Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
(Mits het waarheid is natuurlijk) _San87_ schreef:Wel jammer dat er over het algemeen vrij snel vanuit wordt gegaan dat de man de vrouw wel verkracht moet hebben. Ook vrouwen kunnen een levendige fantasie hebben, het zal niet de eerste keer zijn dat er gelogen wordt over verkrachting met alle gevolgen van dien.
Als hij schuldig is, zal hij zijn straf niet ontlopen. Maar wat mij betreft krijgen de vrouwen ook straf mocht blijken dat dit verhaal verzonnen is. Al is dat erg lastig te bewijzen. Net als dat het lastig te bewijzen is dat de manegehouder schuldig is.
IHN schreef:Ongeacht of de man schuldig is of niet vind ik de opmerking van de rechter dat alleen iemand die onschuldig is een klacht indient wel erg gevaarlijk...aangezien iedereen anders is kun je dat niet zo stellen, en geeft mannen die wel schuldig zijn, zo ook een mooie voorsprong als er zoiets voorvalt.
_San87_ schreef:IHN schreef:Ongeacht of de man schuldig is of niet vind ik de opmerking van de rechter dat alleen iemand die onschuldig is een klacht indient wel erg gevaarlijk...aangezien iedereen anders is kun je dat niet zo stellen, en geeft mannen die wel schuldig zijn, zo ook een mooie voorsprong als er zoiets voorvalt.
De advocaat zegt dat. Niet de rechter.
IHN schreef:_San87_ schreef:
De advocaat zegt dat. Niet de rechter.
even gekopieerd uit het artikel:
en de rechter in eerste aanleg nam ook mee dat de man zelf klacht indiende na de dreigmail.
Jetta schreef:Daar zijn we goed in tegenwoordig. Iemand veroordelen, zonder nader onderzoek en zonder de uitspraak van de rechter af te wachten. In plaats van hoofd en hart, wordt de onderbuik gebruikt. Dat is pas gevaarlijk!
Mova schreef:Of hij schuldig is of niet, daar spreek ik me helemaal niet over uit, maar moet wel toegeven dat ik de manege in kwestie goed ken en die geruchten wel al jaaaren de ronde gaan, bij veel verschillende ruiters en paardenmensen uit de omgeving... Het is dus zeker niet dat iemand opeens een levendige fantasie gekregen heeft en de 'arme man' direct is beschuldigd, het is zeker niet de eerste keer dat zo'n geruchten de ronde gaan daar.
Tigra_ schreef:Mova schreef:Of hij schuldig is of niet, daar spreek ik me helemaal niet over uit, maar moet wel toegeven dat ik de manege in kwestie goed ken en die geruchten wel al jaaaren de ronde gaan, bij veel verschillende ruiters en paardenmensen uit de omgeving... Het is dus zeker niet dat iemand opeens een levendige fantasie gekregen heeft en de 'arme man' direct is beschuldigd, het is zeker niet de eerste keer dat zo'n geruchten de ronde gaan daar.
Als het zo zou zijn dan komen er wellicht meerdere slachtoffers naar voren.
Ik weet het ook niet. Op zich kan ik me in hetgeen wat de advocaat zegt ook wel vinden. Waarom zou de betreffende man slapende honden wakker maken. Andere kant zou het natuurlijk ook de "arrogantie" kunnen zijn.
Hopelijk komt de waarheid toch aan het licht.
Mova schreef:Tigra_ schreef:Als het zo zou zijn dan komen er wellicht meerdere slachtoffers naar voren.
Ik weet het ook niet. Op zich kan ik me in hetgeen wat de advocaat zegt ook wel vinden. Waarom zou de betreffende man slapende honden wakker maken. Andere kant zou het natuurlijk ook de "arrogantie" kunnen zijn.
Hopelijk komt de waarheid toch aan het licht.
Ik heb het niet over meerdere slachtoffers - daar weet ik niets van- maar over het feit dat het niet de eerste keer is dat er dergelijke geruchten de ronde gaan.
Hopelijk komt de waarheid idd aan het licht en -hopelijk- blijkt het effectief allemaal maar een gerucht te zijn..