Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
en terecht want het zijn toppers van rijpaarden, niet voor iedereen geschikt maar doorgaans zijn ze super te rijden en erg leergierig
)
casperrr schreef:Wij werken trouwens samen met Hong Kong, en daar bestaat ook zo iets. Heb wel eens midden in de nacht mijn bed uit gemoeten dat er een ex racer uit HK overkwam
). De laatste die wij binnen kregen kwam helaas uit Hong Kong met steroids in zijn systeem, verloor al zijn spieren binnen dagen en duurde een half jaar om niet meer op een zak botten te lijken
, dat is de kans die wij namen... Maar ze zijn zeker de moeite waard!
alhoewel....
achteraf ook niet helemaal geschikt maar dat heb ik kunnen verbergen voor mijn ouders
Pandora2 schreef:Heeft iemand hier foto's van zo'n ex-racers ? Vind het altijd zoooo mooi om zien !
Ergens is een foto map (ik denk redenlijk onderaan??) die dacht ik heet "horses for sale", daar staan een aantal leuke sta/hoofd foto's in van Ex race thoroughbreds. Mist schreef:@northequest; ik heb ook 3 jaar in Whangarei gewoond, was daar ook elk weekend te vinden op Bushline Farm ( eigenaar was Frank Parr- maar die zal inmiddels wel overleden zijn...of stokoud) Bestaat dat nog ???
northequest1 schreef:Als je naar onze Facebook gaat (http://www.facebook.com/northlandequestrian) staan ze op de rij!!Ergens is een foto map (ik denk redenlijk onderaan??) die dacht ik heet "horses for sale", daar staan een aantal leuke sta/hoofd foto's in van Ex race thoroughbreds.
Wat een leuke paarden en wat een mooie omgeving daar !
northequest1 schreef:casperrr schreef:Wij werken trouwens samen met Hong Kong, en daar bestaat ook zo iets. Heb wel eens midden in de nacht mijn bed uit gemoeten dat er een ex racer uit HK overkwam
Yep, Hong Kongers zijn de meest gewilde ex race paarden hier. Zijn geweldig rustig, mooi gebouwd and erg lieve paarden qua karakter. Als ze in New Zealand worden gefokt, komen ze soms terug via vliegtuig als de eigenaar of trainer dat wenst om hier nog te racen of als als sport paard verder te gaan (kan het altijd zien aan het dubbele brandmerk). De laatste die wij binnen kregen kwam helaas uit Hong Kong met steroids in zijn systeem, verloor al zijn spieren binnen dagen en duurde een half jaar om niet meer op een zak botten te lijken
, dat is de kans die wij namen... Maar ze zijn zeker de moeite waard!
Nee die vliegen na 6 weken weer terug naar Australia. Al hebben we een keer een eventing paard gehad waarbij de nieuwe eigenaresse mij erbij wilde hebben. Mijn baas zei dat ik maar extra lief tegen hem moest zijn, ik heb hem een mac flurry gegeven
northequest1 schreef:Goed initiatief.![]()
De meerderheid van onze paarden zijn ex race paarden. Deze paarden hebben vaak een super start in leven gehad. Ze zijn goed gehandelt, goed verzorgt, in de trailer en op de vrachtwagen. Vaak komen ze ook met alle medische papieren etc dus je weet meestal precies wat je eraan hebt.
Helaas bestempelen mensen ze graag als "veel te heet en gestoort". Sommige paarden vallen in deze klasse maar onder goede begeleiding kan je er toppers uit zoeken.