Honderden krammen in paardenweiland achtergelaten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Honderden krammen in paardenweiland achtergelaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 13:22

www.bokt.nl

In Velddriel zijn vandalen dinsdagnacht tekeer gegaan. De familie Hooijmans trof lek gestoken banden aan van hun kruiwagen en van hun aanhangwagen. Deze stonden bij het weiland waar hun 13 shetlanders verblijven. Dat is slechts materiële schade. Wat de familie veel erger vond waren de honderden krammen die in het weiland waren achtergelaten.

Krammen zijn veelal U-vormige ijzeren of metalen voorwerpen. Ze komen in verschillende maten, maar wat de meeste gemeen hebben zijn de taps aflopende punten. Krammen worden onder meer gebruikt voor het vastmaken van draden aan palen. Vooral een kleine kram kan makkelijk over het hoofd gezien worden. De krammen zijn klein genoeg om opgegeten te worden als zij in het voer (of het gras) zitten.

Tegenover het Brabants Dagblad verklaart een van de betrokken dat het een vorm van dierenmishandeling is. Volgens hem zouden de shetlanders overleden zijn als ze deze krammen binnen hadden gehad.

Volgens de krant zijn de vandalen waarschijnlijk via een aangrenzende boomgaard in het weiland terechtgekomen. Het hekwerk is daar doorgeknipt. In de boomgaard zelf zijn ook enkele krammen aangetroffen.

De politie is op de hoogte gesteld, maar voor zover bekend is nog niet duidelijk wie er verantwoordelijk is.

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:30

Wat een wezenlozen zeg -:(-

Lijkt wel bijna een gerichte actie tegen die mensen. Zoveel moeite neemt men vaak niet als het om "baldadigheid"gaat denk ik.

Britta31

Re: Honderden krammen in paardenweiland achtergelaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:46

Is de wereld nu helemaal gek geworden?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:04

Met een metaaldetector het land maar gaan afzoeken...ik snap echt niet wat de lol daar nu van is.Blijf verdorie van andermans spullen af,helemaal als dieren gewon kunnen raken -:(-

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:12

Hoe krijgen ze het bedacht.... |o

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:35

Zieke geest hebben mensen toch tegenwoordig.
Weiland af met sterke magneten aan een stok. Gebruik ik bv als de hoefsmid is geweest om te zien of er een puntje van een nagel ligt. Werkt prima. Moeten die gedupeerde mensen nu van elke pony een echo/scan laten maken?? Ik zou wel zekerheid willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:45

Krammen.. Hoe bedenk je t :oo

Hopen dat t bij materiele schade blijft!

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:08

Britta31 schreef:

Ja... de wereld is gek geworden.... helaas.... en het zal alleen maar erger worden... |(

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:10

Mabotje schreef:
Britta31 schreef:

Ja... de wereld is gek geworden.... helaas.... en het zal alleen maar erger worden... |(

Helaas heb je gelijk:(

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:13

Het risico dat een pony er op gaat staan, en zo'n ding in zijn hoef krijgt, lijkt me groter dan het risico dat een pony zo'n ding opeet of doorslikt.

Idioterie om zoiets te doen. Zelfs als je een pesthekel aan iemand hebt, blijf je met je vingers van diens dieren af!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:27

Belachelijke trieste actie dit zeg!
Lijkt idd wel een gerichte actie op de eigenaren.
Ik liet het hier niet bij zitten als ik hun was!

kayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:44

Hoe ver kun je gaan, je blijft van andermans dieren af? En zeker als je het op de eigenaren gemunt hebt.

Nymphe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 00:49

Wat voor overlast kunnen een stel paarden nou ook veroorzaken? Meer dan soms wat hinniken is het toch niet? Of ben ik nu teveel aan paarden gewend.. Ik zie anders geen reden om zomaar dieren te mishandelen.

Edit: klinkt wel raar zo, bedoel meer in de zin van dat je wel eens hoort dat mensen zich op katten of honden gaan richten omdat ze overlast zouden hebben van hun geluid.