Bekende Nederlandse oplichter van der W. in België actief

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Bekende Nederlandse oplichter van der W. in België actief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 15:41

http://www.hbvl.be/ / http://www.bokt.nl

De Nederlandse oplichter Serge van der W. heeft ook een slachtoffer in Belgisch Limburg gemaakt. De 38-jarige Brabander staat internationaal geseind, want het Nederlandse, Duitse en Belgische gerecht zijn naar hem op zoek. Een vaste woon- of verblijfsplaats is echter niet bekend.

Woensdag stelde een bedrogen paardenliefhebber uit Hasselt zich als burgerlijke partij bij de rechtbank. Hij had bij Van der W. zeven paarden besteld voor een bedrag van 60.000 euro, maar de zeven paarden heeft hij nooit gezien.

Via een krantenadvertentie kwam het Hasselts slachtoffer, dat anoniem wenst te blijven, in 2011 contact met de Nederlander. Er groeide een vertrouwensband tussen de twee. "Ik had geen reden om hem te wantrouwen. Zeker niet nadat ik voor 17.000 euro twee merries bij hem gekocht had, en ze ook kreeg. Alles was goed verlopen, ook al had ik het transport zelf moeten regelen.”

“Vervolgens bestelde ik zeven paarden voor 60.000 euro. In die periode hingen we bijna dagelijks aan de telefoon. Totdat ik alles betaald had. Toen was hij alleen nog maar even via mail bereikbaar. Mijn paarden heb ik nooit gezien, en ik betwijfel of ik er ooit nog iets van ga horen. "

Het parket vorderde voor de Nederlander een straf van twee jaar en 1.800 euro boete. Omdat van der W. zonder vaste woon- of verblijfplaats opereert, is hij voor zowel zijn schuldeisers als de politie lastig op te sporen. De uitspraak in het vonnis van het Hasselts slachtoffer valt op 19 februari.

In Nederland heeft Tros Radar een item aan hem gewijdt.

Verwant artikel

[VN] Vanavond oplichter uit de paardenwereld bij TROS Opgelicht!

maximuss

Re: Bekende Nederlandse oplichter van der W. in België actief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 15:46

Volledig betalen vooraleer de paarden geleverd zijn... Speciaal ;-).

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 16:41

We mogen ondertussen toch best zeggen dat hij ****** heet. Algemeen bekend.
Laatst bijgewerkt door LindyH op 27-01-14 17:04, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd die niet in de OP genoemd wordt.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 16:54

En ik dacht dat het crisis was... :7

styl22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 17:57

Van der W. weet heel goed waar hij mee bezig is, deze man is er net als vele andere gewoon ingestonken! van der W. lijkt een zeer sympathieke man en uiterst charmant! Dus mensen uitmaken voor dom is niet geheel op zijn plaats!
Laatst bijgewerkt door LindyH op 27-01-14 17:04, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd die niet in de OP genoemd wordt.

styl22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 17:59

Daarnaast paarden die naar het buitenland gaan worden altijd eerst betaald en gaan dan pas op transport dus zo raar is dat niet!

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 18:03

In België actief en een Belg opgelicht dan lijkt het me sterk dat het om een internationale transactie zou gaan. BE-NL is nu niet direct een serieuze afstand.

styl22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 19:30

Paarden worden heel vaak vooraf betaald in de handel

styl22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 19:32

Ga je eerst maar eens inlezen over deze persoon, hij heeft zelfs bekende Hengstenhouderijen opgelicht, hij is actief in Ned, Belg en Dui... Zo raar is vooraf betaling niet in de handel en achteraf betaling ook niet!

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:45

Bij ons helaas ook op stal geweest met interesse in de duurde paarden.. Spreek uit ervaring dat die hele makkelijke praatjes heeft. Slimme man en vind dat hij nog eens goed onder de aandacht gebracht moet worden!!

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:32

1800 Euro boete... voor iemand die anderen voor meerdere duizenden euro's opgelicht heeft een peulschil. -O-

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:39

soesita schreef:
1800 Euro boete... voor iemand die anderen voor meerdere duizenden euro's opgelicht heeft een peulschil. -O-

zo dra de politie hem heeft, komen de boetes en straffen voor het oplichten er boven op,
dit is puur voor het handel voeren zonder vast woon of verblijf plaats :)

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:57

hanny_jelke schreef:
soesita schreef:

zo dra de politie hem heeft, komen de boetes en straffen voor het oplichten er boven op,
dit is puur voor het handel voeren zonder vast woon of verblijf plaats :)

Bedankt voor de verduidelijking.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 00:33

soesita schreef:

En 2 jaar gevangenis.

styl22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 09:20

Malissaa idd hij is heel erg slim en heeft veel charme, hij komt sympathiek over en zeer vriendelijk.. Ze moeten een foto plaatsen want hij gebruikt ook steeds een andere naam! Bijzonder dat je zo kunt en wilt leven.

aPeters

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:27

ron ?

covergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:18

Je kan deze oplichter vergelijken met Meester Olivier! Ook een zeer charmante man, je zou hem je laatste cent lenen. Ik begrijp deze meneer van der W niet. Hij zou heel goed echte handel kunnen doen! Hij is zeer correct in zijn manieren, kan praten als brugman en heeft ook nog eens verstand van zaken! Weet alles van bloedlijnen maar ook van de roddels die allicht eens de ronde doen. Ik heb hem ook op pad gehad, hij haalde m'n beste paarden er tussen uit en ik dacht echt dat hij er voor mij 3 ging verkopen tegen goede prijzen. Kwam zelfs mèt klanten naar me toe die bij navraag achteraf ook werkelijk een paard zochten! Gelukkig gaat er bij mij geen paard het pad af voordat ie betaald is...dat was mijn geluk...