Topmerrie Jalisca Solier van Steve Guerdat overleden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

Topmerrie Jalisca Solier van Steve Guerdat overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 09:02

www.steveguerdat.com / bokt.nl
Ingezonden door bokkers Ketaki, heidi_wilco en moonie

Steve Guerdat heeft op zijn website het overlijden van Jalisca Solier aangekondigd. De 17-jarige merrie overleed zondagochtend na een ongeluk op de weide. Jalisca Solier stond rustig te grazen toen ze uitgleed en brak daarbij haar rechtervoorbeen. De breuk bleek niet meer te opereren en de eigenaars van Jalisca hebben dan ook de moeilijke beslissing genomen om haar snel te laten inslapen. Guerdat, die dit weekend deelnam aan de CSI in Zurich, heeft nog afscheid van de merrie kunnen nemen.

Jalisca Solier was erg succesvol onder Steve Guerdat. De combinatie won onder andere de Grand Prix World Cup in Genève (2006) en Vigo (2007) en behaalde een derde plaats in de teamcompetitie op de Olympische Spelen van Peking (2008). Guerdat werd met Jalisca ook Europees teamkampioen in Windsor (2009). In 2010 was de merrie de publiekslieveling in de finale van de Top Ten Rolex in Genève. Ook tussen 2011 en 2013 behaalden Guerdat en Jalisca nog talrijke overwinningen. Ze wonnen voor het laatst op de CSI5* op de Global Champions Tour in Chantilly.

Steve Guerdat kondigde in december op het CSI van Genève het afscheid van Jalisca Solier aan en dat zorgde voor tranen bij het publiek. De merrie mocht haar dagen doorbrengen als fokmerrie in Normandië, waar ze geboren was. Helaas is het anders afgelopen.

Guerdat zegt op zijn website: "Je bent en je blijft een van de mooiste dingen die me ooit is overkomen en ik kan je nooit genoeg bedanken voor wat je voor mij gedaan hebt. Ik zal je missen, prinses Lisa, ik hou van je."

Verwant artikel:
[VN] Jalisca Solier neemt afscheid van de springsport in Genève

s0173957

Re: Topmerrie Jalisca Solier van Steve Guerdat overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 09:31

Zonde voor de fokkerij, naast het persoonlijke drama.

aPeters

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:25

sterkte met het verlies ,

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:18

ik ben altid ontzettende fan geweest van dit duo. Wat een merrie.. Het emotionele afscheid in geneve, waar ze er overgens nog topfit uitzag, is helaas haar echte afscheid geworden.. Wat een verlies!

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 09:00

Sterkte Steve en alle betrokkenen met dit tragische verlies.