Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Shirley schreef:inochiyo schreef:Dit paard loopt bij de mijne in de weide. Het bericht is niet 100% correct moet ik zeggen.
Oh ... wat is er dan precies gebeurd, inochiyo ?
't Lijkt me dat bij dit soort berichten de waarheid juist heel belangrijk is !
inochiyo schreef:Ondertussen heb ik een update gevonden, blijkbaar moet een journalist contact hebben opgenomen met de 1 van de veeartsen. verhaal is hier te vinden: http://www.focus-wtv.be/nieuws/algemeen ... 587269.htm
De veearts had gezegt tegen ons dat het een steek-of bijtwonde was. Omdat we meerdere opinies wouden horen, hebben we contact opgenomen met nog 2 veearten en die zeiden dat het enkel een steekwonde kon zijn omdat je voor een beetwonde die zo diep is de onderkaak nodig hebt (en daar is er geen afdruk van op de keel) en dat de hoek van de wonde wat vreemd is voor een bijtwonde.
De merrie staat inderdaad nog maar 2 weken bij de mijne. Hiervoor was mn 5 jarige ruin de leider van mn friese merrie(10j) en nog een kwpn'er ruin(13j). Met die kwper komt hij niet goed overeen. maar sinds de draver merrie er is, heeft ze de fuctie van leider overgenomen, dit na 4 dagen. Sindsdien is er veel meer rust in de kudde en voor haar gaat iedereen netjes aan de kant. (Wat ik nooit had verwacht van mn ruin, sinds ze er is is hij veel rustiger). Daarom vind ik het hoogst onwaarschijnlijk dat hij gebeten zou hebben. het baasje van de merrie heeft gister en vandaag bijna heel de dag in haar auto bij de weide blijven zitten en ze concludeerd het zelfde.