Blog: “Het paard is de atleet”

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Blog: “Het paard is de atleet”

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 11:12

Caatje87

Re: Blog: “Het paard is de atleet”

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 11:15

Ik had het al gelezen inderdaad. Vind het wel dubbel, enerzijds zit er wel wat in. Maar toch vind ik dat als je zelf niet een topconditie hebt, je ook niet in de top kan meedraaien met de paardensport. Overigens moet je voor gewoon rijden toch ook wel een beetje in shape zijn. Hij mag anders wel een rondje op mijn paard en dan kijken of hij niet moe wordt :)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 11:19

In de paardensport gebruiken we het woord combinatie. Uiteraard levert het paard de grootste fysieke prestatie, maar om de ruiter slechts de rol van coach toe te bedelen, dat klopt ook niet.
Maar goed, de paardensport blijft blijkbaar iets ongrijpbaar en mysterieus voor leken waarover geschreven moet worden. Jammer dat er dan meestal gelijktijdig ook zo lacherig over gedaan moet worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:17

Ik had hem zonet ook al even in ons HK-topic gestuurd.

Bij de eerste stukken dacht ik: Whut, is dit serieus? Die man heeft nog nooit een paard gereden!
Maar even later, maakte hij het wel weer een beetje goed :)

Maar dat wij er niets voor hoeven te doen?! Het is anders best een kunst om in een hoog opgegooide galop te blijven zitten met een paar bokken ertussen :)

Inderdaad wat Gini zegt. Het is een combinatie - een samenspel tussen paard en ruiter.

saartjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 08:42

Deze meneer heeft zich inderdaad niet verdiept in de paardensport. Maargoed hij schrijft wat andere mensen willen lezen. Het stukje over dat een ruiter een scout en een coach tegelijk is vind ik wel grappig, alleen is een ruiter ook een speler en doet hij mee met de training.