Carl Hester heeft aangekondigd dat Liebling II (v. Lorentin I) teruggekeerd is naar het Verenigd Koninkrijk en in zijn stallen mag genieten van zijn pensioen.
De 17-jarige donkerbruine Liebling II startte zijn carrière onder Anna Ross Davies en werd door vijf verschillende ruiters uitgebracht op internationaal Grand Prix-niveau.
Anna Ross Davies eindigde op de Europese Kampioenschappen van 2007 op een tiende plaats met Liebling II. Met Carl Hester won het paard teamzilver op de Europese Kampioenschappen in 2009 en op de Wereldruiterspelen in 2010.
Anna Ross Davies zegt op Facebook: "Ik heb nog heel wat hilarische filmpjes van ons samen, toen was hij nog de stoutste vierjarige ter wereld. Ik ben erg trots op hem. Hij heeft heel wat mensen blij gemaakt. Ik hoop alleen dat hij Valegro niet leert om stout te zijn!"
Ik als westernruiter ben ook fan van Carl, hoe hij met zn paarden omgaat vind ik wel ok, laat zijn grooms lekker ontspannen buitenritjes maken op zijn grandprix paarden, goed voor tussen de oortjes!
jammer dat die vrouwen er doorheen zitten te kwebbelen
ElCid
Geplaatst: 29-01-14 14:40
Hier nog een western ruiter die Carl graag ziet rijden en helemaal achter zijn manier van omgang met de dieren staat; die man heeft echt respect voor zijn paarden en dat ontbreekt nog wel eens bij wedstrijdruiters...
cissy
Geplaatst: 29-01-14 14:43
Precies, paardjes lekker in de wei, sommige ook 24/7 omdat ze op stal niet gelukkig zijn. Hij kijkt echt goed naar het welzijn vd paarden. Gunt zijn grooms ook om te leren van zijn wedstrijdpaarden, deelt de paarden met Charlotte en grooms mogen ook wedstrijden rijden etc. Zijn stijl van rijden is ook prettig om te zien. Kunnen heel veel mensen nog wat van leren.