Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 00:08

http://www.l1.nl / http://www.bokt.nl
Ingezonden door TJolieke en sandrabmg

De inboedel van de failliete zorgboerderij Tara-Manda in het Limburgse Nuth wordt binnenkort geveild.
Verschillende paarden en de inventaris worden vanaf zaterdag te koop aangeboden bij een online veilinghuis.

De zorgboerderij ging failliet nadat Stichting Gehandicaptenzorg Limburg (SGL) geen cliënten meer naar Tara-Manda stuurde. De aanleiding daarvoor was een conflict tussen de instellingen.

Tara-Manda was eigendom van Guus de Jong, ex-bestuurder van SGL. Hij wordt verdacht van fraude met zorggeld. Hij zou tussen 2008 en 2010 miljoenen euro's verkeerd besteed hebben. Zo zou er geld, dat was bedoeld voor een zorgmanege, zijn gebruikt voor de aankoop van dressuurpaarden. Ook zou zorggeld zijn gebruikt voor de huur van luxe panden en verbouwingen die niks met de gehandicaptenzorg te maken hebben.

In 2012 viel de FIOD al binnen bij de woning van De Jong en bij de zorgmanege in Wijnandsrade. Stichting Gehandicaptenzorg Limburg, die zorg verleent aan mensen met een lichte tot zware beperking, krijgt jaarlijks ongeveer 30 miljoen aan zorggeld.

marietta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 00:16

Ik zag t ja. Goedgefokte paarden op een zorgboerderij......
Ik ben erdoor ontdaan dat mensen anderen zo gebruiken en geld van de maatschappij jatten!

zigranta

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 00:36

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 00:36

Staan echt prachtige paarden die nu geveild worden..

Vreselijk voor de cliënten die daar hun vertrouwde plekje hadden!

Ik woon om de hoek, dus als iemand ergens interesse in heeft maar te ver weg woont.. Ik ben in de gelegenheid om te gaan kijken!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 00:40

Ik had de paarden al eerder gezien. Maar ze zien er niet super uit eigenlijk. Kan zijn dat het hele slechte foto's zijn. Maar lijkt wel alsof ze allemaal schraal zijn.

(En die ene met die mokbenen...)

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 00:43

Poeh, prachtige paarden voor minimale prijzen. Wel heel sneu allemaal voor die paarden. Nu maar hopen dat ze goed terecht komen.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 00:45

Veulen84 schreef:
Ik had de paarden al eerder gezien. Maar ze zien er niet super uit eigenlijk. Kan zijn dat het hele slechte foto's zijn. Maar lijkt wel alsof ze allemaal schraal zijn.

(En die ene met die mokbenen...)

Mee eens!
Paarden hebben er beter uitgezien voor de fraude bekend werd is mijn mening (ik zag de paarden regelmatig op de weide staan), maar toch vind ik de meeste er prima uitzien ondanks de slechte foto's!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 09:23

Ik vind het toch wel leuke paarden tussen staan. Zeker voor die bedragen, maar meer zou ik er ook niet voor over hebben moet ik zeggen. Zo te zien zit er behoorlijk wat werk aan en nog wat fokmateriaal wat er ook niet top meer uitziet. Hoop dat ze desondanks nog een fijn plekje vinden. Zonde allemaal!

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 09:28

Wat jammer voor al die cliënten die hier regelmatig kwamen. Die zijn nu hun plekje kwijt. Ik hoop dat de paarden snel verkocht worden en op een goede plek terecht komen.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 09:32

Wat erg dat geld, dat voor de zwaksten in de samenleving bedoeld is en door ons allemaal bij elkaar is verdiend, door deze man is verkwanseld aan andere zaken. De mensen die gebruik maakten van de zorgboederij zijn nu dubbel gepakt.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 09:37

Wat ik me eigenlijk afvraag; die mensen hebben toch gewoon hun zorg gehad? Hoe kan het dat er dan zoveel geld voor deze persoon beschikbaar is gemaakt en wat dan ook zo uitgegeven kan worden? Waar hebben de clienten dan tekort aan gehad bijvoorbeeld? Want zie bijv. ook tilliften etc. staan?

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 09:42

Hopen dat de paarden op een goede plek terrecht zullen komen...

sandrabmg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 09:47

ik zou graag voor de dekens gaan, een goede wasbeurt en je hebt een stel dekens voor een kleine prijs denk ik.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 10:47

Als je hier en daar die röntgenologische onderzoeken doorneemt, wordt je ook niet helemaal blij. Het meeste moeite heb ik nog met Kenzo, die als 22-jarige op een veiling terecht komt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 10:54

Beb_bokt schreef:
Als je hier en daar die röntgenologische onderzoeken doorneemt, wordt je ook niet helemaal blij. Het meeste moeite heb ik nog met Kenzo, die als 22-jarige op een veiling terecht komt...

Dat was mijn gedachte ook, eerlijk gezegd. En er zitten nogal wat "probleempjes" tussen, luchtzuigers, herstellende van blessure en meer van dat soort dingen.

Ik zou hier echt geen paard kopen, ook niet voor die bedragen.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:01

Ben wel opzoek naar een nieuw paard maar weet niet of ik dit aandurf je kan niet proefrijden en weet niet hoe het paard daadwerkelijk is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:10

Wat sneu voor die paarden, de veiling in met fikse gebreken die sommigen hebben, pezen en ook flink op leeftijd. Die veulens gaan wel en de jonge beesten ook maar op de oudjes wacht waarschijnlijk een opkoper voor de slacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:15

bigone schreef:
Wat sneu voor die paarden, de veiling in met fikse gebreken die sommigen hebben, pezen en ook flink op leeftijd. Die veulens gaan wel en de jonge beesten ook maar op de oudjes wacht waarschijnlijk een opkoper voor de slacht.

Ik vind het ook sneu voor die dieren, maar waarschijnlijk is de slacht wel de meest diervriendelijke oplossing voor ze. Ook voor eventuele onwetende nieuwe eigenaren die denken voor "weinig" een paard te kunnen kopen en alle problemen die erbij horen niet kunnen overzien.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:15

Gabbe schreef:
Ben wel opzoek naar een nieuw paard maar weet niet of ik dit aandurf je kan niet proefrijden en weet niet hoe het paard daadwerkelijk is.

Je moet hier absoluut niet een paard gaan kopen als je niet kan zien of een paard heel koehakkig of juist ontzettend frans staat of juist weer bokhoefjes heeft of andere been en rug gebreken..
Nadeel er ook nog eens van je mag ze dacht ik niet keuren voordat je hem afneemt, en inderdaad zet ze röntgen maar eens op de foto ga je huilen ben ik bang. Hoeft niet maar
ik heb vaker gezien hoe op die bva veiling paarden aan toe gaan en hoe ze er van binnen WEL uitzien :n

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:18

Nicole schreef:
Gabbe schreef:

Je moet hier absoluut niet een paard gaan kopen als je niet kan zien of een paard heel koehakkig of juist ontzettend frans staat of juist weer bokhoefjes heeft of andere been en rug gebreken..
Nadeel er ook nog eens van je mag ze dacht ik niet keuren voordat je hem afneemt, en inderdaad zet ze röntgen maar eens op de foto ga je huilen ben ik bang. Hoeft niet maar
ik heb vaker gezien hoe op die bva veiling paarden aan toe gaan en hoe ze er van binnen WEL uitzien :n

Viel me idd al op dat er een aantal niet correct op de benen staan. Ik ga het maar niet doen hoe graag ik ze ook een goed huisje wil bieden je hebt er ook niks aan als je ze straks als nog weg kan brengen dan heb je er alleen maar verdriet van.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:36

mmm, ik zou wel eens willen weten hoe erg die peesblessure is.
ik heb hier water om 1 a 2 keer per dag te laten zwemmen tot mijn beschikking
En een voormalig ZZ-zwaar paard zou een goed leerpaard voor mij zijn...

Dat andere zz paard bevalt mij niet, zijn benen staan niet goed.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:37

romyloverrr schreef:
mmm, ik zou wel eens willen weten hoe erg die peesblessure is.
ik heb hier water om 1 a 2 keer per dag te laten zwemmen tot mijn beschikking
En een voormalig ZZ-zwaar paard zou een goed leerpaard voor mij zijn...

Dat andere zz paard bevalt mij niet, zijn benen staan niet goed.

die zwarte bedoel je?
die heeft ook nog eens een piephak en een kissing spine :(

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:41

Dankjewel, zover had ik nog niet gekeken.
Dan houd het op, ik ga niet andersmands elende kopen :n
Dan betaal ik liever een paar 1000 euro.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:54

De Ruin genaamd Wedford heeft een nagatief koopadvies van de keurings arts.
Heeft kissing spines, een peesblessure en een piephak.

Vind de shire merrie wel leuk, lekker oude kroeldoos lijkt het me wel.
Helaas geen plaats!

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:56

ach gut, ik vind dat echt zo sneu! ik vind die fries Eva en kwpner Oquendo echt zo'n lieve uitstraling hebben. Het is dat mn achtertuin te klein is anders zou ik ze zo alle twee meenemen. Jammer dat het zo ver weg is. Ik ga in maart mn veulen ophalen dus een van die twee zou er nog wel bij kunnen, kent iemand hen?