Duits wedstrijdvierspan verkocht aan Amerikaanse Lisa Stroud

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Duits wedstrijdvierspan verkocht aan Amerikaanse Lisa Stroud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 22:14

www.hoefnet.nl / http://www.bokt.nl

De 60-jarige Amerikaanse Lisa Stroud heeft, na 11 jaar lang een succesvolle, vaste waarde voor het Amerikaanse pony-vierspanteam geweest te zijn waarbij ze nooit ontbrak op een Wereldkampioenschap, de overstap gemaakt naar de paarden met de aankoop van het complete paardenvierspan van de succesvolle Duitser Daniel Schneiders.

Stroud laat, met het oog op de Wereldruiterspelen in Normandië, de paarden dit seizoen nog bij Schneiders in Duitsland staan, die het span voor haar blijft doortrainen. Wel komt Stroud geregeld over en trainen ze samen, zodat de kans groot is dat ze een startplaats voor de Wereldruiterspelen kan verdienen en zo de Verenigde Staten kan vertegenwoordigen.

Voor het Duitse team is het uiteraard minder goed nieuws, omdat Schneiders met de verkoop uit het Duitse kader is gezet. Schneiders heeft echter inmiddels een aantal nieuwe goede paarden gevonden waarmee hij met veel plezier aan de slag gaat.

Lisa Stroud is niet de enige Amerikaanse die de overstap naar de vierspan paarden heeft gemaakt. Ook Misdee Wrigley-Miller, die afgelopen zomer nog uiterst succesvol was tijdens de Wereldkampioenschappen tweespannen in het Slowaakse Topolciánky, gaat vierspan rijden, zodat er wellicht twee Amerikaanse dames mee zullen doen in Normandië.
Laatst bijgewerkt door Gem op 18-01-14 23:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: typo

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 05:48

Poehhhhhhh in een keer een compleet vierspan paarden kopen :$ kassa.
Maar je hebt dan wel een top ervaren span voor je wagen. Het zal nog een hele tour worden om het span naar je eigen hand te krijgen.

iamsam

Re: Duits wedstrijdvierspan verkocht aan Amerikaanse Lisa Stroud

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 11:26

inderdaad Kassaaaaa, maar ik zou het gevoel hebben dat ik er geen tijd en werk aan besteed heb, dan wordt het ook niet "zelf gedaan" en dus pronken met de veren van een ander, 1 goed voorpaard kopen kan ook een goeie basis zijn om een vierspan te maken, ik geloof dat Ijsbrand Chardon nog nooit een vierspan in ene keer verkocht heeft.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 13:54

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 08:19

Inderdaad da's een hele investering ...
Maar ze zelf opzoeken, trainen en opleiden kost waanzinnig veel tijd en dan kun je deze weg bewandelen. Ben zelf wel benieuwd naar het Totilas effect of dat gaat gebeuren of niet.

Wat ik wel heel bijzonder vindt is dat ze voorlopig nog in Duitsland blijven en dat ze overkomt om ze te trainen, ik bedoel, da's wat anders dan een keer een weekendje Veluwe om maar te zeggen :7

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 10:18

Flinke investering! Vraag me dan meteen af hoe zij hun fortuin bij elkaar hebben gekregen om dit te bekostigen.

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 10:26

PaysBas schreef:
Flinke investering! Vraag me dan meteen af hoe zij hun fortuin bij elkaar hebben gekregen om dit te bekostigen.

Waarschijnlijk door heel hard te werken en eventuele sponsors ;)