Stoeterij De Breemeersen getroffen door zware storm

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

Stoeterij De Breemeersen getroffen door zware storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 10:41

www.equnews.be / www.equnews.be / bokt.nl

De Grote Prijs op Stoeterij De Breemeersen is zaterdag op een dramatische manier beëindigd. Net voor de aanvang van de barrage werd de stoeterij, die pas in oktober geopend werd, getroffen door een zware storm die over West-Vlaanderen raasde. Er is veel materiële schade en twee ruiters en hun paarden raakten gewond.

Internationale springruiter Bart Clarys liep lichte kneuzingen op aan zijn onderbeen. Zijn partner Lies Vancouillie brak haar voet op twee plaatsen.

Lies Vancouillie zegt: “Ik zat op Esprit terwijl Bart zich met Gini aan het voorbereiden was op de barrage. Plots was er een hevig onweer met regen, donderslagen en bliksem. De paarden werden in paddock enorm onrustig. Toen de platen van het dak in stukken naar binnen kwamen werden de paarden knettergek. Mijn voet is verpletterd tussen de buik van Esprit en een ijzeren steunpilaar. Mijn voet is op twee plaatsen gebroken en Esprit werd genaaid aan haar oog. Gini had hechtingen aan de hals nodig."

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re: Stoeterij De Breemeersen getroffen door zware storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 10:46

Niet om het één of ander maar als ik zie wat er naar beneden is gekomen dan is die nieuwe stoeterij wel met goedkope troep in elkaar geschroefd.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 10:55

Jan, de storm in West-Vlaanderen zaterdag was enorm.

Als je meer beelden wilt:

Afbeelding

De infrastructuur van De Breemeersen is overigens nog lang niet helemaal klaar.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 11:13

Ik twijfel ook niet aan de kracht van de storm, ik zie alleen echt het allergoedkoopste plastic naar beneden komen.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 11:15

janderegelaa schreef:
Niet om het één of ander maar als ik zie wat er naar beneden is gekomen dan is die nieuwe stoeterij wel met goedkope troep in elkaar geschroefd.

Zie zelf een degelijke en normale constructiehal als basis op de foto's.

Deze kopgevel lichtplaten zou mijn keuze echter niet zijn, dat bedoel je Jan ?
Gaat zo'n kopgevel stuk eruit, komt er druk van onder op dakplaten en wanden en had de schade nog veel groter kunnen zijn.
Zie trouwens nergens genoemde afgewaaide "dakplaten" liggen maar alleen kopgevel stukken.

Dit soort platen maken bij de minste wind een takkeherrie door het klepperen en kunnen beslist haaks geen zware winddruk hebben.
Beter waren hier de industriehal sandwich & lichtdoorlatende panelen geweest, maar die kosten een fikse duit meer.

Ruiters & paarden zijn fiks geschrokken, en zo'n kunststof plaat met z'n scherpe randen in je nek wil je al helemaal niet hebben.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 11:40

Die lichtplaten bedoelde ik ja. Ik wil ze niet eens kopgevel lichtplaten noemen. Ik zou ze nog niet eens op een kippenhok leggen. Ik denk dat er met deugdelijk materiaal en een degelijke constructie niets gebeurd was.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 11:52

Weet ook niet dat het de bedoeling is dat dit zo blijft.
Infrastructuur is snel in orde gebracht om deze winter al wedstrijden te organiseren en een inkomensstroom te creëren è.

Maar je hebt gelijk, kan/mag/moet steviger.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 12:13

Het wordt steviger gemaakt nu. Alle wedstrijden zijn afgelast tot 2 februari.
De windsnelheden bij de Breemeersen waren 200km/u plaatselijk. Dat is énorm!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 12:49

Of het nu stevig genoeg was of niet terzijde gelaten.
Ik vindt het heel erg jammer voor de organistie, nog maar net begonnen en dit reeds te verduren krijgen!

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 13:10

Ik was er zelf nog niet geweest, maar sommige stukken zien er toch wel echt licht & goedkoop uit.

Bij ons is bijna 2 jaar terug ook een windhoos over de binnenpiste gegaan, behalve enorm veel schade aan het oude dak vd buren, 1 paard met lichte schrammen door rondvliegend puin en alle draden af, was er binnen niets aan de hand.

Nu ja, zo'n fikse storm doet echt wat met een mens. En dit zal ook wel een enorme financiele kater geven voor de stoeterij.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 13:59

Das gewoon fietsenhok plastiek! Das inderdaad kwetsbaar materiaal...