Shetlander achtergelaten bij bushalte zoekt nieuw baasje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Shetlander achtergelaten bij bushalte zoekt nieuw baasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 23:14

http://www.horseandhound.co.uk / http://www.bokt.nl

Buster, een Shetlandpony die achtergelaten is bij een bushalte in Bristol (Groot-Brittannië), is opzoek naar een nieuw baasje.

De 21-jarige schimmel werd in oktober gered door de stichting HorseWorld. Hij was vastgebonden aan een bushalte en achtergelaten midden in de stadskern van Bristol. "Toen wij aankwamen werd Buster lastiggevallen door kinderen" zei Joanne Vaughan van HorseWorld. "We hebben hem losgemaakt, ingeladen en naar onze opvang gebracht waar hij een volledig veterinaire behandeling heeft gekregen, inclusief castratie, vaccinaties, ontwormingen, bekapping en een beurt bij de tandarts. Hij is nu klaar om naar een nieuw baasje te gaan. Buster is makkelijk in de omgang en braaf bij de dierenarts en hoefsmid."

Vaughn zegt verder over Buster: "Hij vindt andere paarden erg leuk, maar omdat hij pas op 21-jarige leeftijd is gecastreerd heeft hij nog wat hengstenmanieren en is hij dus het best op zijn plek tussen ruinen."

"Hij heeft echt een geweldige persoonlijkheid, ons personeel gaat hem erg missen maar hij verdient een plek waar iemand hem de aandacht kan geven die hij verdient."

Klik hier voor een foto van Buster.

Mii_X_HarrY

Re: Shetlander achtergelaten bij bushalte zoekt nieuw baasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:17

Ahhgoshh... arm kereltje. Hopelijk vinden ze een goed huisje voor hem om ze oude dag door te brengen.

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:17

Super dat ze dat hebben gedaan.. +:)+

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:23

... vastgebonden bij een bushalte. Waar zijn mensen mee bezig? On-on-onbegrijpelijk...
Gelukkig was de stichting er!

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:27

En dat valt niemand op dat er een witte shet wordt vast gebonden middenin het Bristol.
Vreemd verhaal hoor

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:47

Wat een pröpke. <3 Leuk beestje. Hoop dat ze een goed adres voor hem vinden

Sunshine1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:49

Ik hoop dat dat beestje nu het leven krijgt dat hij verdient, met baasjes die goed voor hem zorgen.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 00:08

Wat ik me alleen afvraag: hoe weten ze eigenlijk dat hij 21 is als hij is achtergelaten en de oude eigenaar niet bekend is?

Wel mooi dat hij het nu goed heeft hoor, nu maar hopen dat er een lief baasje voor hem komt.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 01:20

Ach wat een fruttel en mooi wit. lief

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 01:48

Bus ter :') geweldig toepasselijk.

Maar hoe haalt iemand het in zijn hoofd om zijn of haar paard ergens zo achter te laten ?
Gaat in Nederland gelukkig een stuk lastiger met het verplicht chippen en registreren.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 01:58

melaniepk schreef:
Bus ter :') geweldig toepasselijk.

Maar hoe haalt iemand het in zijn hoofd om zijn of haar paard ergens zo achter te laten ?
Gaat in Nederland gelukkig een stuk lastiger met het verplicht chippen en registreren.

Even wakker worden.
Verplichting om te chippen in Nederland betekend niet dat dit wordt opgevolgd.
Hoop voor de shet dat hij goed terecht komt. Is niet de meest elegante manier om een nieuw baasje te zoeken, maar er zijn ergere alternatieven.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 07:01

Daar is ie weer het wekelijkse psycho bericht uit Engeland. Inmiddels heb ik de indruk dat er daar geen normale mensen meer rondlopen. Is het nou echt nodig om dit elke keer te plaatsen? Het is verschrikkelijk voor het beestje en de anderen maar hoe betrouwbaar is horse en hound? Ik vraag me werkelijk af wat moet ik met deze info en moet het echt op de voorpagina?

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 07:28

Jet schreef:
Wat ik me alleen afvraag: hoe weten ze eigenlijk dat hij 21 is als hij is achtergelaten en de oude eigenaar niet bekend is?

Dat vroeg ik me ook af :=

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 07:29

Hoor het wel vaker dat er in Engeland (ook in Ierland) mensen zijn die hun pony of paard dumpen langs de kant straat of in een weiland, omdat ze er geen geld meer voor hebben om ze te onderhouden. Bij de meeste van hun gevonden pony of paard kunnen ze niet meer achter halen wie de eigenaar was, omdat ze geen chip (meer) hebben. Vaak zijn het ook mooie en goede pony's en paarden.

Wat is Buster een mooie shet! Hopelijk vind hij snel een goede nieuwe baas waar hij van zijn oude dag mag gaan genieten.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 08:29

JJane schreef:
Daar is ie weer het wekelijkse psycho bericht uit Engeland. Inmiddels heb ik de indruk dat er daar geen normale mensen meer rondlopen. Is het nou echt nodig om dit elke keer te plaatsen? Het is verschrikkelijk voor het beestje en de anderen maar hoe betrouwbaar is horse en hound? Ik vraag me werkelijk af wat moet ik met deze info en moet het echt op de voorpagina?

Tja, de situatie in Engeland is economisch gezien voor grote groepen nog wel wat schrijnender dan hier in Nederland...
Samen met een enorme liefde voor paarden waardoor ze ze ook niet opeten, leidt die economische rampspoed nu dus tot busladingen verwaarloosde paarden en ponys.

Alleen heeft de voormalig eigenaar van Buster dat wat te letterlijk opgevat denk ik.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 08:33

Vind hem leuk, het is net ons franse trekpaard in het mini. Had hem wel gewild ( dit is wel een penny reactie voor mijn leeftijd)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 08:44

GreaseMonkey schreef:
Jet schreef:

Dat vroeg ik me ook af :=

Weet niet of dat in Engeland ook zo is, maar hier kregen shets tot ongeveer 11 jaar terug een tatoeage in hun lip en aan de hand daarvan kun je dus gegevens achterhalen.

Wat een onwijs leuk beestje zeg!
En ik zou het niet verzinnen om m'n beestje zo achter te laten, maar dan aan de andere kant dan liever op zo'n publieke plek dat hij zeker gevonden wordt, dan dat ze hem ergens in the middle of nowere dumpen!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 08:50

Een 21-jarige shet met hengstenmanieren... hmmmm.... ze raken de vierjarige Shetmerrietjes niet eens kwijt. Er zal vast wel iemand zijn die dat dier adopteert omdat hij nu zo in de media komt als zielepiet, dat maakt het bijna het overwegen waard om je onverkoopbare paard ergens openbaar te dumpen want nieuwe liefdevolle baas vrijwel gegarandeerd!

IESRocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 08:57

goed dat ze hem hebben gered!! *\o/*

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 08:58

Breng m maar hier!

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 09:26

Wat bezielt sommige mensen toch!?

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 09:38

Vind het een raar verhaal. Hij ziet er nou niet bepaald ongevoed uit :D
Niet de beste methode. Maar dit is iig beter dan hem laten verwaarlozen.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 09:57

Wat een leukert! Die wil ik wel, leeftijd zal wel geschat zijn door de d.a. of tandarts

LvdO

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 10:06

eilander schreef:
Breng m maar hier!

Dat dacht ik ook al! Vlieg m maar in, dan krijgt hij een fijne oude dag!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 10:34

ahh wat een leukert zeg...hij mag hier wel komen wonen :))