Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
iamsam schreef:Mijn Standardbred Sam heeft in het (verre) verleden peesblessures opgelopen en toont aan voorbenen "mooie" rijtjes witte haren, de peesbeschermers die in de drafsport gebruikt worden kunnen ook voor blessures zorgen doordat er onzorgvuldig mee om gegaan wordt zoals "omdoen en vastsjorren" en" wat vast zit zit vast" zonder te kijken of de boel wel past.
iamsam schreef:klopt voor zover ik het kon volgen.
Mijn Standardbred Sam heeft in het (verre) verleden peesblessures opgelopen en toont aan voorbenen "mooie" rijtjes witte haren, de peesbeschermers die in de drafsport gebruikt worden kunnen ook voor blessures zorgen doordat er onzorgvuldig mee om gegaan wordt zoals "omdoen en vastsjorren" en" wat vast zit zit vast" zonder te kijken of de boel wel past.
Mijn oude man is nu in zijn 29e jaar en keihard op de benen, en ze zijn nog steeds mooi droog maar elke dag zie ik die witte haren en vraag me af..............
Weer duidelijk een reactie van iemand die geen weet heeft van het omgaan en trainen van een draver.peesbeschermers worden bijna niet gebruikt! En de link tussen witte haren wat duiden op een eerdere peesblesure is ook vergezocht.een eerdere blessure kun je alleen aan de buitenkant zien als er een harde verdikking zit of de pees gebogen is.anders kun je het alleen met een scan zien.
Ga eens een dagje bij een trainer op stal kijken zou ik zeggen,denk dat je dan je oordeel wel bij stelt.
Vind het wel een interessant onderzoek.maar een volbloed en een draver kun je niet echt vergelijken in een onderzoek. De training, de baan, de beweging en de bouw zijn totaal verschillend.volbloeden racen op een zachte baan dravers op een hardere baan waardoor de impact ook totaal verschillend is.
knooopje schreef:iamsam schreef:klopt voor zover ik het kon volgen.
Mijn Standardbred Sam heeft in het (verre) verleden peesblessures opgelopen en toont aan voorbenen "mooie" rijtjes witte haren, de peesbeschermers die in de drafsport gebruikt worden kunnen ook voor blessures zorgen doordat er onzorgvuldig mee om gegaan wordt zoals "omdoen en vastsjorren" en" wat vast zit zit vast" zonder te kijken of de boel wel past.
Mijn oude man is nu in zijn 29e jaar en keihard op de benen, en ze zijn nog steeds mooi droog maar elke dag zie ik die witte haren en vraag me af..............
Weer duidelijk een reactie van iemand die geen weet heeft van het omgaan en trainen van een draver.peesbeschermers worden bijna niet gebruikt! En de link tussen witte haren wat duiden op een eerdere peesblesure is ook vergezocht.een eerdere blessure kun je alleen aan de buitenkant zien als er een harde verdikking zit of de pees gebogen is.anders kun je het alleen met een scan zien.
Ga eens een dagje bij een trainer op stal kijken zou ik zeggen,denk dat je dan je oordeel wel bij stelt.
Vind het wel een interessant onderzoek.maar een volbloed en een draver kun je niet echt vergelijken in een onderzoek. De training, de baan, de beweging en de bouw zijn totaal verschillend.volbloeden racen op een zachte baan dravers op een hardere baan waardoor de impact ook totaal verschillend is.
iamsam schreef:klopt voor zover ik het kon volgen.
knooopje schreef:Weer duidelijk een reactie van iemand die geen weet heeft van het omgaan en trainen van een draver.peesbeschermers worden bijna niet gebruikt! En de link tussen witte haren wat duiden op een eerdere peesblesure is ook vergezocht.een eerdere blessure kun je alleen aan de buitenkant zien als er een harde verdikking zit of de pees gebogen is.anders kun je het alleen met een scan zien.
Babybeertjes schreef:Volgens mij doelt iamsam op de witte haren mbt de peesbeschermers en niet op de peesblessure. Zoooo vaak peesbeschermers en andere bescherming om de benen van dravers gezien. 1 keer vergeten af te halen en je heb er al kans op bij een gevoelig paard.
Woogy schreef:wat ik jammer vind is dat dit soort berichten de sport ook niet te goed doen...Waarom worden dit soort berichten eruit gepikt terwijl er zoveel leuke dingen over te melden zijn...
Het is een feit, dat spreekt voor zich, maar zou het fijn vinden als er leuke berichten op de VP kunnen staan...