schreef:
stukje censuur om imago schade te voorkomen en aan de andere kant commercie als het goede beelden zijn. kunnen ze deze nog een keer verkopen.

Juust....... al grenst het wat mij betreft tussen censuur en dictatuur......... kom op zeg......... ze hebben toch niets te verbergen?! Op deze manier gaat men alleen maar dénken dat men wél wat te verbergen heeft (gezien alle ophef tegenwoordig over deze tak van sport, wat overigens ook helemaal nergens op slaat).

Had ik een Britse Eventingruiter geweest dan had ik dit absoluut niet gepikt hoor, het moet met gemak niet gekker worden. En foto's dan, en filmpjes die toeschouwers en publiek maken? Mag straks zeker ook niet meer, want straks wordt er eens perongeluk een filmpje van een vallende ruiter en/of paard gemaakt, 'kan schade aanrichten aan sport', ja doei! 8)7 |o

Hoop stiekem dat alle Britse eventingruiters die dit aan gaat, zich gaan verenigen en gaan protesteren tegen dit belachelijke besluit van de BE.
Laat al die ruiters eens die wedstrijden boycotten uit onvrede over deze nieuwe regel, en dan moet je eens zien hoe snel de BE overstag zal gaan!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 09:10

Wat een rare regel idd. Duidelijk dat de BE macht wil hebben over wat er aan filmpjes de wereld in gaan. Je zou eens een val kunnen zien en daarmee gelijk concluderen dat die hele sport diermishandeling is.... rare engelse hoor..

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 11:06

Tja waar geld te verdienen valt...

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 13:10

Mmm, het eerste dat ik dacht is, het het april ipv februari? Ik vind dit toch wel heel erg richting een censuur gaan van de sport. Elke tak van paardensport gaat met vallen en opstaan, en dan is heel normaal. Je werkt namelijk niet samen met een teammaat waarmee je normaal kan praten. Er wilt nog wel eens een miscommunicatie zijn. Ze moeten deze regel niet gaan misbruiken.

Kijk duikt er beeldmateriaal op dat een ruiter zijn paard met grof geweld door het parcours rijd, dan snap dat BE dit wilt verwijderen.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 16:20

chamion schreef:
Kijk duikt er beeldmateriaal op dat een ruiter zijn paard met grof geweld door het parcours rijd, dan snap dat BE dit wilt verwijderen.

Als organisatie maakt je een beter statement door duidelijk aan te geven dat je dit als organisatie onacceptabel vind en dat je de ruiter aanpakt door hem voor een x tijd te schorsen. bij het verplicht laten verdwijnen van filmpjes komt het mij over als kop in het zand, oogkleppen op.

Het gaat hier denk ik meer om de commercie kant van het verhaal.

Zelfde verhaal als in de voetbal waar alle fotografen ineens een hesje moesten dragen met daarop fox sports, ook al waren de fotografen in kwestie allemaal freelancers.

Lang leve de commercie die een hoop sporten en evenementen verpesten.

Ook hier ruikt men geld.

AppleDumplin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 22:24

belachelijk,zou mij meteen geen motivatie meer geven om het te filmen.