[JA] Bokker Poeltje tijdens Mennen in Mokum, haar verslag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

[JA] Bokker Poeltje tijdens Mennen in Mokum, haar verslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 20:22

http://www.bokt.nl
Geschreven door Poeltje

Eind 2013, begin 2014 werden voor alle districten een aantal wedstrijden uitgekozen, waarbij je je kon plaatsen voor het evenement ‘Mennen in Mokum’ tijdens Jumping Amsterdam.

Voor mendistrict noord waren Bronneger, Roden en Tolbert de selectiewedstrijden waar we alle drie aan deel hebben genomen. Met zowel ons dubbelspan als onze enkelspan pony zijn we toen gekwalificeerd voor mennen in Mokum. Vorig jaar hebben we daar ook mogen rijden met het dubbelspan, dus we wisten hoe leuk dit evenement in de Rai in Amsterdam was.

Gisteren was het dan eindelijk zover! ’s Ochtends was het tijd voor het klaarmaken van de pony’s en rond een uurtje of drie zijn we vertrokken richting Amsterdam (gelukkig geen sneeuw in ons gebied). Daar aangekomen konden we nog even genieten van de Grote Prijs (springen).

Na wat kleine strubbelingen en de nodige gezonde spanning was het tijd om parcours te verkennen. Via Youtube hadden we al kunnen bekijken wat ons te wachten stond.

De indoorwedstrijd begon en ik mocht het spits afbijten met enkelspan pony. Hij was helaas nog niet wakker genoeg, maar met de nodige aanmoedigingen van het publiek herpakte hij zich super. Na mij kwamen de andere enkelspan pony toppers. De grote pony’s van Chantal Vermerris en Marissa Schuiling lieten zien dat ze een tandje meer hadden en stuurden hun pony’s geweldig strak door de hindernissen. Ook Ronald Looijmans stuurde zijn pony mooi door de hindernissen, maar kwam net zoals mijn pony tekort om het district naar een eerste plaats te sturen.
De tweede ronde was mijn pony er weer. Hij was al veel fanatieker en liet zich goed opjutten door het publiek. Resultaat: 6 seconden eraf! Ook hier was het niet genoeg, want de dames van West en Oost gaven een tandje gas bij. Marissa Schuiling was in de rubriek enkelspan pony de terechte winnaar en plaatste haar district op een eerste plek.

Ondertussen waren wij ook gestart met ons dubbelspan pony’s. De pony’s liepen kort, snel en draaiden goed. Beide rondes een bal, dat ons uiteindelijk liet zakken in het eindresultaat. Danielle van der Vlis wist deze rubriek te winnen en pakte daarmee de volle punten voor mendistrict West.

Helaas heb ik niet alle deelnemers kunnen volgen door het uitspannen van de pony’s, maar wij hebben, net zoals de rest van de deelnemers gok ik, onwijs genoten. Het publiek was geweldig en wist iedereen goed door de hindernissen te loodsen. Bedankt daarvoor!

Uiteindelijke uitslag:
1. Mendistrict Oost
2. Mendistrict West
3. Mendistrict Noord
4. Mendistrict Zuid

Meer informatie over de districten, Ton Monhemius in het zonnetje of de huldigingen van de BVM-kampioenen, klik hier
Laatst bijgewerkt door Gem op 27-01-14 23:22, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: typefoutjes

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:23

Jullie hebben super gereden, het was een groot feest om deze toppers te zien rijden !

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:27

*\o/* leuk *\o/*

kiepejanie

Re: [JA] Bokker Poeltje tijdens Mennen in Mokum, haar verslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:46

goed gereden Poeltje....en wat kan die pony lopen zeg...ik heb jou ook aangemoedigd haha, ondanks dat ik bij zuid hoorde..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:51

Wat een leuk verslag. Jullie hebben het allemaal super gedaan. Mooie sport om te zien.

scilla123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 21:13

leuk verslag p.amela en top gereden +:)+

jst_lyske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:22

Kennissen van mij zijn 2e geworden bij dubbelspan paard.

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:25

Super!!! ik vind dat altijd zo knap om ze netjes tussen de pionnen door te sturen!! +:)+

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:35

Ik vond dat 2 span welshjes helemaal geweldig!! Schimmeltje en vos

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:32

Jullie hebben écht super gereden *\o/* en waren een genot om naar te kijken :j

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 00:10

Zeker wel gaaf om daar te mogen rijden!
Ziet er super uit.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 07:34

Bedankt allemaal voor het aanmoedigen! Het publiek was echt super. *\o/* *\o/* :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 08:06

Tuurlijk waren wij als publiek ontketend. :D Net als Pep.

Ondanks dat je de verkeerde kleuren droeg, hebben wij je door de hindernissen geschreeuwd en gestampt. :D

Het was nog lang onrustig in Mokum

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 08:36

Wat een leuk filmpje zeg!